David V napisał:
europa00 napisał:
děkuji zas info..kolik že vám žral 7 l na 100km?? to je nejak hodne ne?já sháním to malé polo, že to má i nízkou spotřebujsem myslela tak 5 až 6 max na 100Km
To žral Golf. U Pola z roku 2008 věřím tomu, že se k té 6-ce může podívat. Koukněte na Spritmonitor, tam jsou nejvyšší výskyty 6,4 i 6,8, takže kolem těchto čísel se budete motat. Rozdíl litru spotřeby je momentálně 3000 Kč/10 tkm, tak si to zvažte. Do takového auta bych naftu nechtěl a pokud v něm bude, tak bych zbystřil, zda to nebyl služebák a není před nepříjemnými (finančně) výměnami. Navíc nafta při krátkých trasách trpí a náběh topení nemusí být z nejrychlejších (záleží na výbavě, ale u Pola vůbec nevím).Pokud píšete kratší trasy, tak to je řekněme 10 km jedna jízda, tedy 20 všední den a 80 víkend, čili 250*20+50*80=9000 km --> to bych naftu ani nezvažoval kvůli roční úspoře +/- 3000 Kč.
Můj kolega dojíždí každý pracovní den do práce po dálnici cca 90km jedním směrem. Dříve jezdil Multivanem, ale to auto pod 9l prostě nejede. Tak před 4 roky koupil nové Polo 1,2TDI. Všichni se mu smáli, není žádný drobek. A taky všichni prorokovali jak se to auto bude sypat. Nic z toho se nestalo. Auto má přes 160t km a na motoru se měnil jen olej+filtr a rozvody dle plánu. Jinak vůbec nic. Celkově jen pneu a žárovky. Vše původní. Spotřeba je dle gps knihy jízd 3,6l/100km. Auto stálo 240t. bez DPH pokud si pamatuji takže už se vlastně zaplatilo.
Jasně, pohodlí neni jako v autě vyšší třídy, ale ve třídě Pola je to maximum. A to neni žádná hrůza, taky jsem si ho půjčil a byl jsem velmi překvapený. Motor je tichý (CR), neklepe se celé auto jako u staré 1,4TDI, topí to hned... Nevidím chybu. Jediné omezení je to že přes 140 už je to líná mrcha. Ale tak do 120 to zvládá v klidu.
Jak by se to ale chovalo při denním pojíždění po městě je otázka.
Samozřejmě na tohle Polo nestačí udaný finanční limit tazatelky a kdyby ano bude před smrtí.