Muroň napisał:
To je 55 KW s nepřímým vstřikováním?
Přesně tak, 1,9 TD 55 kW je ještě nepřímý vstřik, v podstatě se dá říct "felda s turbem", tenhle motor je v podstatě stejný (samo že až na obsah) jako je v golfech II 1,6 TD, podle papírů je spotřeba 6,2 (tj. větší než u TDi), což je právě tou předkomůrkou a jiným čerpadlem, ale tenhle motor je dá se říct dědeček, nebo otec všech TDi i pozdějších PD.
Přesně jak tu někdo reagoval na můj přispěvek, trefná poznámka Kylie, s tím že při 329 tkm je ještě brzy na recenzi, ale někdo to tu prokoukl a správně spočítal že já s autem najel asi 9 tkm (mám ho od března), ale znám ho asi 7 let dozadu, párkrát jsem s ním i jel a vím co se s ním dělalo..
Dokonce k němu mám i servisku (je původem z rakouska), jenže už v roce 1999 mělo auto najeto kolem 120 tkm (auto je z roku 1996), a pak už asi nikdo tu servisku nevyplňoval, i když je pravda, že je v ní stránek, že by se dala vést tak do milionu km (asi i u servisek s tím počítali :)
Jinak souhlasím jak tu někdo psal, že při tak malém (avšak v Česku nejběžnějším u soukr. majitelů) ročním nájezdu (10 - 15 tkm) se moc spolehlivost auta nepozná, nebo ne tak moc jako když auto točí třeba 40 tkm ročně, a i to je v dnešní době u firemních aut taky málo, jsou i 80 tkm roční nájezdy..tam se teprve projeví pořádně spolehlivost.
Nevím jestli je to tak rozšířené, ale z mého okolí už mám několik (ne tolik aby se dalo paušalizovat) hodně negativních zkušeností s kvalitou TDi PD v Octavii II, hlavně s turby, jeden známý v 90 tkm (po 2 letech, těsně po záruce), turbo v háji, další měl firemní RS (125 kW TDi PD), ve 30 tkm odešlo turbo, plus pořád nějaký chyby - snad to měl dělat filtr pevných částic, a další..Já měl sice turbo ne s takovými tlaky ani s naklápěcími lopatkami, ale vydrželo 320 tkm!, tak aspoň polovinu snad vydržet musí ne? A nešetrným zacházením to není, prostě dneska mám fobii z cost cuttingu, který jde napříč všemi značkami..
Tom