anonym napisał:
Petr-Tipcars: Vezmu jen dílčí dotaz. Thálie, Dacie, to jsou fajn auta, výběhová technika, často konstrukčně ještě zastaralejší než křápy, které představují alternativu. Proč jsou asi tak levná, co myslíte? Navíc nová Thália stojí přece jen o něco víc, než 10let staré auto, pokud srovnáme ceny, dostáváme se u prémiových, tedy "lepších" značek na přibližně 8 let, u mainstreamu jsme u ještě mladších kusů. Opravdu Vám mám vysvětlovat, že v Mondeu MkIII nebo v E46 nebo v Mazdě 3 první generace se sve...
Ono je to trosku slozitejsi, bavite se tady s clovekem, ktereho zivotni realita velmi rychle naucila pristupovat k autu predevsim z pohledu uzitne hodnoty.
Projel jsem se v Octavii I, II, Focusu I, Meganovi I, Loganovi MCV a Sanderu (ktere mam ted). Asi jsem ztraceny pripad, ale rozdil mezi Focusem a Sanderem je na silnici zrejmy, nicmene pro me nezajimavy. Moje priority jsou proste jinde: 0 km na tachometru, kdyz to kupuju, mala pravdepodobnost, ze to nekdo pri prevozu nadrbal a pak nejak zflikoval, nulove riziko koupe kradeneho/zastaveneho auta. Proste mit auto od zacatku je parada.
Vim, ze treba KIA na te sve 7lete zaruce rozhodne neprodela, ale moje zkusenost u Dacie je 1462 Kč za rocni servis a vymenu oleje v autorizaku. Takze i s dyskem 1500. To mi pripada jako hodne dobra cena za pokracovani zaruky. Dacia ji ma 3 roky, takze do autorizaku musite jenom 2x.
Jak to dlouho vydrzi, to je tezko rict. Obecne se sere vsechno, at je to nove, nebo stare.
Ale precejen nove je nove a ta pravdepodobnost je mensi. Navic mi pripada, ze cim starsi a "zastaralejsi" techniku si clovek poridi, tim lip. V dnesni dobe benzinovych trivalcu s turbem, systemu start-stop a ruznych dalsich nesmyslu se klasicka 1,6 s 8 ventily rovna zazraku. O nafte ani nema smysl se rozepisovat, 40000 rocne nikdy nenajezdim.
Thalie stoji vic, nicmene kdyz si koupim 10 let stare auto, tak dam minimalne 3000 za prepis, 5000-7000 za rozvody, filtry, olej a uz to jede. Vetsinou brzy nasleduje zmineny spotrebak jako jsou brzdy, tlumice, loziska, vyfuk (OK, u fauve vyfuk tedy ne), stabilizatory, manzety, nedejboze spojka, kabely, proste vsechno. A kdyz tohle spocitate, jste na cene te nove Dacie, nebo Thalie, s tim, ze furt jezdite ve vraku, kteremu treba zareznou sterace...