Poniedziałek 20.08.2012 13:09,
rada
Vzhledem k tomu, že chybí bližší specifikace (karoserie, cena, rok, výbava...), budu uvažovat spíš nad nejpovedenějším autě s tímto motorem a se kterým mám nějakou zkušenost. A ještě taková drobnost k motoru. Měl by existovat ve dvou trochu technicky odlišných verzích (myslím tím ty základní verze). Starší - původní od Audi a novější. Ta novější už prý nemá tak robustní mechanický základ, i když jsem zatím neslyšel, že by novější verze nějak zlobily. Tu původní prý nabízí už jen Audi a resp. se používá pro vysokovýkonové verze, takže asi bude dostatečně dimenzovaná. Tenhle motor si totiž přímo říká o nachipování.
Kdybych si měl vybrat auto s tímto motorem, tak bych měl jasnou volbu. Ze starších by to byla Audi A4 B6. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že má robustní mechanický základ, a na nic chronického netrpí (když pominu příšerné automaty Multitronic a servisně náročnější DSG, což bych si ale nekoupil). Celkově jde o dobře postavené i designově povedené auto a je zde možnost quattra (taky vřele doporučuji). Sice si drží cenu, ale to samé bude platit i při dalším prodeji. Podvozek je oproti předchozí generaci (do 2001) o poznání odolnější a servis taky není nijak náročný. Jezdí se s ní velmi příjemně.
Z novějších a dražších by to byla současná řada A5. Sice má už otravnou el. ruční brzdu, ale jinak jde o povedené auto, a taky jsem zatím na něj neslyšel nic špatného. A stále nabízí poctivé quattro ;o) Navíc jízdní vlastnosti jsou o dost lepší než u starších audin s podélně uloženým motorem. U A5 je posunutý víc k prostředku auta, takže není tak nedotáčivé. I když v praxi to není ani u starších audin nic hrozného, jak se různě říká a píše. Zlepšení jde poznat hlavně na celkovém vyvážení a agilitě.
reagować