Pepe napisał:
Tak to prostě je. A někdo si taky chce "udělat radost" (nebo manželce, milence, milenci) - a co si budem povídat, tak radost z nového je větší, než z ojetého. V dnešní době je kolikrát lepší koupit nový, než stejný model 2-3 roky starý...
Navíc si vyberu přesně to, co chci - od barvy, přes výbavu a v neposlední řadě i financování.
Vybírate modelové případy, kdy kupující není limitovaný financemi nebo se bavíte o low cost autech. Mně se třeba filosofie Dacie a Thalie líbí, ale za stejné peníze zrovna pro rodinu šáhnu po něčem větším ojetém i s rizikem, že budu měnit spotřebák a možná se i něco vysype, co budu platit nad rámec původních plánů.
A k radosti z nového: kamarád má novou Octávii 1.2 TSi a radosti si užíval, dokud nezjistil, co je motor zač, pak se mu začal dost ztrácet olej a výsledkem je nový motor, sice v záruce, ale opruz ( tahle "radost" z nového vozu trvala 3/4 roku, kdy konečně spotřeba oleje přesáhla 0,5 l/1000 km a byla tedy důvod k reklamaci). A co se týká investic, tak mu kuna ožrala kabely, což ho stálo 2500 (plus nepojízdný auto s dítětem na palubě asi 40 kmod baráku 1.ledna v 18:00 v dědině, kde lišky dávají málem dobrou noc), se kterými se nepočítalo a špatným nasazením řetězů si urval čidlo otáček kola (ABS + ESP v zimě mimo provoz), takže dalších 2500, se kterými se nepočítalo. Ne, nehodlám dělat pokusné králíky, budu vybírat mezi auty, které prověří tisíce uživatelů, jak doposud.
Do Mondea jsem investoval k dnešku 190 tisíc (kupní cena + nestandardní úpravy a opravy) a za 3,5 roku mě nevyšplouchlo, půjdu zase touto cestou levné ojetiny, a to i zdůvodu, že mě ty drobné práce na tom baví a mám to jako koníček. Auto, na který bych kvůli ztrátě záruky nesměl šáhnout, je nadneseně řečeno noční můrou. A aby to nevyznělo, že dělám z nouze ctnost, tak by mi finančně nečinilo problém jít a koupit nové auto střední třídy s výbavou a motorem podle vlastních představ. Ale není proč, na autě mě zajímá užitná hodnota a na sociální zařazení kašlu.