BobanHTP napisał:
Zdravím, motor 1.4 je univerzální motor a Polo je pro něj akorát, protože je to menší lehké auto. Motor snese dálnici a na okreskách jde jít i pod 6l / 100km se spotřebou, proto bych motor netrápil LPG přestavbou, ale spíše jezdil na kvalitní benzín(OMV MaxxMotion, Shell PowerRace) s aditivem(VIF Super), a měnil pravidelně co rok/15000km olej
Patrně Vás bude čekat i výměna rozvodů, nejlépe i s vodní pumpou, ale to je normální a dalších 100tis. km máte od rozvodů klid
Jinak začněte ověřením auta podle VIN kódu, CEBIA nabízí celkem slušné ověření vozidla, zejména ať auto není kradené nebo zadlužené apod..Sevisní knížka je často mirně ohnutá, zejména poslední záznamy bývají mnohdy amatérsky prupiskou dopsané atd, tak se hned nelekejte. Spíše jde o stav vozu než o kilometry.Vemte si sebou kamaráda a pořádně auto projeďte, zkuste i dálnici, větší rychlost.Několikrát auto nastartujte a poslouchejte jestli tam není nějaký silný pazvuk
Jakmile auto projedete, někde zastavete a nechte volnoběh - sledujte jestli nekolísají otáčky motoru a jestli se auto nepřehřívá. Při zrychlování by nemělo auto cukat, brzdy by neměly různě vibrovat při prudkém brždění, zkuste někde na parkovišti pořádně volant max vytočení na obě strany, jestli servo pracuje jak má. Chtějte prohlídku podvozku = nemělo by tam být nic příliš od oleje, běžně se dnes dá domluvit, že vám přimo v bazaru něco opraví. Vyzkoušejte veškerou funkcionalitu - stěrače, ostřikovače, světla, okna, klimatizaci, zkuste všechny dveře i kuft, centrál, všechny bezp. pásy zapnout/vypnout. atd. Jinak často Vám v bazaru nabídnou pojištění auta, zpravdila o dost dražší, než když si jej vybavíte sama přes internet .
Mnoho štestí při výběru!
Souhlasím s tím, že na takovéhle couračky je LPG nesmysl, buď nebude vůbec spínat, nebo bude špatně nastavené a trápit motor, a to značně...
Už podruhé v tomhle vlákně nesouhlasím s tím, že Boban radí přidávat aditiva do aditivovaného benzízu. Při nejlepším to bude kontraproduktivní. Jinak VIF je na poli aditiv dlouhodobě špička, takže tankování kvalitního, ale obyčejného benzínu a přidání VIFu dle návodu by motoru mohlo prospět.
Ověřením VIN kódu opravdu začněte už před návštěvou bazaru. Pokud ale bude auto z dovozu, údeja o počtu najetých kilometrů jsou irelevantní, i kdyby Vám cebia tvrdila cokoliv. Tento údaj totiž nemá jak ověřit. Podívejte se i na auta v soukromé inzerci, dost často jde najít hezký kousek. U toho pola by to mohlo být po důchodcích, první majitel atd...
Servisní knížky např. z Itálie bývají dost často padělané, protože se očekává znalost jazyka, a tedy že tam nikdo volat nebude. Pokud narazíte na servisku vyplňenou českými servisy, zkuste je obvolat, jestli tam auto vůbec někdy bylo...
Sehnat někoho, kdo se v tom vyzná a půjde s Vámi, třeba za lahev něčeho dobrého.
V bazarech nebrat ani pojištění, půjčku nic. Auto a tradá domů :D Pravdu má Boban v tom, že internetové stovnávače na pojistky budou nejlevější varianta.