Rubal napisał:
Máte pravdu C5 je v České republice velmi podceňována a je to myslím tím že v minulosti neměl Citroën v čechách zrovna nejlepší pověst.
Tazatel na variantu francouzkého Mercedesu ani nepomyslel zřejmě právě k vůli tomu.
Koncernové (VW) motory typu pumpe düse jsou už zastaralou koncepcí, ale mají vynikající spotřebu. Co se mi vážně na koncernových motorech Tdi nelíbí je spotřeba oleje. Je to jen z mé zkušenosti VW Passat B6, Škoda Octavia tour.
"Moderní" common-rail už zpravidla mívá spotřebu v...
Jsem (moc) ráda, že se na 99% shodujeme (a s tím 1% mne neberte vážně)!
"Pověsti" o poruchovosti a další bajky mají neuvěřitelný život (momentálně má snad dokonce větší problémy i ono stále všeobecně za "etalon" považované vw) - přitom dnes je většina přehledů statistik apod snadno dostupná ..
Já klady a zápory TDi (víceméně) znám chápu .. jejich "vyzdvihování" před lety určitě smysl mělo, ale od té doby přeci jen trochu vody uteklo a tazatel požaduje vůz spíše z onoho "problematičtějšího" období (přiznávám, že mne "rozčiluje", jak lidé chválí TDi i v době, kdy se jich sám výrobce "zřekl" - ostatně onen dlouhodobý test v posledním Auto Tip na který jsem odkazovala byla taková další-poslední "kapka").
Ke spotřebě oleje, jsme z "dávných" časů zvyklá vozit "baňku" oleje v zavazadelníku (a vzhledem ke kilometrům které najezdím olej "pravidelně" kontrolovat, což jsem první rok dělala i ve svém posledním voze, takového "nežrouta" oleje jakým je (jinak nijak výjimečný, "jen" provozně příjemný) šestiválec 3.0 v Brumlovi jsem nezažila.. (no na Mazda - wankel ani tdi nemá ,-)
Ano spotřeba (vždy) byla velkou předností motorů TDi - já vím, tam jim asi nekonkuruje nikdo..
Nejsem fanynka malých turbomotorů, ale 1.8 T se VELMi povedl (do octavia rozhodně ano, trošičku mne "urážel" v audi - tedy to že konkurence nabízí 6ti válce - což vw řeší "levnější" cestou "nadopovaného" 4válce = vím, že díky turbu měl onen 1.8 T často i lepší elasticitu .. jsem asi jen "stará" škola ,-)
U C5 je 2.0 HDi určitě nejrozšířenější a po úpravě měl nějakou chvíli dvoulitr dokonce o 2 kW (než přišlo Biturbo) vyšší výkon než 2.2 (výkon rozhodně NEbyl problém, rozdíl mezi oběma motory je v "chodu" - ano 2.0 určitě má i o něco menší spotřebu - přesto když ujedete 400 km Praha - Weiden a zpět - to jsem jela s oběma vozy - ve svém a s tetou mající dvoulitr - je to VELKÝ rozdíl!)
Tazatel "působí", že sice plánuje BIG nájezdy, ale o autech moc neví (mít tu možnost, nechám ho projet oním Fiatem Croma a C5 .. možná by své "představy" poněkud upravil ,-)
Pěkný den