0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme spolehlivé rodinné auto za 160 tis. Kč.

kategorie zaszeregowania tematu: automobilky, německá vozidla, poradna, jaké auto koupit, německá vozidla, německá vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 01.10.2012 19:55, RE: Dobrý článek
David V napisał:
Velice pěkný obecný článek, který lze aplikovat na mnoho dotazů.
Měl jsem Opela, který "dožil" bez výrazných investic 16 let, kdy pak následující majitel z ignorantství nevyměnil termostat za 500 a motor uvařil, jinak by ještě určitě jezdil. Jediná koroze by ho zastavila. Já měl štěstí na kus. Teď mám 11-ti leté Mondeo, které též nevypadá, že by se mělo brzy rozpadnout, takže věřím, že lze koupit cca 5-ti leté auto, které může 10 let sloužit.
Nicméně poradím zde to, co jsem radil v anonymní po...
Naprosto souhlasím s Davidem. Na rozdíl od autora bych volil, místo zastaralé a zbytečně drahé Octavie I, megane II sedan nebo kombi po faceliftu (2006+) - bude o dost levnější a přitom novější, je pohodlnější, prostornější i bezpečnější a s motorem 1,6 benzín je jak spolehlivý tak úsporný. Nechal bych si jej 5 let a potom vyměnil za novou generaci.
PS: autor píše nepravdivé informace o renaultu - mám poměrně dlouhodobé zkušenosti a mohu konstatovat, že díly jsou cenově srovnatelné s koncernem, origo i druhovýroba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 01.10.2012 22:25, RE: Mazda 6 v benzinu
petaoldova napisał:
Souhlasím s vámi- já mám na mazdě mírně orezlý jenom místa co tenkrát ještě dědeček odřel...a ani známí nemají problémy s korozí...
Ja zase souhlasím že Mazdy mají větší problém s korozí. Ale jak jsem psal. Pokud vidím mazdu 6,3 tak se podívám na zadní lemy. Asi profesionální úchylka A podle mě má problém tak 10%. Jasně že je na tom octávka a asi i fiat v tomhle lépe. Nicméně atmo benzín mazda jiné problémy moc nemá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 01.10.2012 22:33, RE: Mazda 6 v benzinu
zeneva napisał:
Co si budeme rikat, dneska rezne po 10-12 letech vsechno, auto je spotrebka a hotovo. Navic planovat, ze si ojety auto necham deset mi prijde divny... radsi po peti letech pred vetsima investicema poslu do sveta. a jezdit v 15 let starym aute by se mi taky asi nechtelo...
Dokud nezačnu mít na autě reálné závady, nebo mi nezačne auto v něčem nedostačovat, tak si ho nechám. Klidně i těch 15 let. Požadavky na auto mám celkem malé: slušný výsledek v crashtestu, ESP, klima, aspoň přední okna v elektrice a samozřejmě spolehlivost. Nechci hlavně být každý měsíc v servisu a řešit drobnosti. To je celé. Když mi začne M6 reznout, tak půjde pryč. Ale dřív nevidím moc důvod. Radši teď za případných 300 tisíc koupím akcie ČEZu nebo garáž a tu někomu pronajmu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 01.10.2012 23:54, RE: Mazda 6 v benzinu
Petr S napisał:
Dokud nezačnu mít na autě reálné závady, nebo mi nezačne auto v něčem nedostačovat, tak si ho nechám. Klidně i těch 15 let. Požadavky na auto mám celkem malé: slušný výsledek v crashtestu, ESP, klima, aspoň přední okna v elektrice a samozřejmě spolehlivost. Nechci hlavně být každý měsíc v servisu a řešit drobnosti. To je celé. Když mi začne M6 reznout, tak půjde pryč. Ale dřív nevidím moc důvod. Radši teď za případných 300 tisíc koupím akcie ČEZu nebo garáž a tu někomu pronajmu
Vidím to podobně jen s rozdílem, že jako lehký fajnšmekr se už nespokojím se 4-válcem, což mi značně snižuje obzor. Že by mi auto přestalo dostačovat se nebojím, spíš se bojím, že na něm právě bude hlodat zub času. S korozí zatím nebojuju, ale řekl bych, že plasty tpí na únavu. Zatím to sice byly jen schránky, které jsem obě beznákladově opravil, ale nastolený trend bude pokračovat. vzhledem k tomu, že se podíl plastů na vozech zvyšuje, máme se na co těšit.
Lze se sice dočíst, že se plasty rozpadají velmi pomalu, ale já jsem poločas rozpadu vyhodnotil na 9-10 let., kdy se mi minimálně 2 věci rozlomily vejpůl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 02.10.2012 12:26, RE: Výdrž deset let
Petr S napisał:
Můžete dát konkrétní vlastní příklad jaký srovnatelný díl je extra dražší na "japonce" než třeba na VW? Během posledních cca 12 let jsem měl/mám 3 japonce (nové i dost ojeté) a do dílů jsem investoval za celou dobu cca 30 tisíc celkem. Když to porovnám s tím co jsem za tu dobu zaplatil za palivo a za auta, tak je to marginální výdaj. Nemyslím že bych třeba u VW zaplatil za ty díly extra méně než těch 30 tisíc. Známému kdysi protijedoucí auto urazilo levé zrcátko na Octavii 1 a říkal že dal za vý...
Petr S:
Ono to jednou přijde... pak poznáte konkrétní případ sám :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 02.10.2012 12:43, Jaké auto?
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem), nabízí hromadu rodinných aut za více než přijatelnou cenu (nebo snad PT cruiser, Voyager, Pacifica a Caliber nejsou rodinná auta???, když se Škoda Fabia pyšní přídomkem rodinný vůz...). Dle roku výroby jsou trošku starší, ale to jen svědčí o tom, že bezproblémově zvládly už třeba i 10let provozu a zvládnou další, taky bezproblémově.
Ano, každé auto má své mouchy a všude se něco podělá. Spotřební věci jako oleje a náplně, brzdy, tlumiče apod. neberu. To nevydrží nikde věčně a musí se to vyměnit na každém autě. Ale motor, převodovka a elektronika? S tímhle mají problémy "evropani" i "japonci" podstatně vyšší než "amíci".
Dostupnost náhradních dílů je stejná jeko u evropských aut, cena dílů je stejná, ba dokonce v mnoha případech nižší. Servis je jednoduchý (většina mechaniků však řekne, že s amerikou nechce nic mít, protože o tom ví prd a než by se něco naučili, tak budou dělat chytrý a odrazovat lidi) a levný. Kdo tvrdí opak, ať raději mlčí, protože o tom zřejmě nic neví (a kdo má špatnou zkušenost, tak měl špatný kus, to je každé automobilky - však těch nasra.... majitelů Octávek, co pořád něco řeší a někdy to stejné dokola je hromada).
A navíc motory jsou někde úplně jinde, než dělá evropa nebo asie. Sice můžu jezdit v úžasné úsporné 1,2 nebo 1,4, ale taky můžu jezdit v 2,0 nebo 3,5 s úplně jiným výkonem a pocitem jízdy. A za kolik? Raději za tolik, kolik mám od výrobce v TP, ne jako u nových aut, kde se na udávanou spotřebu nikdy nedostanete (ani ve snu). A LPG? Do amerických aut není problém a jezdíte za pusu. A s jiným požitkem z jízdy.
Já mám Chryslera 300C 5,7HEMI, mám tam LPG a jezdím v průměru za 14-15l plynu, což je kolem 2,50 Kč na km. Je to za míň než nová Kia Optima 1,7CRDI. A moc bych nesrovnával pocit z jízdy. A servis? Nové Kie a mé 8mi leté ameriky? Za ušetřené peníze pojedu na dovču. Takže doporučení, aby si někdo koupil nový vůz z důvodu spolehlivosti ve mě vyvolává záchvaty smíchu - šetří se na každém šroubku a auta se už nedělají na věky, ale na 5-6let, kdy je firmy odepíší a ukončí leasingy a pak si je soukromé osoby koupí - u malých objemů pěkně děkuji (viz vyhoněné Fabie 1,2 HTP po dálnicích a maloobjemová turba - úžasná to novinka posledních let...).
Moje doporučení je (klidně i čtyři, ale raději) 6-8 válců, atmosférický benzín, vozidlo USA = spokojenost a kvalita na roky za super pořizovací i udržovací cenu. Kdo neveří, jako já před půl rokem, ať si na netu hledá, až najde. O LPG to platí to stejné.
PS: Odpůrci, klidně se do mě pusťte, něco snesu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 02.10.2012 13:04, RE: Výdrž deset let
Rutt. napisał:
Petr S:
Ono to jednou přijde... pak poznáte konkrétní případ sám :)
Ono to vlastně už přišlo. Měl jsem koupit nový nárazník na starou 626 za 9 tisíc v autorizáku. Koupil jsem nakonec nárazník na vrakovišti za 3000. Ale i kdybych dal 1-3x za život za nárazník 10 000 a ne 6 000 co stoji na Fiata, tak se nic moc nedeje. Jen za palivo dávám každý měsíc cca 5000 (2 auta). Jinak auta uz pojistene nemam
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 08:47, RE: Jaké auto?
Tomáš Reitmeier napisał:
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem...
Můžu jedině souhlasit. Konečně jeden z mála rozumných a zajímavých doporučení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 11:01, MPV - proč rodinná volba
Autor článku odrazuje dotazujícího od MPV a preferuje klasické kombi. Důvody uváděné pro kombi jsou logické, ale nezazněly i jiné důvody proč MPV může být lepší rodinná volba než kombi, na které bych rád dotazujícího upozornil, aby měl obrázek komplexnější.
A to z vlastní zkušenosti, měl jsem 2x kombi, 1x sedan a 1x hatchback, nyní mám malé MPV (Touran).
A) výška a nastupování nejen jako výhoda pro důchodce. S rodinou s 2-3 menšími dětmi, když s nimi jedete do školek, nakupovat a děláte podobné pojížďky po městě a několikrát nastupujete a vystupujete a poutáte děti do sedaček (které vám u toho zlobí atd.), pak oceníte, že k nim máte lepší přistup (více prostoru) a nemusíte se tolik ohýbat.
B) jízda v 5-ti. Pokud někdy potřebujete jet v 5-ti lidech, pak i malé MPV (nebo aspoň většina z nich) umožňuje rozumné cestování na páté (prostřední zadní) sedačce, což se o nižší střední třídě (kombi nebo sedan nebo hatchback) říct úplně nedá, místa je prostě víc.
C) parkování. Auto je přece jen kratší a zejména ve větších městech je pro parkování každý cm vhodný. Už mnohokrát se mi stalo, že jsem zaparkoval malé MPV (Touran) na místě, kam bych rozhodně Golfa kombi nedostal. Ocení i ženy (manželka), které přeci jen někdy s parkováním mají větší problém.
Nevýhody MPV versus kombi sepsal autor článku a souhlasím s nimi. Zejména větší výška vozu a tím pádem ve srovnání s kombíkem horší stabilita v zatáčkách ve vysokých rychlostech. Na druhou stranu, pokud jedete s rodinou a dětma, už to tolik nehoníte.
Držím palce při výběru vozu!
Milan
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 11:31, RE: MPV - proč rodinná volba
MilanL napisał:
Autor článku odrazuje dotazujícího od MPV a preferuje klasické kombi. Důvody uváděné pro kombi jsou logické, ale nezazněly i jiné důvody proč MPV může být lepší rodinná volba než kombi, na které bych rád dotazujícího upozornil, aby měl obrázek komplexnější.
A to z vlastní zkušenosti, měl jsem 2x kombi, 1x sedan a 1x hatchback, nyní mám malé MPV (Touran).
A) výška a nastupování nejen jako výhoda pro důchodce. S rodinou s 2-3 menšími dětmi, když s nimi jedete do školek, nakupovat a děláte podobn...
Ono záleží hlavně na tom, o jaké auto se jedná. Není osobák jako osobák a není MPV jako MPV. My máme třeba jako MPV Chevrolet Suburban a ten má výhodu, že má 3 řady sedadel a celkem se nás vleze do auta 9 lidí! Super je i sedačka pro 3 osoby vpředu. Ale nemůžu říct, že by auto bylo menší než běžný osobní automobil. Má to asi 5,7 metru na délku, takže je o něco delší. Takže jak říkám, vždy záleží na tom, o jaké auto se konkrétně jedná. Je hodně výrobců a hodně modelů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 11:33, RE: Jaké auto?
Tomáš Reitmeier napisał:
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem...
Jak jsem v jednom příspěvku již uváděl, tak bych ještě připomenul a doporučil také velkou trojku z divize FORD: Lincoln Town Car, Mercury Grand Marquis nebo Ford Crown Victoria. Ještě poctivé auta na rámu, V8 motorem a se zadním náhonem a s délkou 5,5 metru!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 13:23, RE: Výdrž deset let
Rutt. napisał:
Aby dnešní auta vydržela jezdit dalších deset let, hledejte co nejméně výbavy, běžný, nebo střední raději benzínový, pokud naftový, tak jedině koncernové 1,9TDi 66 a 81kw. Z dieselu po dalších dvaceti letech bude fungovat slaboučká, ale naprosto spolehlivá 1,9SDi bez turba.

Stará auta která doporučoval p. Hnilička typu Volvo 940 jsou dnes k ničemu. Dát je dohromady je úkol pro fandu, ne pro člověka který tomu nerozumí. Navíc auta která doporučoval mají velkou spotřebu a byť můžou být spolehli...
Tuhle vetu muze vyslovit jenom ojetinovy diletant:
"Fordu bych se vyhnul, horší spolehlivost a hlavně koroze."
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.10.2012 13:26, RE: Výdrž deset let
petaoldova napisał:
Moje zkušenost je, díly karoserie z druhovýroby na suzuki baleno a ignis buď vůbec neexistují, nebo nejsou k sehnání, takže nezbývá nic jiného než koupit originální díl- třeba zadní nárazník na suzuki ignis 10 492kč a např na fiat grande punto seženete nárazník z druhovýroby za 2384kč, originální náhradní díl 6124kč- navíc ho máte většinou maximálně do dvou dnů, na suzuki jsme čekali 14 dní- vada dosti podstatná když máte jedno auto a chcete ho po nehodě co nejrychleji zprovoznit.... nebo gufero...
jj turbo na Aurisa diesel 40tKc
reagować
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.