0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 12:51, NEmohu souhlasit ..
1.8 Turbo napisał:
Já bych asi rovněž volil Octávii první generace po faceliftu s motorem 1.8 Turbo. Tento motor je dělaný na delší tratě a překvapí Vás svoji spotřebou. Já tento motor vužívám dva roky a zatím spokojenost. Samozřejmě nenajedu tolik co tazatel, ale myslím že 15 000 km za rok taky není úplně nejméně.
.. s "nabídkou" octavie 1. generace (a jako rodinného vozu na víkendy už vůbec NE). Zatímco s motorem 1.8 T máte jednoznačně pravdu (je to asi /určitě/ "nejdoporučeníhodnější" motor pro nějaký vw vůz), doporučovat pro 50 - 60.000 km ročně vůz nižší střední třídy (navíc na zadních sedadlech více než "skromný", byť s "obřím" zavazadelníkem) NEpovažuji za "vhodné" (k vašim 15ti tisícům ročně - budiž, ale uvědomte si, milý 1.8 Turbo, že tazatel s vozem najede 3 x, 4 x více než vy (opravdu byste chtěl ve svém voze (denodenně, navíc občas v "plném" "rodinném" obsazení) trávit ČTYŘnásobek času než trávíte (nebo by jste - za STEJNOU cenu raději ozkoušel "pohodlnější" "prostornější" "větší" "lepší" vůz vyšší třídy)? Nestálo by to za úvahu? HLAVNÍ rozdíl mezi třídami totiž je právě onen "pocit", menší "únava" po cestě, větší "klid" ve voze i z jízdy - prostě vůz vyšší třídy. Vím jaké to je jet stejnou vzdálenost, třeba "jen" 300 - 400 km vozy různch tříd od malého vozu až po "Luxusklasse" (a co se oné "únavy" či "opotřebovanosti" po cestě týče, je VĚTŠÍ rozdíl mezi malým autem typu Fabia a třeba Citroën C5, než mezi oním C5 a třeba Bentley Continental GT.
Shrnuto (i vhledem k cenám vozů střední třídy v bazarech): JEDNOZNAČNĚ doporučuji vůz STŘEDNÍ třídy (klidně nějaký s motorem 1.8 Turbo - nebo onu Alfu 2.4 JTD 20V .. po faceliftu, 2003 a novější ... jsme-li "limitování" "předvýběrem" tazatele)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 13:44, RE: NEmohu souhlasit ..
Kylie napisał:
.. s "nabídkou" octavie 1. generace (a jako rodinného vozu na víkendy už vůbec NE). Zatímco s motorem 1.8 T máte jednoznačně pravdu (je to asi /určitě/ "nejdoporučeníhodnější" motor pro nějaký vw vůz), doporučovat pro 50 - 60.000 km ročně vůz nižší střední třídy (navíc na zadních sedadlech více než "skromný", byť s "obřím" zavazadelníkem) NEpovažuji za "vhodné" (k vašim 15ti tisícům ročně - budiž, ale uvědomte si, milý 1.8 Turbo, že tazatel s vozem najede 3 x, 4 x více než vy (opravdu bys...
Vámi zmiňovaný motor mám ve 166ce a jsem s mím sokojen. Ale do 156ky bych přeci jen volil nějaký lehčí agregát. Buď 1.9JTDm 16V nebo benzínový 2.0 JTS. Obě varianty poskytnou slušný výkon i spotřebu a navíc budou šetřit přední nápravu. Jako hlavní výhodu u 2.4JTDm bych viděl lepší brzdy, než na čtyřválcích.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 13:54, Mohu souhlasit ..
mura napisał:
Vámi zmiňovaný motor mám ve 166ce a jsem s mím sokojen. Ale do 156ky bych přeci jen volil nějaký lehčí agregát. Buď 1.9JTDm 16V nebo benzínový 2.0 JTS. Obě varianty poskytnou slušný výkon i spotřebu a navíc budou šetřit přední nápravu. Jako hlavní výhodu u 2.4JTDm bych viděl lepší brzdy, než na čtyřválcích.
.. "proto" jsem "rafinovaně" napsala "jen" alfa 2.4 JTD 20V (ale já bych ho asi "riskla" i v té 156ce (ale znám - opravdu jednoho alfa/lancia "šílence" v příbuzenstvu mám - i 1.9 JTD a je to /velmi/ slušný motor, opravdu minimálně stejný /ne-li "lepší"/, rozhodně plně konkurenceschopný, se zde "superrozšířeným" 1.9 TDi.
PS: Ale já raději "víceválečky" a myslím že stále ještě platí "objem ničím NEnahradíš", takže (už kvůli těm "porcím" kilometrů Petrem Š. plánovaným) stále spíše preferuji ... ten pětiválec 2.4 JTD 20V (i když "obecně" raději benzín)
Pěkný den (a více alfa na české silnice, třeba na úkor něčeho "přerozšířeného" - myslím, přeji si já)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 13:56, RE: NEmohu souhlasit ..
mura napisał:
Vámi zmiňovaný motor mám ve 166ce a jsem s mím sokojen. Ale do 156ky bych přeci jen volil nějaký lehčí agregát. Buď 1.9JTDm 16V nebo benzínový 2.0 JTS. Obě varianty poskytnou slušný výkon i spotřebu a navíc budou šetřit přední nápravu. Jako hlavní výhodu u 2.4JTDm bych viděl lepší brzdy, než na čtyřválcích.
Myslím že když už Alfu, tak s 1,9 JTD 16V. Dle veškerých dostupných materiálů nejpovedenější motor z těch co se do 156-tky montovaly. Nicméně Vám Kylie musím oponovat z nabízeného výběru trvám na Octávii, opakuji z nabízeného výběru. Alfa při nájezdu 50 tis. km za rok prostě moc dlouho nevydrží a když, tak bude mít nehorázné náklady na údržbu. Oproti tomu Octávie, ideálně s TDI s rotačním čerpadlem, ne PD, nabídne neporovnatelnou houževnatost s minimálními náklady na údržbu. No to bych do sebe nikdy neřekl že budu obhajovat Octávii a ještě v dehtu :o))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 13:58, Oleje
Nevim v cem je Selenia specialni olej, ale ja vzdy do vsech aut kupoval zasadne oleje MOTUL a nikdy nebyl problem. Uz kdysi davno se to davalo treba do starych motorek, kterym se zadrel motor a na olej motul to jeste pak nejaky ten patek slouzilo. Jinak oleje MOTUL samozrejmne jsou hlavne pro motorky, uvidite jejich loga vsude u nejakych motor cross zavodu, silnicnich motorek atd, ale delaji i spickove oleje do aut se specifikacemi primo pro ruzne typy aut. Napriklad pred 14 dny jsem kupoval olej do Forda Mondeo 2,0 2004 a stal 2200, ja vim, je to asi hodne nez nejaky olej FILTRON nebo tak, ale auta v nasi rodine dostavaji vzdy to nejlepsi. Olej ma primo na obale vytiseno, ze je pro FORDa specifikace 913B . je to 5W30 a motor se opravdu stisil a bezi klidneji. Jinak ve vsech predchozich autech Toledo, Mondeo 1995 jsem menil i olej v prevodovce, tez za MOTUL a neverili byste co to s razenim udela. (k lepsimu) prevodovky radi krasne, hladce....Samozrejmne do prevodovky nesel obycejny prevodovy olej, ale ten nejlepsi zavodni, ktere jsou pro sportovni ucely vozu Subaru (splnuji jeho specifikaci). Takze si myslim, ze Selenia neni spatna, ale jde nahradit jinymi oleji, ktere muzou orignalni olej dokonce prekonavat ve vsech ohledech. Samozrejmne jde to ruku v ruce s cenou :( ale bud mam auto a chci jezdit, nebo jezdim MHD a setrim
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 13:58, RE: Docela pěkně napsaný článeček ..
mura napisał:
Poznámka k olejům. Výrobce doporučuje u motoru 2.0 TS olej Selenia 20K 10W-40, který bych u nového motoru nahrdil Selenií StAR 5W-40 který je doporučenýpro 2.0 JTS.
Selenia Racing 10W-60 je vhodná pro GTAčka díky své vysoké odolnosti vůči teplotě, nicméně Selenia StAR 5W-40 bude trochu řidší, to znamená, že bude motor lépe chránit za studena.

Nejdůležitější je pravidelná a častá kontrola oleje, což by mělo být normální pro každého, kdo má k autúm vztah. Pokud tu trochu času není člověk ochot...
No vidíte to a v Octávce nic kontrolovat nemusím páč mi to počítač všechno nakuká od kapaliny v ostřikovačích přes natankování paliva, opotřemené brzdové destičky, dolejte olej prosím, servis za 1400km. Víc mi toho zatím nenakecal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 14:58, RE: Docela pěkně napsaný článeček ..
Kozař napisał:
No vidíte to a v Octávce nic kontrolovat nemusím páč mi to počítač všechno nakuká od kapaliny v ostřikovačích přes natankování paliva, opotřemené brzdové destičky, dolejte olej prosím, servis za 1400km. Víc mi toho zatím nenakecal.
Myslím, že ten počítač je vůci autu dost velkorysý, když nic nenamítá proti výměně oleje po 60tkm.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:13, RE: motory
Falco napisał:
Motory jsou jinak uložené podélně vs. napříč, tím pádem tam nějaké odlišnosti budou, ale ty hlavní věci, co se může porouchta jako turbo, váha atd. jsou stejné.
Vzhledem k té rozdílné zástavbě motoru mohou být rozdílné právě i ty periferie jako váha a turbo, ne zevnitř, ale zvenku - příruby, uchycení. Shodné budou takové věci jako vačka, klikovka, písty.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:13, RE: Docela pěkně napsaný článeček ..
Kozař napisał:
No vidíte to a v Octávce nic kontrolovat nemusím páč mi to počítač všechno nakuká od kapaliny v ostřikovačích přes natankování paliva, opotřemené brzdové destičky, dolejte olej prosím, servis za 1400km. Víc mi toho zatím nenakecal.
No vidite, v Alfe mi to pocitac take nahlasi, ale pokud cekate, az se Vam rozsviti kontrolka mazani, tak tedy uprime, auto bych po Vas nechtel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:19, RE: Oleje
mufik.martin napisał:
Nevim v cem je Selenia specialni olej, ale ja vzdy do vsech aut kupoval zasadne oleje MOTUL a nikdy nebyl problem. Uz kdysi davno se to davalo treba do starych motorek, kterym se zadrel motor a na olej motul to jeste pak nejaky ten patek slouzilo. Jinak oleje MOTUL samozrejmne jsou hlavne pro motorky, uvidite jejich loga vsude u nejakych motor cross zavodu, silnicnich motorek atd, ale delaji i spickove oleje do aut se specifikacemi primo pro ruzne typy aut. Napriklad pred 14 dny jsem kupoval ole...
Alfa vzdy mazala AGIPem. Selenia je specialni v tom, ze byla Alfe naordinovana italskou vladou, v dobe kdy obe znacky (Alfa a Selenia) potrebovaly zachranu. Alfu dostal Fiat a Alfa musela zacit mazat Selenii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:20, RE: Oleje
mufik.martin napisał:
Nevim v cem je Selenia specialni olej, ale ja vzdy do vsech aut kupoval zasadne oleje MOTUL a nikdy nebyl problem. Uz kdysi davno se to davalo treba do starych motorek, kterym se zadrel motor a na olej motul to jeste pak nejaky ten patek slouzilo. Jinak oleje MOTUL samozrejmne jsou hlavne pro motorky, uvidite jejich loga vsude u nejakych motor cross zavodu, silnicnich motorek atd, ale delaji i spickove oleje do aut se specifikacemi primo pro ruzne typy aut. Napriklad pred 14 dny jsem kupoval ole...
Když už to Mondeo zmiňujete, tak originál Ford olej 5W30 pro jejich motory stojí 5 litrů asi 900 korun přímo u Fordu. Samozřejmě že to pro ně někdo dělá, ale při té ceně není nejmenší důvod koukat po nějakých "Filtronech".

Jinak si teda nejsem jist, že "závodní" olej je pro "civilní" osobní auto to nejlepší. Uvědomte si, jakou životnost mají závodní komponenty a jakou normální osobní vozy. Závodní olej má za účel minimalizovat ztráty výkonu, ale životnost bude až v druhé nebo třetí řadě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:20, RE: NEmohu souhlasit ..
figo napisał:
Myslím že když už Alfu, tak s 1,9 JTD 16V. Dle veškerých dostupných materiálů nejpovedenější motor z těch co se do 156-tky montovaly. Nicméně Vám Kylie musím oponovat z nabízeného výběru trvám na Octávii, opakuji z nabízeného výběru. Alfa při nájezdu 50 tis. km za rok prostě moc dlouho nevydrží a když, tak bude mít nehorázné náklady na údržbu. Oproti tomu Octávie, ideálně s TDI s rotačním čerpadlem, ne PD, nabídne neporovnatelnou houževnatost s minimálními náklady na údržbu. No to bych do sebe n...
Ze by "v jednoduchosti je sila"?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:21, RE: Docela pěkně napsaný článeček ..
mura napisał:
No vidite, v Alfe mi to pocitac take nahlasi, ale pokud cekate, az se Vam rozsviti kontrolka mazani, tak tedy uprime, auto bych po Vas nechtel
Toho se neboj, protože Octa bude u Kozařů jezdit až do roztrhání těla. Navíc tam má long life ultra synthetic olej, který se nemusí měnit vůbec
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:23, RE: Ibiza
Kepo napisał:
Kupte si Seat Ibizu s 1.2 benzínovým tříválcem, to bude pro nájezd 50.000 km ročně a víkendové výlety s rodinou ideální volba!
Naprosto s modelem i motorizací souhlasím, jen bych si počkal, jestli se náhodou neobjeví verze Variant
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 15:25, RE: Oleje
Koloss napisał:
Když už to Mondeo zmiňujete, tak originál Ford olej 5W30 pro jejich motory stojí 5 litrů asi 900 korun přímo u Fordu. Samozřejmě že to pro ně někdo dělá, ale při té ceně není nejmenší důvod koukat po nějakých "Filtronech".

Jinak si teda nejsem jist, že "závodní" olej je pro "civilní" osobní auto to nejlepší. Uvědomte si, jakou životnost mají závodní komponenty a jakou normální osobní vozy. Závodní olej má za účel minimalizovat ztráty výkonu, ale životnost bude až v druhé nebo třetí řadě.
Zavodni olej ma take vysokou odolnost vuci teplote, takze ve vykonnem motoru, ktery budete cast tocit k omezovaci Vam nebude tak rychle ubyvat.

Pokud jezdite normalne, vyhod zavodniho oleje nevyuzijete, ale okusite jeho nevyhody. Z toho plyne, ze pro dve stejna auta nemusi byt nutne vyhodny ten samy olej.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.12.2008 16:00, S motorem 1.9 JTD 16V ..
figo napisał:
Myslím že když už Alfu, tak s 1,9 JTD 16V. Dle veškerých dostupných materiálů nejpovedenější motor z těch co se do 156-tky montovaly. Nicméně Vám Kylie musím oponovat z nabízeného výběru trvám na Octávii, opakuji z nabízeného výběru. Alfa při nájezdu 50 tis. km za rok prostě moc dlouho nevydrží a když, tak bude mít nehorázné náklady na údržbu. Oproti tomu Octávie, ideálně s TDI s rotačním čerpadlem, ne PD, nabídne neporovnatelnou houževnatost s minimálními náklady na údržbu. No to bych do sebe n...
.. se dá velmi dobře žít, ale rok co rok 60.000 kilometrů v octavii - to se mi NEzdá jako "nejgeniálnější" myšeňka! Tedy pro vyznavače "SM" snad ano, ale jinak ..
PS: TÜV nově k "hodnoceným" vozům v tabulkách přidává i průměrný "nájezd" kilometrů pro danný tip vozu (čím některé zde v minulých dnes nanesené "teorie" o výrazně vyšším kilometrovém průběhu např. vozů passat poněkud "na hlavu" staví) ..
PPS: Myslím, že cenová výhodnost vozů škoda končila modelem felicia (dnes je to již trošičku jinak, v pořizovacích cenách patří málem k NADprůměru a v servisních nákladech určitě také najdeme levnější značky - alespoň v česku - to že v Deutschland koupíte levněji ... vše, třeba i pneumatiky ... to je už jiný příběh)
Prostě myslím, že domněnka, že vozy koncernu vw vydrží (či dokonce najezdí) snad až "násobně" více kilometrů je ... opravdu jen domněnka (viz statistiky TÜV)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.12.2008 13:13, RE: motory
Koloss napisał:
Vzhledem k té rozdílné zástavbě motoru mohou být rozdílné právě i ty periferie jako váha a turbo, ne zevnitř, ale zvenku - příruby, uchycení. Shodné budou takové věci jako vačka, klikovka, písty.
tak to si asi váhu vzduchu nikdy neviděl je úplně stejná stačí se podívat do nějakého online katalogu a zjištíš že 99% věcí je naprosto totožných.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.12.2008 19:47, Alfu z lásky, Octavii z rozumu a Passat pro prostor
Alfa Romeo 156 je bezesporu jedno z nejkrásnějších aut a právem nosí titul auta roku. Její největší slabostí jsou často měnící se majitelé, kteří mají pocit, že s koupí Alfy získali čistě sportovní vůz. Ale ani sportovní vůz není nezničitelný a časté červené pole otáčkoměru chvíli po studeném startu znamená smrt pro každý motor. Dlouhodobě sleduji nabízené ojetiny Alfy 156 a jen málokdy se setkáte s autem po prvním majiteli, většinou jde o dovoz, kde se pod nálepkou "první majitel" skrývá český čistopis a původní doklady v nedohlednu. Rozum by mi velel zvolit motorizaci 2.4 JTD, protože najedu vyšší počet kilometrů, ale sdce by chtělo žíznivé GTA nebo dvoulitrový Selespeed s čudlíky řazení na volantu jako to má ten Schumacher:o)
Z praktického hlediska jsem zastáncem Octavie. Sedlal jsem všechny verze od 1,4 až po zakázkovou čtyřkolku s výkonem okolo 265 koní a to auto mám rád. Kombi je praktické, snad jen ta vyšší nákladová hrana by mohla vadit, ale máte-li kombi jen kvůli tomu, aby se vám tam vešla lepší hudba, nemusí vás to mrzet. V Octavii se výborně sedí, to vám potvrdí každý, kdo neseděl vzadu. Tam moc místa není a nezbedné děti s tchýní budou remcat.
Tento problém řeší Passat, kde se pohodlně usadí všichni. Jenže je tu delší rozvor, kvůli kterému některým lidem přijde Oktávie obratnější, sportovnější. Čisté linie, důstojný vzhled, i když Passat nabízí spoustu silných motorů, je to vůz pro klidnou jízdu a pohodlí pasažérů.
Motorizace pro Octavii a Passat jsem nezmínil schválně, stejné motory, stejná volba. Pro více kilometrů doporučuji TDI. Devadesát koní není mnoho, ale Octavii stačí. Pro Passat, který je těžší, bych se přikláněl k silnější variantě. Zatímco za Octavii s červeným "I" budete muset nějakou tu korunku připlatit, protože jejich majitelé si tyto verze skutečně nadmíru považují, silnější verze Passatu se od slabší nijak výrazně cenou neliší.
Častým problémem Octávie a Passatu je upravený počet ujetých kilometrů. Z velké části je to vyvoláno faktem, že kupující kladou tomuto číslu nepřiměrenou váhu a sami nedokáží vozu přiřadit přiměřený počet kilometrů. Prodávajícímu se tak vyplatí "investovat" okolo tisíce korun, aby přizpůsobil počet kilometrů požadavku kupujícího. Proto je třeba brát v potaz, že dieselový Passat a Octavie většinou nenajezdily ročně méně jak 30 tisíc kilometrů a nebát se po deseti letech čísla okolo 300 tisíc. S pravidelným servisem takové kilometry nejsou žádný problém.
Asi jsem moc nepomohl. Ale protože všechna tři auta se mi libí a mám v ně důvěru, rozhodnutí bych klidně nechal na manželku, ať vybere takové, které se jí hodí k večerním šatům. Mějte se, ahoj.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 21.12.2008 13:20, RE: Alfu z lásky, Octavii z rozumu a Passat pro prostor
MonkeyCharley napisał:
Alfa Romeo 156 je bezesporu jedno z nejkrásnějších aut a právem nosí titul auta roku. Její největší slabostí jsou často měnící se majitelé, kteří mají pocit, že s koupí Alfy získali čistě sportovní vůz. Ale ani sportovní vůz není nezničitelný a časté červené pole otáčkoměru chvíli po studeném startu znamená smrt pro každý motor. Dlouhodobě sleduji nabízené ojetiny Alfy 156 a jen málokdy se setkáte s autem po prvním majiteli, většinou jde o dovoz, kde se pod nálepkou "první majitel" skrývá česk...
Sice NE úplně se vším (doslova/doslovně) souhlasím, ale je to PĚKNĚ napsáno, ó bože VÍCE takových příspěvků ... jako napsal MonkeyCharley
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 21.12.2008 13:42, Alfu z lásky
Kylie napisał:
Sice NE úplně se vším (doslova/doslovně) souhlasím, ale je to PĚKNĚ napsáno, ó bože VÍCE takových příspěvků ... jako napsal MonkeyCharley
Pěkný den
Já "preferuji/ostatnímu NADřazuji" lásku ... zapomněla jsem dodat ,-)
reagować
  1 ... 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.