0
powrót
 

diskuze k tématu: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
Advanko
ilość wystąpień1
data registracji26.04.2020
Niedziela 26.04.2020 15:16, RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
cytat:
reakcia na: Jerry P., 09.01.2020 23:10 (Ahoj všem,mám možnost odkoupit ...)


Cauko, neviem ci si už kúpil, alebo nie, ale predsa napíšem skúsenosť aj pre budúcnosť ak by niekto chcel vedieť.

Vlastním B8 v tejto motorizácii, 1.6TDI, 88kw so 7DSG. Co sa týka agilnosti motora, ak nepotrebuješ struhat diaľnice 200km/h, obehovat každého ako šialený, si standardny vodič a potrebuješ sa komfortné presunúť z bodu A do bodu B, je to úplne v pohode. Ten motor stačí, aj na váhu vozidla, aj na jazdu, keď si naložený. Je to novší typ motora a keď potrebuješ, svoju robotu spraví.

Jazdu na diaľnici zvláda úplne v pohode, na 7 stupni točí asi 2000/2100 otacok, ide plynulo, ticho, na tempomate pri 130 nestráca výkon ani keď sa mení terén na kopec a podobne. Nemal som s tým problém aspoň ja. Spotreba v meste, pri častej jazde je kúsok vyššia (najviac som mal do 8l, ale pre mňa to je v pohode), diaľnicu mi točí na 5l, na tempomate 130km/h.

Mam nabehanych vyše 150 000 km a zatiaľ okrem základného servisu (olej motor/spojka, všetky filtre, rozvody a vodná pumpa) som s autom nerobil nič. Servis na 1.6, je fajn, nič co by ta zruinovalo aj pri náročnejších dieloch. Odporúčam ale servisné intervaly a tankovať kvalitnú Naftu. Auto sa ti odvdaci, ale to asi každé.

Poznám aj pána co ma 1.6 v manuali, 88kw, vyše 180 000 najazdených a menené veci ako ja (oleje, rozvody a podobne) okrem toho nič, auto šľape.

Neskôr vraj idú EGR, ramená (podľa štýlu jazdy) , DPF, vstreky (tiež pri vyššom nájazde) - cez 280 000. Ale neviem, ešte tam niesom.

Pri kúpe si poriadne skontrolujte auta, servisak, VIN, preverenie v ktorejkoľvek pobočke VW, či všetko sedí, hlavne garancky a či nie sú havarované. Treba pozrieť aspoň optický motor (pri 2015+ v nom nemá čo byť a všetko v ňom musí byť krytovane).

Pri skúške auta venujte pozornosť riadeniu, tuhosti auta, či nič nebucha, neklepe, pri DSG skúste prevody s ľahkou a s ťažkou nohou (ak trhá, alebo preskakuje ci buchne pri prevode, je v prdeli), Skusajte auto hneď z chladu (nie ze príde clovek k Vám s nahriatym autom) a trvajte na dlhšej jazde, nech sa auto nahreje keď ho šoféruje vy, prejdite aj na nejaké nerovnosti, skrizte nápravy a podobne.

Takze, ak chceš auto s ktorým chceš jazdiť normálne, mat v pohode servis a niesi závodník, 1.6 stačí. Ak máš rád sviznejsiu jazdu, možno ak plánuješ ťahať vozík a väčšou váhou a podobne, šiel by som do silnejšej motorizácie, napr 2.0. Ale zase treba počítať s drahší servisom. Kamoš ma 2.0, nie je to veľký rozdiel, ale je :)

S 1.6 som zatiaľ nemal žiaden problém
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.