0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký motor pro velké MPV?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 16:53, rada
Většina zmíněných aut má problém, že při využití všech sedmi míst nezbývá moc místa pro věci, kor pro sedm lidí, potom je tu tedy jen GrandEspace, zde bych asi volil 2,0 Turbobenzín a nebo ještě prostornější Grand Voyager - ten tu nezazněl vůbec. Ano motor 3,3 benzín si něco vezme (cca 12l/100km), ale jinak je celekm spolehlivý a nenáročný na údržbu (rozvody řetězem...). Mluvím tedy o minulé generaci vyráběné do roku 2008. Jinak z dotazu nevíme jaké roky tazatel hledá.
A ještě jedna věc, samozřejmě chápu to všeobecné myšlení - moderní diesely jsou háklivé na příslušenství a peníze uspořené za palivo se mohou rozplynout na opravách, ale tím není nikde řečeno, že benzínový motor má jen větší spotřebu a opravy nepotřebuje žádné. Samozřejmě uznávám, že to riziko je menší, jen chci aby si někdo nenabyl dojmu, že u benzínu nehrozí žádná závada.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 17:01, rada
konkrétně do Galaxy 2.3 stojí LPG-sekvence-24tis., takže žádná rána, ale v případě nájezdu 10k ročně nemá smysl nad plynem byť jen uvažovat. dobrý byl i starý DOHC dvoulitr 85kW, dával se do Sierry i Scorpia, rozvody poháněné řetězem, stejně jako 2.3, na rozdíl od dvoulitra v Alhambře a Sharanu. reálné průměrné dlouhodobé spotřeby na spritmonitor.de jsou kolem deseti litrů, podle profilu obvyklých cest, samozřejmě na krátké trasy a po městě to bude víc, ale to je víc i u nafty. doporučoval bych Galaxy ve výbavě Ghia po FL, tzn. 2000 a novější, 2.3i 16V, sedmimístný s integ.dět. sedačkami a digiklimou a rozhodně v manuálu, automat spotřebě přidá litr a půl navíc. při troše hledání se do sto tisíc vejdete, za 130 už bude krasavec. pokud chcete už s plynem tak doporučuji www.otomoto.pl, tam jich je hafo a jsou levnější než u nás a navíc v lepším stavu, to co je u nás po bazarech je děs, běs a hrůza.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 17:44, rada
to Petr: samozřejmě, že se benzínovým motorům závady nevyhýbají, ale spíše jde o to, kolik stojí na benzín vstřikovač v porovnání s naftovým a kolik stojí čerpadlo v porovnání s naftovým. Dále pak není benzín tolik citlivý na čistotu paliva (přímovstřik je na tom pravda hůře) a benzín je většinou atmo, takže odpadá další starost, a tou je turbínka, která svým způsobem vyžaduje specifické zacházení. O dvouhmotě se tady mluvilo, dává se k oběma typům pohonu, nicméně více trpí u nafťáků vlivem velkého Mk v nízkých otáčkách v kombinaci s nerovnovážným chodem, i když moderní td motory při závadném režimu (rozjezd s nízkými otáčkami) programově zhasnou, aby k opotřebení dvouhmoty docházelo méně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 17:55, rada
to David V - jo jo, naprostý souhlas. Jen jsem měl dojem, že by někdo neznalý mohl nabýt dojmu, že s benzíny nemůžou být problémy. Jinak jak jsem psal - riziko problémů a cena jejich opravy je u dieselů vyšší.
Jo, a ještě jedna věc - ke GrandVoyageru 3,3 V6 dostanete jako bonus pohon 4x4 - to jen doplnění k autu, které si podle mě zaslouží zde být, ikdyž dokonalé taky samozřejmě není.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 18:27, rada
GrandVoyager, je sice fajn, že to je spolehlivý motor a navíc i 4x4. Ovšem je zde jeden opravdu hodně velký problém. A to náhradní díly a celkový samotný servis. Pokud zvolíte auto od koncernu (zde patří i starý galaxy který je naprosto stejná jako sharan, alhambra=SAG) tak spousta dílů sedí i z passatu, golfu, A4,A6 atd. Sehnat náhradní díl je naprostou srandou a navíc díky např. VW clubu spousta lidí pomůže s opravdou a nebo poradí jak na to. Zde je jedna z největších pozitiv koncernu. Ovšem třeba jedna nevýhoda je to jak moc se auta kradou. Takového GrandVoyagera vám opravdu asi nikdo neukrade. Jinak co se týče LPG tak při ročním nájezdu 10tkm se investice (díky velké spotřebě) vrátí během necelých 3let (počítáno spotřeba 13l, cena benzínu 33kč).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 21:39, rada
1. S-Max se nedělá ve V6, jeho 2.5 je pětiválec od Volva s turbem. Velmi suverénní, výborný motor, ale který dost papá. Počítejte klidně 12litrů v S-maxu. S-max jinak pouze doporučuji, výborné auto po všechstránkách, ale celkem mladé, neznám Váš rozpočet. 2. VW Sharan 4 Motion má motory napříč, tudíž to z principu nemůže být s Torsen diferenciálem, je to "jenom" Haldex. V praxi to ale 99% řidičů nepozná. 2.8V6 od VW je opravdu velice spolehlivý motor, dynamika na MPV této velikosti mírně nadprůměrná, spotřeba kolem 11litrů. 2.8V6 se dával i do Galaxy a Alhambry první generace pokudvím, jsou to stejná auta. Do Galaxy se nedával 1.8T na rozdíl od Sharanu a Alhambry. Ford si montoval svůj 2.3 . Ten nebrat kvůli spotřebě zdaleka nejvyšší a dynamice nikterak oslnivé. 1.8T pokud nebude mít zaručeně najeto statisíce (300-400tkm), tak také doporučuji, pozor na prohlídku turba. 3. Grand Voyager - kasička na opravy. Nic víc. 4. 806/ Ulysee/atd dost staré auto, nic moc motory, raději ne. Novější 807/C8/... nevím jak se pohybují teď přesně cenově, jinak ale také víceméně povedené modely. Stejně jako u VW pozor na diesely s vysokým náběhem, raději atmosférický 2.0i. 2.2i nejede o moc líp, ale o moc "líp" žere. 3.0i je nezničitelný motor bez investic, jediné jeho mínus je vyšší spotřeba. 11-12litrů, podobně jako 2.2i. Osobně bych volil benzínové auto, podle preferencí k jednotlivemu modelu. Na VW/Seatu/Fordu bude odcházet celkem dost věcí, ale jsou to stovkové až tisícové věci (tyčky stabilizátorů,...), jinak to je celkem kvalitní vůz. Novější generace Galaxy / S-max by byla nejlepší, ale začínají cenově docela vysoko. Dají se sehnat o nafty s nižšími kilometry. Další povedený model je Mazda 5, spolehlivostí, prostorem, celkem nová. Žádný motor není vyloženě sprinter, ale v MPV o to snad nejde. Alternativu bych viděl i v Oplu Zafira II. generace (od 2005), motor 1.8i super. 7míst má i Logan MCV (kombi), pokud Vaše ego skousne ježdění Dacií. Moha by být totiž možná i nová. Přeji hodně štěstí při výběru modelu i pak konkrétního kusu, lovíte ve velmi rozsáhlých a rozmanitých vodách. Přeji šťastnou ruku!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 07:21,
To byla opravdu krásná odpověď. Doporučit pro téměř dvoutunový kolos archaický líný a žíznivý 2,0i. Taky bych rád věděl z čeho jste usoudil že se dotaz týká těchto starších modelových verzí. Dle mého názoru když má tazatel strach z DPF se jedná alespoň v případě Galaxy o novější model vyráběný tuším od konce 2006 s faceliftem dodnes.
Já jsem se na tuto odpověď celkem těšil, jelikož budu v nejbližší době řešit obdobný problém, ale dozvěděl jsem se pouze v jaké motorizaci se dané modely nabízely a jestli žerou nebo ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 08:39, RE:
Renda28 napisał:
To byla opravdu krásná odpověď. Doporučit pro téměř dvoutunový kolos archaický líný a žíznivý 2,0i. Taky bych rád věděl z čeho jste usoudil že se dotaz týká těchto starších modelových verzí. Dle mého názoru když má tazatel strach z DPF se jedná alespoň v případě Galaxy o novější model vyráběný tuším od konce 2006 s faceliftem dodnes.
Já jsem se na tuto odpověď celkem těšil, jelikož budu v nejbližší době řešit obdobný problém, ale dozvěděl jsem se pouze v jaké motorizaci se dané modely nabízely ...
A co jsi čekal, zázrak? Najede 10 tisíc a chtěl by raději benzín, tak mu nabídli 3 benzínové varianty. Myslím, že odpověď je v pořádku a já bych pro tuto almaru za sebe volil 2.8 pro 10 tisíc km/rok. Jinak si myslím, že ta 2.3 je opravdu rozumný kompromis mezi dostatečnou dynamikou a ještě přijatelnou spotřebou, pokud člověk hledá benzín.
Mimochodem, otázka je koncipována, jaký zvolit motor a odpověď je v tomto duchu bezchybná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 08:53, DOTAZ NA REDAKCI
jenom bych se chtěl zeptat jak to je u vas s redaktorama? Kolik jich pro vás vlastně píše? Toto už je zase někdo nový?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 09:49, RE:
David V napisał:
A co jsi čekal, zázrak? Najede 10 tisíc a chtěl by raději benzín, tak mu nabídli 3 benzínové varianty. Myslím, že odpověď je v pořádku a já bych pro tuto almaru za sebe volil 2.8 pro 10 tisíc km/rok. Jinak si myslím, že ta 2.3 je opravdu rozumný kompromis mezi dostatečnou dynamikou a ještě přijatelnou spotřebou, pokud člověk hledá benzín.
Mimochodem, otázka je koncipována, jaký zvolit motor a odpověď je v tomto duchu bezchybná.
Tak tak. Ono na výběr moc není... Snad jen alt. C8/P807 3,0V6. Sice rozvody s kladkami a pumpou budou i přes 10tKč, ale auto bude komplet vybavené, motor suverénní. Mluvím o ježdění s dětmi, žádné sprinty po okreskách... Prostě na pohodu, automat, piánko
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 10:12, RE:
Renda28 napisał:
To byla opravdu krásná odpověď. Doporučit pro téměř dvoutunový kolos archaický líný a žíznivý 2,0i. Taky bych rád věděl z čeho jste usoudil že se dotaz týká těchto starších modelových verzí. Dle mého názoru když má tazatel strach z DPF se jedná alespoň v případě Galaxy o novější model vyráběný tuším od konce 2006 s faceliftem dodnes.
Já jsem se na tuto odpověď celkem těšil, jelikož budu v nejbližší době řešit obdobný problém, ale dozvěděl jsem se pouze v jaké motorizaci se dané modely nabízely ...
Ten motor archaický je (byl už v Passatu B3), průběh krouťáku je v něm jak u diesela, vníznkých otáčkách je docela pružný a extrémně žravý není. Do Sharanu se dával až do roku 2007. V Octavii jsem s ním jezdil v kombinovaném provozu pod 8, mimo město a na dálnicích v rámci rychlostních limitů kolem 6,5. Na rozvoz dětí a popojíždění je ve Sharanu/Alhambře dostačující.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 10:53, RE:
Muroň napisał:
Ten motor archaický je (byl už v Passatu B3), průběh krouťáku je v něm jak u diesela, vníznkých otáčkách je docela pružný a extrémně žravý není. Do Sharanu se dával až do roku 2007. V Octavii jsem s ním jezdil v kombinovaném provozu pod 8, mimo město a na dálnicích v rámci rychlostních limitů kolem 6,5. Na rozvoz dětí a popojíždění je ve Sharanu/Alhambře dostačující.
asi opravdu nejlépe galaxy s 2,3.
Ford rovněž dával svůj benzínový 2,0i DOHC 85kW tuším do roku 05. Ten se vyskytoval rovněž ve scorpiu II a tranzitu. Káždé auto v kterém jsem sním jel bylo neskutečně líné. (ten v oktávce nebyl)
Co takhle se poohlédnout po toyotě prévii... skvělý benzinový motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 12:16, Trochu matematiky
Počítejme 2,3 průměrná spotřeba na krátké vzdálenosti 10 l, 1,9 TDi PD 7l. Rozdíl cca 3l/100 km, což je 3x32 = 100 Kč/100 km. Při 10. 000 km/rok to je cca 10.000 Kč. Rozdíl v pojistce minimální. Za 4 roky rozdíl 40.000 Kč. Vypadá to lákavě, ale počínaje turbem a konče nezávislým topením to po pár letech smrdí průserem v řádu desetitisíců. Já mám Galaxy nafťáka, ale najezdím třikrát větší porci km za rok, ale přestože výměna turba mně neminula, ještě se mi vyplatí ropa. Na druhou stranu občas jezdím v G 2,3 benzínu a musím říct, že už v 5 lidech to je hodně líné. Dvoulitr v 7 bude opravdu na hranici bez možnosti jakékoli akcelerace. To diesel si poradí i při plném obsazení s běžným předjetím poměrně snadno a spotřeba bude v pohodě.
Můj názor pro vás jako pro klidného řidiče: VW Sharan 2,8l benzín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 12:57, také zklamání
Pán se ptá na velké mpv TIPU galaxi nenptá se jenom na 3jčata SAG s benzínovým motorem takže bych spíše uvýtal v odpovědi rozdíl (nebo jejich výhodu) benzínových motorů koncernu PSA vs. WV popř mazdy atd .aA ne tenhle výplodek čehosi poměrně známého.fakt "klobůk důle"
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 13:07, blbost
olda napisał:
asi opravdu nejlépe galaxy s 2,3.
Ford rovněž dával svůj benzínový 2,0i DOHC 85kW tuším do roku 05. Ten se vyskytoval rovněž ve scorpiu II a tranzitu. Káždé auto v kterém jsem sním jel bylo neskutečně líné. (ten v oktávce nebyl)
Co takhle se poohlédnout po toyotě prévii... skvělý benzinový motor.
jedná se o klasický DOHC motor který se dával do prvního Scorpia a do posledních Sier, měl jsem ho ve škopku ve verzi 88kw a lítal skvěle a za nějakých 8 litrů v průměru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 13:26, Mitsubishi Grandis
V diskuzi nebyla zmíněna tato alternativa. Na našich silnicích poměrně neobvyklá volba, ale v Německu se kolem 200k dá vybírat. Nabídku motorů tvoří známý naftový dvoulitr od VW a čtyřválcová atmosférická 2,4 od Mitsubishi, se solidním výkonem 121 kW. Myslím že ve spojení s benzínovým motorem se jedná o kvalitní nabídku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 16:00, Odpověď?
Dotaz zní, která pohonná jednotka do velkého MPV s ohledem na celkové náklady a spolehlivost s přihlédnutím ke způsobu používání vozu je vhodnější. Nějak tam tu odpověď s racionálním zdůvodněním nedokážu najít. Vy ano?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 16:22, RE: Mitsubishi Grandis
wimmer_day napisał:
V diskuzi nebyla zmíněna tato alternativa. Na našich silnicích poměrně neobvyklá volba, ale v Německu se kolem 200k dá vybírat. Nabídku motorů tvoří známý naftový dvoulitr od VW a čtyřválcová atmosférická 2,4 od Mitsubishi, se solidním výkonem 121 kW. Myslím že ve spojení s benzínovým motorem se jedná o kvalitní nabídku.
To je skutečně dobrá volba a jako bonus je i větší než nabízená "trojčata".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 18:25, RE: Odpověď?
TOM napisał:
Dotaz zní, která pohonná jednotka do velkého MPV s ohledem na celkové náklady a spolehlivost s přihlédnutím ke způsobu používání vozu je vhodnější. Nějak tam tu odpověď s racionálním zdůvodněním nedokážu najít. Vy ano?
Ona tam ta odpoved totiz neni...

Osobne jsem mel take chut nejake MPV poridit a naftu take nechci. Nicmene vyber VHODNYCH benzinovych motorizaci je opravdu bidny.

Osobne by se mi libilo neco jako Peugeot 807 (prostornost, soupacky, jizdni vlastnosti) a jako motorizace benzinovy trilitrovy sestivalec od BMW. Nic takoveho se ale nevyrabi

Z realne dosazitelnych vozidel je hodne zajimava Mazda 5, jejich benzinove motory patri k tomu lepsimu co se da v dane tride MPV koupit, ale prostornost je bohuzel nic moc.

Asi opet skoncim u velkeho kombi - Mercede E classe nebo BMW 530i... a k tomu tazne a na vetsi akce vzit vozik s plachtou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 28.01.2011 19:38, RE: Odpověď?
Antonín Kunst napisał:
Ona tam ta odpoved totiz neni...

Osobne jsem mel take chut nejake MPV poridit a naftu take nechci. Nicmene vyber VHODNYCH benzinovych motorizaci je opravdu bidny.

Osobne by se mi libilo neco jako Peugeot 807 (prostornost, soupacky, jizdni vlastnosti) a jako motorizace benzinovy trilitrovy sestivalec od BMW. Nic takoveho se ale nevyrabi

Z realne dosazitelnych vozidel je hodne zajimava Mazda 5, jejich benzinove motory patri k tomu lepsimu co se da v dane tride MPV koupit, ale prostornost ...
Toníku,tak to má být,vždy si umět poradit dle svých potřeb a na větší akce si třeba auto půjčit,pokud je to párkrát do roka.Nic není ideálního a vše je o kompromisu,poněvadž se můžou kritéria po čase změnit dle různých okolností a to co se zdálo ideální je zcela nevyhovující,vždy však existuje možnost prodeje,či výměny.Jinač s Mazdou 5 souhlas,ale otázka skutečně zněla motor pro velké MPV a to je problém.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.