David_Logins napisał:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
S námitkami ke kvalitě řazenbí Cee´du nemohu souhlasit. Zejména testovaná zážehová čtrnáctistovka ho měla naprosto "honďácké", přesné, lehké a jednoznačné. Komunikativnost řízení je slabá stránka u takřka u všech elektrických posilovačů, v tomhle chce skutečně ceed trochu zvyku, na vině je částečně i nezvyklá tvrdost řízení. Když však ten jeho tlustý a malý volant chytnete oběma rukama a držíte pořádně za uši, vodí se to moc pěkně. Osobně jsem se těšil na nový Auris, který se mi po designové stránce líbí více (zejména zepředu), ale ten mne naopak trochu zklamal. Je pravda, že pro někoho je Kia Cee´d se zážehovými motory zbytečně tvrdá a že nerovnosti nepřekoná úplně bezhlučně. Ale výtku k sedačkám naprosto nechápu, ty základní se dají srovnávat s tím, co nabízí pětkový golf za příplatek pod označením sportovní. S kiou Cee´d jsem najel 2x přes tisíc km (1,4i a 1,6 CRDi), budu testovat ještě další exempláře a dám vědět. Je možné, že mají jistý rozptyl sériové produkce, což bývá v náběhu výroby časté, takže ne všechny vozy musí mít tak přesné řazení, jako měly testované exempláře. Suhlasím s tím, že cee´d má oproti fabii horší odhlulčnění podvozku, v jiných ohledech jí však podle mého válcuje rozdílem třídy, však také mezi těmi vozy rozdíl třídy je. Zejména zážehový motor, 110 koní za 339 tisíc, to je skvělá nabídka pro každého, kdo si už třeba kvůli rodině nemůže dopřát sportovní vůz, ale rád si občas, když zrovna jede sám, trochu zařádí. O korejském designu bych se také moc nevyjadřoval. Miklos Kovács, který to auto nakreslil, dělal dříve u Audi. A interiér, zejména středová konzola ve verzi s automatickou klimatizací, je prostě do puntíku oprásknutá z pětkového golfu. O Cee´du budu psát také ve své další poradně na dotaz čtenáře, která vyjde asi v pátek.