Tento problém jsem řešil před 4mi lety. Km nájezd stejný, naftu jsem nechtěl.
První řešení byl Sharan VR6, jak bylo psáno 128kW - motor OK, tak na hranici slušné dynamiky. Problém byl v 1. generaci Sharanu, která byla kvalitativně hrozná.
Po dvou letech jsem přešel na druhou generaci s označením V6 a 150kW, 4 motion. Tato verze je dynamicky velmi příjemná a zpracování je mnohem lepčí. S autem se dá jezdit jak klidně, tak potrápit i notorické TDIčkaře. Ale kvůli tomu tohle auto nemám.
Můj dlouhodobý průměr spotřeby osciluje kolem 10l/100km. Pokud jedu po městě v mrazu, tak jistě spotřeba cca 13l, ale již za městem klesá k deseti. I dovolenou s plným autem a klimou v létě jezdíme mezi 9 a 10l - a to vůbec nejsme brzdou provozu.
S autem a také motorem jsem velmi spokojen, motor je víceméně bezúdržbový. Nutno dodat, měl jsem velké štěstí na auto a jeho pův. majitele!!
Největší problém bych viděl v tom, že těchto motorizací jezdí poměrně málo a nedá se moc vybírat. Snad ještě ve Švýcarsku...
Jinak měl jsem možnost vidět Sharana V6 4Motion s poctivými 460tis. km a to auto bylo ve fantastickém stavu a i motor jel jako pila. Pak jsem si teprve uvědomil, o kolik km jsou mnozí schopni své vozy před prodejem stahovat
Přeji mnoho štěstí při výběru!