0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 14:56, RE: nepřesné údaje
A4 napisał:
To znám, nedávno jsem hledal údaje délky u toyoty corolly verso - tři různé zdroje = tři různé rozměry u stejného auta
Davide, když už jsi se zapojil do diskuze, měl bych jednu otázku, i když mimo toto téma: do Fiatu Croma se mimo jiné dává benzínový motor 2,2 litru, původně prý od Opelu. Nevíš náhodou, jestli je tím pádem taky tak "problémový"? Mám na mysli spotřebu oleje, kolabující rozvody (myslím, že jsem o tom někde četl). Díky.
To Tě zklamu. O tom jsem ani nevěděl. Možná je to oplátka za motory CDTi. Avšak 2.2 Direct, který se objevil někdy po roce 2003 byl kolem roku 2005 ještě upraven a potom mu už rozvody neselhávaly. To byl problém prvních ročníků mezi roky 2002-2003. Croma s tímto motorem je někdy z roku 2005, takže tam bych to čekal vychytané. Nicméně mě zaráží, že je výkon motoru v Cromě 108 kW, protože to měly ty starší poruchové motory. 2.2 Directy měly 114 kW. Možná je to jen nastavením ŘJ v Cromě. Co se týká spotřeby oleje, tak skutečně nevím, jestli tu s faceliftem uspokojivě vyřešili. V Opel servisu mi kdysi právě říkali, že první 2.2 fakt braly olej skoro jako pověstná 1.6 16V (X16XEL).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 15:10, RE: LPG
nicco napisał:
74kw(yamaha) nema tvrzena sedla, ale 85kw je Fordi motor a EU motory obecne maji tvrzena sedla, takze je tam sance. Jeden z motoru dodava Ford oficialne s LPG - Holandsko, Italie,... mozna 2.0i, ale je taky mozne, ze tam jsou udelane patricne zmeny na motoru. Jinak obe 1.6imaji hydraulicke vymezovani ventilove vule - hydrostely.
Nevím jestli jsem to správně pochopil, ale jestli tvrdíte, že Focus 1,6 16V, 74 kW má hydroštely, tak bych se s Váma hádal. Nemá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 15:33, RE: nepřesné údaje
David V napisał:
To Tě zklamu. O tom jsem ani nevěděl. Možná je to oplátka za motory CDTi. Avšak 2.2 Direct, který se objevil někdy po roce 2003 byl kolem roku 2005 ještě upraven a potom mu už rozvody neselhávaly. To byl problém prvních ročníků mezi roky 2002-2003. Croma s tímto motorem je někdy z roku 2005, takže tam bych to čekal vychytané. Nicméně mě zaráží, že je výkon motoru v Cromě 108 kW, protože to měly ty starší poruchové motory. 2.2 Directy měly 114 kW. Možná je to jen nastavením ŘJ v Cromě. Co se týká...
Škoda, že o Cromě je u nás všeobecně málo informací, chtělo by to pořádnou recenzi se všemi klady i zápory. Je to u nás myslím celkem nedoceněné auto. Taky se tam později dávala benzínová jednaosmička 103 kW, ta se dává myslím třeba do Zafiry. O tom motoru jsem četl defacto jen pozitiva. Drtivá většina Crom je ale v naftě
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 15:48, RE: nepřesné údaje
A4 napisał:
Škoda, že o Cromě je u nás všeobecně málo informací, chtělo by to pořádnou recenzi se všemi klady i zápory. Je to u nás myslím celkem nedoceněné auto. Taky se tam později dávala benzínová jednaosmička 103 kW, ta se dává myslím třeba do Zafiry. O tom motoru jsem četl defacto jen pozitiva. Drtivá většina Crom je ale v naftě
Jsem se díval na pár letáků s novými auty a třeba rozdíl u VW mezi naftou a benzínem je jen 50 tisíc u Passatu, což značí, že je to už během záruky z5, pokud někdo jezdí více, takže pokud někomu nevadí horší kultura projevu a věci s tím spojené, tak pak několik let opravdu jezdí levněji. Problém je v tom, že pro Passat se nedá už zvolit benzínová atmosféra. Všechno je oturbený, všechno! U Mondea mají ještě atmo 1.6 a 2.0, takže je tam rozdíl 120 tisíc (2.0i a 2.0 TDCi) a návratnost je 130 tkm (spotřeby dle výrobce), čili to che najezdit aspoň 200, aby člověk úsporu pocítil. Ale i tak nemůžu strávit, že se z firem prodávají auta po 3-4 letech (skončení leasingu), kdy je ztráta rozpočtená na 1 km maximální. V okamžiku, kdy by auto mohlo skutečně kilometrový náklad začít citelně snižovat, se prodá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 20:30, RE: LPG
DavLc napisał:
Osobně mám Focuse I 1,6 74kW na LPG, ale je obecně známo, že tento motor není na LPG zrovna ideální. Nemá tvrzená ventilová sedla. Já jsem to přesto risknul. Flashlube se říká, že je u tohoto motoru nutnost. Jestli je to opravdu k něčemu nedokážu zatím posoudit. Já jsem si ho tam namontovat nechal. Zatím najeto 35 tis. km na LPG a doposud bez problému, ale abych řekl pravdu, tak mám do budoucna obavy o ventily. Rozvody jsou u tohoto motoru poháněné řemenem, hydroštěly to nemá, takže je dobré t...
Už jsem to tu psal, mám též focuse 1.6 74kW a používám zázračné flashlube a podpálily se mi ventily ve 100tis. km, takže být vámi, zkontroloval bych vůle cca v 60tis. km. Oprava mě vyšla na 23000kč
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 21:53, RE: nepřesné údaje
David V napisał:
Jsem se díval na pár letáků s novými auty a třeba rozdíl u VW mezi naftou a benzínem je jen 50 tisíc u Passatu, což značí, že je to už během záruky z5, pokud někdo jezdí více, takže pokud někomu nevadí horší kultura projevu a věci s tím spojené, tak pak několik let opravdu jezdí levněji. Problém je v tom, že pro Passat se nedá už zvolit benzínová atmosféra. Všechno je oturbený, všechno! U Mondea mají ještě atmo 1.6 a 2.0, takže je tam rozdíl 120 tisíc (2.0i a 2.0 TDCi) a návratnost je 130 tkm (s...
A třeba u Mazdy 6 je teď ve standartním ceníku rozdíl mezi benzínem a naftou jen 13 tisíc. Dřív to bývalo kolem 30 tisíc což taky nebylo moc. Nechápu. Snad jen DPF musí stát víc než 13 tisíc, o turbu nemluvě. Asi Mazda dotuje diesla na úkor benzínu. Aneb chudým bral, bohatým dával
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 00:07, RE: Ventily mondeo
nicco napisał:
Na rozvoz deti do skolky a vikendove vilety se LPG nevyplati. Jinak Japonske motory nemaji tvrzena sedla, proto ani Focus 1.6 Yamaha je nema. Flashlube uz nekdo otestoval na Focus fore a po 100km byly ventily KO, takze to moc nefunguje
Ale vyplati, ony ty vikendove cesty jsou 1000 km tam a dalsich tisic zpet Golf pujde drive ci pozdeji z chalupy, je to proste Volks a zda se mi ze to snad jeste vic slabych mist nez octavka, ktera je teoreticky to samy. I kdyz jsou to vetsinou banality, tak uz me nebavi se v tom furt vrtat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 00:12, RE: Ventily mondeo
Tomi napisał:
mám Accorda 2,4 s LPG a zvěsti o tom, že japonské motory LPG moc nemusí se mi nepotrvdily (cca 60tkm na lpg). Znám se s pár dalšími lidmi co mají 2,4 s LPG a vypadá to, že zrovna tento motor to zvládá bezproblémově. Mě to jezdí k max spokojenosti, ovšem přepínám pravidelně na benzín a ventily seřizuji po 20tkm, má se dělat po 40.
Tu dvactverku Vam preji, je fakt vydarena. Problem je ze slusny kousek se spatne shani a je i patricne drazsi... Ted se divam, ze Hondi 2,4 by mela byt na LPG odolnejsi nez 2,0, ale vubec mi neni jasne proc. Prins k tomu pise pouze nasledujici: Prins recommends you take preventive measures to avoid excessive wear on the cylinder head and/or valves.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 00:16, RE: nepřesné údaje
Petr S napisał:
A třeba u Mazdy 6 je teď ve standartním ceníku rozdíl mezi benzínem a naftou jen 13 tisíc. Dřív to bývalo kolem 30 tisíc což taky nebylo moc. Nechápu. Snad jen DPF musí stát víc než 13 tisíc, o turbu nemluvě. Asi Mazda dotuje diesla na úkor benzínu. Aneb chudým bral, bohatým dával
DPF bude v nakupu pro automobilku za podstatne min nez 13K
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 00:21, RE: nepřesné údaje
David V napisał:
Jsem se díval na pár letáků s novými auty a třeba rozdíl u VW mezi naftou a benzínem je jen 50 tisíc u Passatu, což značí, že je to už během záruky z5, pokud někdo jezdí více, takže pokud někomu nevadí horší kultura projevu a věci s tím spojené, tak pak několik let opravdu jezdí levněji. Problém je v tom, že pro Passat se nedá už zvolit benzínová atmosféra. Všechno je oturbený, všechno! U Mondea mají ještě atmo 1.6 a 2.0, takže je tam rozdíl 120 tisíc (2.0i a 2.0 TDCi) a návratnost je 130 tkm (s...
V okamžiku, kdy by auto mohlo skutečně kilometrový náklad začít citelně snižovat, se prodá... Vitejte ve svete operativniho leasingu Selskyma poctama mate samzrejme pravdu, ale manazersky jsou samozrejme jiny.... Ale to nevadi, aspon nekdo uz uhradil tu maximalni ztratu a my mame co kupovat. Vlastne nemame, protoze manageri spocitali jak je nafta strasne vyhodna a ojetych benzinovych aut je na trhu nedostatek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 08:33, RE: LPG
mari1300 napisał:
ještě jsem se chtěl zeptat, ta 1.6ka co máš a co není příliš vhodná na provozLPG , to je 16V?
No....když on focus přesto, že vyjel už koncem r. 1998, nikdy v benzinových verzích 8-mi ventilovou techniku nevyužíval. Nevyrábělo jej totiž das auto
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 08:48, RE: Mondeo
nicco napisał:
Spicka mozna v kulture chodu a prubehu momentu, ale po technicke strance to je dilo Alzirskeho emigranta ve Francii - zapecene vstrikovace, zakabonovany motor, zlomene ojnice, nemazajici turbo a jeden z nejhorsich DPF na svete. Lepsi je 2.0tdci nebo 1.8.
Jenže, 2.0 TDCi pochází ze stejné líhně, jako jako 1.6 - tedy převlečené HDI. Podle servismanů od Fordu, má problémy s nemazajícím turbem téměř výhradně slabší (66kW) verze 1.6. Jde ale jen o to, že je zapotřebí hlídat si zanášení olejového síta, které se ucpává. Tahle banalita pak může způsobit katastrofu v podobě zadřeného turba. Zlomené ojnice? No nevím......a vstřiky? Pokud odejdou už např. ve 150 tis. km, nebo i dřív, je otázka, jaký podíl na tom má český uživatel s oblíbenou naftou od Unicornu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 13:33, RE: Mondeo
Tomi napisał:
mrknul jsem na tu silniční daň pro CNG a ta je do 1.1. 2012 0kč. Až teprve letos se přičítá daň a to pár halířů (0,36kč) za 1m3. Z článku co jsem čerpal: "byla stabilizována spotřební daň na CNG ve výši 0 Kč do roku 2011 s postupným nárůstem na 3,4 Kč v roce 2020 (porovnání s benzínem spotřební daň 12,84 Kč na litr - TO JE DNEŠNÍ STAV V ROCE 2012! Nafta má daň 10,95kč.)." Takže v roce 2020 budeme platit za benzín,naftu daň tak 15kč? 20kč? a CNG bude na 3,40kč. Jaktože se ti nevyplatí CNG auto? ...
Já se tak rozhodoval cca před 2 lety, kdy ten nárůst vypadal jinak. A nikdo nikomu nezaručí, že se to zase za 2 roky nezmění. V tomhle je tolik tlaků, že předvídat vývoj po (např) dalších volbách ani nejde. A Sybila nejsem...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 13:50, 1.8 TSI
Mohl bych pana autora poprosit o doplnění, ve kterém voze se v roce 2004 vyskytuje motor 1.8 TSi? Nebo máte na mysli tu zrůdu 1.8 turbo 20V, která žere ropu jak kráva trávu a ještě se kazí?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 14:14, RE: Mondeo
robinx napisał:
Jenže, 2.0 TDCi pochází ze stejné líhně, jako jako 1.6 - tedy převlečené HDI. Podle servismanů od Fordu, má problémy s nemazajícím turbem téměř výhradně slabší (66kW) verze 1.6. Jde ale jen o to, že je zapotřebí hlídat si zanášení olejového síta, které se ucpává. Tahle banalita pak může způsobit katastrofu v podobě zadřeného turba. Zlomené ojnice? No nevím......a vstřiky? Pokud odejdou už např. ve 150 tis. km, nebo i dřív, je otázka, jaký podíl na tom má český uživatel s oblíbenou naftou od Unicornu
Vychazim z diskuze na www.ford-focus.cz, napriklad je tam uz 6te turbo na tom samem motoru, nekolik krat proplachnuty motor a furt turbo odejde. Sitko je pric, saci koc cisty, mazaci tlak a prutok je ok, doporucuji si to tam precist. Osobni skusenost nemam, jen co jsem tam cetl, a doporucuji tam spis 2.0hdi/tdci a je to jiny motor nez prevrtane 1.4/1.6hdi/tdci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 15:53, RE: nepřesné údaje
David V napisał:
To Tě zklamu. O tom jsem ani nevěděl. Možná je to oplátka za motory CDTi. Avšak 2.2 Direct, který se objevil někdy po roce 2003 byl kolem roku 2005 ještě upraven a potom mu už rozvody neselhávaly. To byl problém prvních ročníků mezi roky 2002-2003. Croma s tímto motorem je někdy z roku 2005, takže tam bych to čekal vychytané. Nicméně mě zaráží, že je výkon motoru v Cromě 108 kW, protože to měly ty starší poruchové motory. 2.2 Directy měly 114 kW. Možná je to jen nastavením ŘJ v Cromě. Co se týká...
Řekl bych, že 2.2 Direct se do Cromy nikdy nemontoval a je tam "starší" verze motoru 2.2, tedy s nepřímým vstřikováním.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 15:57, RE: nepřesné údaje
A4 napisał:
Škoda, že o Cromě je u nás všeobecně málo informací, chtělo by to pořádnou recenzi se všemi klady i zápory. Je to u nás myslím celkem nedoceněné auto. Taky se tam později dávala benzínová jednaosmička 103 kW, ta se dává myslím třeba do Zafiry. O tom motoru jsem četl defacto jen pozitiva. Drtivá většina Crom je ale v naftě
To není jen problém Cromy, to se týká všech větších aut. Mondea, Passaty, Vectry, nemluvě o Audinách, BMW či Mercedesech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.01.2012 18:01, RE: Mondeo
nicco napisał:
Vychazim z diskuze na www.ford-focus.cz, napriklad je tam uz 6te turbo na tom samem motoru, nekolik krat proplachnuty motor a furt turbo odejde. Sitko je pric, saci koc cisty, mazaci tlak a prutok je ok, doporucuji si to tam precist. Osobni skusenost nemam, jen co jsem tam cetl, a doporucuji tam spis 2.0hdi/tdci a je to jiny motor nez prevrtane 1.4/1.6hdi/tdci.
Ano, je to jiný motor, stejnou líhní jsem myslel konstrukční kancelář. Diesely 1.6 a 2.0 TDCi mají původ v PSA. Původem forďácké jsou 1.8 tzv. Kent - např. 92 Kw v Mondeu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.01.2012 00:26, RE: nepřesné údaje
Tycoon napisał:
Řekl bych, že 2.2 Direct se do Cromy nikdy nemontoval a je tam "starší" verze motoru 2.2, tedy s nepřímým vstřikováním.
No tak má potom ty problémy, co starší, žere olej a rozvodový řetěž se může přetrhnout.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.01.2012 00:28, RE: nepřesné údaje
Tycoon napisał:
To není jen problém Cromy, to se týká všech větších aut. Mondea, Passaty, Vectry, nemluvě o Audinách, BMW či Mercedesech.
Je to pravda a přitom jsou to kolikrát auta kolem milionu, ale úspory v desítkách tisíc, tedy v jednotlivých procentech. To dealer dá kolikrát větší slevu, než co pak udělá palivo.
reagować
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.