Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem), nabízí hromadu rodinných aut za více než přijatelnou cenu (nebo snad PT cruiser, Voyager, Pacifica a Caliber nejsou rodinná auta???, když se Škoda Fabia pyšní přídomkem rodinný vůz...). Dle roku výroby jsou trošku starší, ale to jen svědčí o tom, že bezproblémově zvládly už třeba i 10let provozu a zvládnou další, taky bezproblémově.
Ano, každé auto má své mouchy a všude se něco podělá. Spotřební věci jako oleje a náplně, brzdy, tlumiče apod. neberu. To nevydrží nikde věčně a musí se to vyměnit na každém autě. Ale motor, převodovka a elektronika? S tímhle mají problémy "evropani" i "japonci" podstatně vyšší než "amíci".
Dostupnost náhradních dílů je stejná jeko u evropských aut, cena dílů je stejná, ba dokonce v mnoha případech nižší. Servis je jednoduchý (většina mechaniků však řekne, že s amerikou nechce nic mít, protože o tom ví prd a než by se něco naučili, tak budou dělat chytrý a odrazovat lidi) a levný. Kdo tvrdí opak, ať raději mlčí, protože o tom zřejmě nic neví (a kdo má špatnou zkušenost, tak měl špatný kus, to je každé automobilky - však těch nasra.... majitelů Octávek, co pořád něco řeší a někdy to stejné dokola je hromada).
A navíc motory jsou někde úplně jinde, než dělá evropa nebo asie. Sice můžu jezdit v úžasné úsporné 1,2 nebo 1,4, ale taky můžu jezdit v 2,0 nebo 3,5 s úplně jiným výkonem a pocitem jízdy. A za kolik? Raději za tolik, kolik mám od výrobce v TP, ne jako u nových aut, kde se na udávanou spotřebu nikdy nedostanete (ani ve snu). A LPG? Do amerických aut není problém a jezdíte za pusu. A s jiným požitkem z jízdy.
Já mám Chryslera 300C 5,7HEMI, mám tam LPG a jezdím v průměru za 14-15l plynu, což je kolem 2,50 Kč na km. Je to za míň než nová Kia Optima 1,7CRDI. A moc bych nesrovnával pocit z jízdy. A servis? Nové Kie a mé 8mi leté ameriky? Za ušetřené peníze pojedu na dovču. Takže doporučení, aby si někdo koupil nový vůz z důvodu spolehlivosti ve mě vyvolává záchvaty smíchu - šetří se na každém šroubku a auta se už nedělají na věky, ale na 5-6let, kdy je firmy odepíší a ukončí leasingy a pak si je soukromé osoby koupí - u malých objemů pěkně děkuji (viz vyhoněné Fabie 1,2 HTP po dálnicích a maloobjemová turba - úžasná to novinka posledních let...).
Moje doporučení je (klidně i čtyři, ale raději) 6-8 válců, atmosférický benzín, vozidlo USA = spokojenost a kvalita na roky za super pořizovací i udržovací cenu. Kdo neveří, jako já před půl rokem, ať si na netu hledá, až najde. O LPG to platí to stejné.
PS: Odpůrci, klidně se do mě pusťte, něco snesu...