anonym napisał:
Zdravím, po přečtení tohoto článku a reakcí na něho mi nedá nepřidat svůj příspěvek. Srovnávát zde Octavii, potažmo Superba a Calibru opravdu asi nemá cenu, kdo si chce koupit auto, kde bude dělat víceméně jen pravidelný servis, ten si koupí Octavii a kdo chce bezednou kasičku, koupí si Calibru, ale potěž pánbůh pak živit a servisovat 4x4 turbo s minimálně čtvrt mega najeto a jednou za 2 roky dělat cvičně lemy...Pracuju v autobazaru, takže vidím dnes a denně, jak ty auta vypadají a jak se k nim ...
Passat má dobrou image, protože tohle jméno je známé od roku 1973, to přišla jeho první generace, po ní druhá, třetí a v 93 B4, která je opravdu velmi spolehlivá a kvalitní, To VW dělal ještě dobrá auta, ale s B5 to v 96 prostě zazdil. základním problémem B5 je, že je předražená. za ty peníze lze koupit mladší auto stejné třídy jiné značky, které bude sotva horší, spíše lepší )např Honda Accor, Mazda 626, nebo 6), Peugeot 406 aj.proto, ta neinformovanost, za cenu konkrétní B5 mám mladší auto stejné třídy jiné značky.to tu těžko někdo může zpochybnit. závady mají všechna auta, pak záleží jak závažné a hlavně kolik stojí oprava a to je bohužel největší problém B5 (B6 sem nepatří, to je totiž ten poslední passat s motorem napříč, facelift B5 není žádná B6, pro příště).stačí se podívat kolik stojí hodina mechanické práce ve značkovém servisu. běžně v praze přes 1000,-kč, v servisech jiných značek je to na vůz stejné třídy cca kolem 800,-Kč.rovněž náročnost některých oprav je na B5 vyšší, např při výměněn rozvod. řemenu, případně řemene pohonu příslušenstí je nutno částečně demontovat přední nárazník, to u motorů nepříč nic takového není nutné.hlučnost a kultivovanost TdI je oproti common-railu slabší, to je jasné a může za to samotný princip vstřikování nafty jednotek EUI (PDE). A zadní kliková náprava je k smíchu
)). Má prapůvod v Passatu B3 z roku 1988, což mi připomíná Škodu a její ,,slavné´´ motory OHV se třemi hl ložisky
))).Nevim co se komu na tom autě tak líbí, ale osobně mi to nic neříká (dělal jsem ve VW, takže mám s B5 osobní zkušenosti, krom toho jsme ho měli 4 roky doma-měl ho otec).