0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat pohodlné auto pro aktivní rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 19:10, rada
tak se nám to tady hezky vaří:)
a já se směju...k tomu srovnání pro her KUKO...motor u mě nehraje roli, jestli je to 1.4 nebo 4.0...hlavně to musí být benzín a pokud možno nízkootackový...Po dálnici jedu mezi 110 při dešti a tmě do 160 když je hezky max. (průměr 140, benga daj pokoj a cesta utíká)...a je jedno, jestli mam favorita kterej se klepe už ve 120 nebo BMW 7. Kdyby ta Octavia byla v 1.4, budu hodnotit stejně. Octavii jsem nadnesl proto, že uvnitř je pohodlno, vynikající sedadla, ovladatelnost, odhlučnění, nástup brzd, řazení, rychlý náběh topení, podvozek má lepší snad jen focus, bezkonkurenční podsvícení palubky - žádná debilní modrá, která tahá oči ani stupidní bílá, která oslňuje. Další klad je prostorná kabina i kufr. Kdo říká že ne tak kecá - protože pokud je člověk nemocen a měří 193+ nevejde se vzadu ani do mondea...Já se od uvedení fabie2 od škodovky distancuju, ale fakt je ten, že dvojka octavie je v nižší střední třídě jedním z nejvyváženějších vozů. vyhnul bych se 2.0 TDi, naopak bych doporučil 1.9 TDi 77kW. Vzhledem k fenomenálnímu odhlučnění není klepot uvnitř tak tragickej, jak tu někdo plácá (teď jsem jel s aurisem D4D a přišlo mi to nastejno, toyota byla naopak více slyšet od podvozku). Z benzinu bych se vyhnul snad jen 1.4 16V (maximálka 170 a zrychlení za 14s není tragické, ale nevím jak pojede auto plně naložený - zkušenost s feldou 1.3 - prázdná letí, plná nejede..když to přeženu). 1.6Mpi je motor v důchodu, co vypomáhá, ale už s autem dokáže pohnout a FSI a dál je OK. Další věc je, že každej čenda má diagnostiku (i já) a dokáže s tím tedy něco zjistit a následně opravit...nejsem mechanik, ale např. váhu vzduchu, alternátor apod. jsem spolu s kamarádem měnil sám (octavia 1). Se SW je to stejný jako opravovat fáčko kleštěm a klíčem. Na OCTAVII DOPUSTIT NEDÁM....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 19:38, rada
Být na vašem místě ,podíval bych se na nissan primera p12 kombi . Je to poměrně veliký auto takže doporučuji buť disely nebo 2.0i. Nejlepší je 1.9 dci který jesice z Renaultu ale u Nissanu tolik netrpý. Je hodně tichý pružný a má malou spotřebu asi 5.7 na 100. já bych šel do ní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 20:01, rada
1) tridi se nám "zasekl", mimochodem - na profesionála - technika VELMi netechnicky, zcela NEkonkrétně se vyjadřuje ,-)
2) jediné co o mondeo (konkrétního) napsal jest: "plavná jízda a sráč" - to druhé nekomentuji, to první NENí pravda. Mondeo se velmi "přesně" řídí, podvozek JE povedený (málem skoro jakoby takové bmw s předním náhonem), ale NE plavný (skoro opak!)
3) za nejrozumnější považuji za pár euro koupit nějaký katalog ojetých vozů (naposled jsem na Auto Zeitung Gebrauchtwagen se dívala - bohužel nekoupila), kterých vychází mnoho a mnoho od různých redakcí a najdete v nich jak různé statistiky grafy a přehledy a HLAVNĚ u každého vozu přehled typických závad a problémů (investice nějakých 5 při koupi vozu byť jen za 5000 euro - VELMi výhodná zdá se mi. Je to v zahraničí zcela běžná praxe a "množství" informací je k "nezaplacení" ... vím, že tu po revoluci byly pokusy tyto katalogy do češtiny překládat, bohužel prodej českých mutací byl natolik tristní, že ...
TO v kombinaci se zkušenostmi třeba zde napsanými už VELMi při výběru pomůže
4) Dle mého názoru v radách zapomínáte na to (snad) nejdůležitější! Pan Hajdůšek říká, že 40.000 km ročně chce jezdit! Kdo ví o čem je řeč rozhodně NEbude preferovat "design" a už vůbec nebude říkat, že motor je (naprosto) NEdůležitý. Navíc při této "porci" je naftový motor jednoznačně "rozumnější" a a "výhodnější". Označit vůz na rozvoru, který je i v nižší střední třídě PODprůměrný, v "souboji" s typickými vozy kategorie Mittelklasse za vůz s "prostornou kabinou" - myslím že vnitřní rozměry se v nějakých testech dají jistě snadno dohledat.
Ale k tomu (dle mé praxe) NEJDŮLEŽITĚJŠÍMU! Z vlastní praxe VÍM co to je rok co rok mnoho desítek tisíc km jezdit a za NAPROSTOU prioritu POHODLí a MOTOR bych označila!
V kategorii pohodlí, odhlučnění atd. NENí Octavia vozům střední třídy soupeřem (to že momentálně se O2 s vozy jako Jaguar a Lexus cenově "protíná", z ní vůz této kategorie ne(u)dělá).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 21:23, rada
Že Vás to baví......??!
Stejně si pán koupí podle sebe Mondeo a basta
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 21:33, rada
Pokud si "basta mondeo koupí" - (myslím že neprohloupí) nemusí to (z jím jmenovaných vozů) taková chyba být! Trošku otázka je JAKÝ do něj motor, ale ty desetitisíce kilometrů v něm asi skoro určitě PŘÍJEMNĚJŠÍ, než O2 TDi budou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 23:21, rada
jaguár, co to je? To ještě nekrachlo?? :o) No jinak nemluvím o střední ale nižší střední, doporučil bych lépe číst. A když spolehlivou naftu tak 1.9 TDi 81 nebo 96kW. repase turba se jako problém nejeví, protože Vám ji udělám za 5.000.- a máte na dalších 300.000km vystaráno a váhu vzduchu najdete v pangejtu u cesty, protože se jich ve škodovce tolik nakradlo a propašovalo..až to hezký neni. Jinak jsou tyto motory nesmrtelný. Mondeo je velký auto, TDCi je tišší, ale protože ford na odhlučnění nikdy moc netrval, slyšíte ho v kabině víc jak třeba TDi v Passatu nebo Audi A4,A6. U mondea pozor na zrezivělé dveře, dneska jsem se přesvědčil, že hnijou i ročníky 2006:) ale pokud má auto servisku, zdarma vám dají nové. Ale jak jsem říkal už včera, Mondeo kombi žádný super jízdní vlastnosti nemá. Ta almara vzadu hodně škodí....5dv je jiná sorta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 23:36, rada
Já osobně bych se nebál ani jednoho z uvedených aut. Pan Hajdušek přemýšlí o relativně mladých vozech, které už netrpí na jejich známé poruchy. Nejlepší by pro něj byl asi passat to si myslím dle toho co od auta čeká. Motor 1.9 tdi je dlé mého jeden z nejlepších dieselů vůbec a rozhodně bych se ho nebál. Měl jsem možnost jezdit snad s každou výkonovou verzí (66, 81, 77 i 96kw). Všechny krom 77kw (ten má v Passatu kamarád má najetoměl 120tkm a taky v poho) mají už víc jak 200tkm a bez problému. Dokonce Panem Hajduškem zmíněná verze nad kterou přémýšlí (96kw) má najeto 430tkm taky v passatu 6kvalt a bez vážnější zavady, nechci samozřejmě říkat že jsou ůplně bez poruchy ale to určitě žádný motor. Paní Kylie to s jejich poruchovostí přestřelila ovšem myslím že jí tak protlačované Hdi patři taky k dnešní špičce. Podotýkám že všechno co jsem napsal je z vlastní zkušeností né nikde vyčtené.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.10.2008 23:53, rada
osobo jménem Kylie, všichni tady chápou a dávno vědí co by byla tvoje volba.. prosimtě jsi a kup si to, pokud na to máš. Tady se někdo zeptá na názory a ty si to opět pleteš s diskuzí a budeš všem vnucovat teorie.. evidentně tě to asi baví..a z hustoty příspěvků vidím že celý dny asi nemáš do čeho píchnout.. prosimtě už zavolej na tipcars že budeš pro ně psát ty nejlepší recenze na citrouše, nečekej déle že tě vyzvou sami. Kdyby tě opět neco tady vytočilo, nereaguj, vem si lexaurin a pekně udělej hají..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 00:57, rada
Koukám, že někteří "Chlapi" dostávají tvrdé rány na své zakomplexované EGO. Kylie držím palce, nedej se !!!
Ani Mondeo, nebo Passat nebude špatná volba, vše záleží na konkrétním kusu. Osobně radím, delší zkušební jízdu a uvidíte sám, co vám lépe padne do ruky. Hodně štěstí při hledání.
Ani Japonců bych se moc nebál !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 01:04, rada
Jak někdo může srovnávat O2 s Monďasem. Dyť to je rozdíl asi jak reálná ženská vs. nafukovací panna. A prassat kterému po 80tkm hučí ložiska, interér má našolichaný jak plastové hračky na písek a motor burcující okolí. Jde vidět že jste asi nejel v Avensisu, Legacy, e39 atd. Ty auta jsou zcela jinde. Jde o to projet se a pak to pozná i neandrtálec, ne poořád zatvrzele kupovat podle reklamy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 11:13, rada
Mě také ty výplody Kylie přidou mírně zcestné, a to jsem duše hodně svobodná a otevřená. Ať si každý koupí výrobek dle svého uvážení a vkusu. Obecně i mě citroeny neberou, prostě nechci. Je mi fuk esli tam je 2,2 HDi, mě osobně bere mé C 220CDI. Nikomu ale nevnucuju jak je to geniální auto a jak má geniální motor.
Stejně geniální motor je i 2.0 TDI motor v A4, Octavii nebo třeba Passatu, nechť si každý své peníze utratí za to co je mu blízké a na co si vydělal. Když někoho bere 2.0 TDCI nechť si koupí Mondeo a má z něj radost. Pro nájezd 40tisíc bych v každém případě volil auto nové nebo do roku dvou stáří. Když se budu o auto řádně starat pravidelně servisovat a chovat se k němu slušně bude mi sloužit skvěle ať je to Accord Octavia C5 Laguna nebo třeba BMW3.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 12:36, rada
Ja jsem měl Passata 1,9TDi (02) a ted mam Mondeo 2,0TDCi (06) a pokud bych si znovu vybíral šel bych do Mondea, i když je podle mého názoru Passat B6 hezčí než Mondeo. Ale to je skoro vše. Mondeo je uvnitř prostornější, lepší sedí v zatáčkách, je méně hlučné a hlavně má podstatně levnější servis.
Garanční prohlídka na Passata stála vždy 15 až 25 tisíc a na Mondeo jsem se zatím vešel vždy do 10 tisíc.
Spotřeba byla o něco nižší u Passata (6-6,5l) Mondeo (7l) nafty.
A na co se hlavně zaměřit při výběru u Passata je to určitě, přední náprava a turbodmychadlo s tím jsem měl problémy od začátku (mohlo to být pouze u mě).
U Mondea bych se hlavně zaměřil na motor a spojku a tzv. dvouhmotový setrvačník (švagr ho měnil po 120 tis.), motor by neměl moc klapat a neměly by mu kolísat volnoběžné otáčky.
Jinak o Mondeu i Passatu je toho napsáno na těchto stránkách mnoho, tak přeji příjemné čtení a stěstí při výběru auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 13:01, rada
Passat z roku 2002 jistě není B6, ale B5 po faceliftu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 13:49, rada
1.Doporučuji Vám Mondeo III a s naftou bych volil až poslední ročníky 2005-2007.
Velmi dobré jízdní vlastnosti a prostornost,výbava Ghia nebo Titanium.
Individuální dovoz ze zahraničí nebo jištěný původ se serviskou.
Jen pozor na často u " nafty " stočené km a stav podvozku, který hodně prozradí !
2.Passat, - přední náprava,váha vzduchu,velký počet km.
3.OC.II. = jen za předpokladu,že netrváte na prostornosti,ale do 300 tis.?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 16:11, rada
Octavii 2 seženu Eleganci do 100.000km za 250.000.- TDi nebo 2.0 FSi 2005/2006....nevim co všichni máte že je OCtava draha
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.10.2008 18:20, rada
Právě, že jsem měl možnost si zajezdit jak v Avensisu, tak v Mondeu a raději bych volil Mondeo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.10.2008 00:31, Passat
Ac bych se take priklonil asi k mondeu, tak se musim zastat Passatu, ze po faceliftu, o ktery ma tazatel zajem (nevim proc za 300 tis doporucujete model 1997, kdyz sezene 2005) a ten mel již 4 hvezdicky a dopadl o dost lepe jak mondeo v celnim narazu. A jediny kdo ho tehdy predcil byl Citroen C5, ktery za celni naraz dostal o jeden bod vice. Naopak mondeo dost pozadu. Na druhou strani u Mondea i ta orpava u specialistu na repase a tak vyjde porad na poradny ranec. Passat pokud se k nemu chovate slusne tak turbo i setrvacnik vydrzi, nehlede na to, ze sehnat turbo z annonce ci nekde pod pultem je velmi snadne, ale vstriky a cerpadlo na commonrail asi tezko sezenete a orpavite. Jeste na zaver bych uvedl rozdil ve spotrebe pro Passat. A jako posledni alternativu bych videl Mazdu 6,ktera i svym designem pusobi velmi dobre
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.10.2008 02:47, Vůz na 40.000 km ročně
mufik.martin napisał:
Ac bych se take priklonil asi k mondeu, tak se musim zastat Passatu, ze po faceliftu, o ktery ma tazatel zajem (nevim proc za 300 tis doporucujete model 1997, kdyz sezene 2005) a ten mel již 4 hvezdicky a dopadl o dost lepe jak mondeo v celnim narazu. A jediny kdo ho tehdy predcil byl Citroen C5, ktery za celni naraz dostal o jeden bod vice. Naopak mondeo dost pozadu. Na druhou strani u Mondea i ta orpava u specialistu na repase a tak vyjde porad na poradny ranec. Passat pokud se k nemu chovate...
V původním dopise tazatel zmiňuje několik konkrétních "požadavků":
1) Vysoký, značně NADprůměrný roční "nájezd" - domnívám se, že "vhodnější" je zde (až jednoznačně) naftový motor!
2) Prostorný vůz - na tolik km ročně a navíc pro rodinu - zde bych (jnaprosto - jednoznačně) preferovala vůz střední třídy (před nižší střední) .. právě při větších porcích kilometrů VYNIKNE onen ("třídní") rozdíl
3) Bezpečnost byla (v dnešní době zcela správně) dál zmíněna mezi požadavky - věřila bych EuroNCAP - rozdíly jsou v některých případech značné (nejlépe se "dostat" na "novinářské" stránky s podrobným rozborem deformací vozu, NE jen - základní - body) - i když lepší to, nežli nic
4) Spolehlivost - to byla další zmínka v textu - nedat na "dojmy" a "babské řeči" - pobrat VŠECHNY dostupné statistiky - promíchat protřepat .. s rozumem použít
5) Nedat na design (zvenku), na to aby vše správně "na dosah" bylo a "příjemně se řidiči" sedělo (to ANO - obzvláště při 40 t. ročně!) - "uvnitř" na "design" atd. dát!
1 - volím motor 2.2 HDi ("trumfněte" ho ,-)
2 - volím vůz Citroën C5 ("trumfněte" ho .-)
3 - volím model C5 po faceliftu ("trumfněte" ho
4 - C5 není problém, ale JSOU lepší (Mazda 6, Accord..)
5 - dost individuální ..
PS: "Šťastnou ruku" při výběru ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.10.2008 03:09, RE: Vůz na 40.000 km ročně II.
Kylie napisał:
V původním dopise tazatel zmiňuje několik konkrétních "požadavků":
1) Vysoký, značně NADprůměrný roční "nájezd" - domnívám se, že "vhodnější" je zde (až jednoznačně) naftový motor!
2) Prostorný vůz - na tolik km ročně a navíc pro rodinu - zde bych (jnaprosto - jednoznačně) preferovala vůz střední třídy (před nižší střední) .. právě při větších porcích kilometrů VYNIKNE onen ("třídní") rozdíl
3) Bezpečnost byla (v dnešní době zcela správně) dál zmíněna mezi požadavky - věřila bych EuroNCAP -...
6) Poslední "podmínkou/požadavkem" tazatele bylo - POHODLí
6 - volím vůz Citroën C5 ("trumfněte" ho ,-)
Není-li třeba zrovna tento vůz (v něktrerých "bodech" si vskutku "sehr gut" ba "excellent" stojí - s tím nic NEnaděláte budoucímu kupci pohodlného prostorného bezpečného rodinného spolehlivého vozu na desetitisíce kilometrů ročně "po chuti", asi rozumnou volbou (z "předvolených") ono Mondeo se jeví (vzala bych šestiválec 2.5 - a výbavu Ghia - spotřeba sice bude trochu vyšší, ale při těch "plánovaných" hodinách a hodinách ve voze, je motor VELMi důležitý společník - tak PROTO)
Končím - přepínám
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 17.10.2008 06:16, Dvouhmoťák
Může mi tady někdo objasnit co je dvouhmotový setrvačník, kde se nachází, jaká je jeho funkce, proč je jen u moderních dieselů a co že po cca 100t km a ukaždého auta odchází, jehož cena není nejnižší?
reagować
  1 ... 5 6 7 ... 12


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.