Borik2 napisał:
Motor se zdá být velmi podařený, jen by mě zajímala životnost a celková výdrž a opotřebení motoru, řekněme tak po 100-150 tis. km, a s tím související servisní náklady. Jako nové bych si já osobně koupil za ty peníze jiné a jinak vybavené vozidlo, tenhle Golf by měl zajímal až jako ojetina s rozumnou cenou...
Je to prosté, v těhla motorech je sice budoucnost, ale jen proto že dovedou plnit ty pitomý emisní limity v budoucnu, mají malej objem, atd... Zkrátka s tim musí udělat dojem na zákazníky, který chtěj aby auto jelo, ale nežralo, mělo nízký pojištění atd.... Dobrej tah automobilek
Jenže - malej motor bude po pár letech slušně vyhoněnej (a nemusíte ho točit jako blázni), jen to turbo jak dostane na frak. Z těhle motorů se ve 150 tis km na tacháči stane pokladnička na peníze. Mě by tohle nazajímalo ani jako ojetina - jen kvůli motoru - neříkám že auto jako takový je špatný. Kupovat tohle jako ojetinu je snad ta největší hloupost, byť za cenu slušného svezení a kdoví čeho ještě. Mnozí z vás jistě vědí jak bývají ,,svižné" motory u mnohých sportovně střižených vozidel vyhoněné až hanba. Jakmile tohle nový majitel ojetiny opomene v opojení, jak krásně to jede, později toho při neustávajících problémech lituje a těžko se pak takového vozu, byď pod cenou ,zbavuje.
Takovej motor bude pak v horším technickém stavu než 1,8 nebo 2,0 se stejným výkonem a stejnými kilometry. Pojede sice stále dobře, daň si pak vybere třeba spotřebou oleje, paliva, poruchovostí turba a vydrží najet o poznání méně kilometrů než motor s vyšším obsahem, kterej ani třeba to turbo nebude potřebovat.
Je v tom budoucnost ale ta také ukáže nevýhody těchto motorů o kterých nyní výrobci mlčí - musí se to prodat.
Tohle mi připomíná nedávnou historii jak VW prosazoval u motorů tdi svůj sytém PD. No a dnes? Hodlá přecházet na systém common rail,jelikož v jejich systému nebyla ona budoucnost !!!! Hlavně že to dál prodávali - museli přece ty nemalé náklady na vývoj od někoho dostat zpátky.
Jako nový je ten motor úžasný, ale roky a najeté kilometry se na něm poděpíší.
Navíc se tyto motory hodlají uplatnit i ve větších vozech. No a přičtěte si k nedostatkům hmotnost takového vozu a chudák motůrek - ten se nadře. Ale hlavně že automobilky splní emisní limity, že?
Děkuji