0
powrót
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf III 1,9 TDI - jezdí i po patnácti letech

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 15:03, RE: Vodní pumpa
Koloss napisał:
Můj mechanik říká - při každé druhé výměně rozvodů vyměnit i tu vodní pumpu. Je to relativně levný díl a pokud jsou rozvody dole, je výměna otázkou chvíle. Pár korun navíc, které se vyplatí.O výměně všech kladek na rozvodech nemluvě. Kterýsi výrobce na sadě rozvodů píše: "Nevyměníte-li kladky, nevyměňujte ani rozvody."
No můj švára říká, že vodní pumpu je lepší měnit při každé výměně rozvodů - právě kvůli přístupu k ní. Mé Tdi ji bohužel měněnou nemá (rozvody ano), ale švára říkal, že kvůli preventivní výměně nemá smysl rozvody sundavat. Že podle zvuku poznám, když začne blbnout. V tom případě neváhat, jinak se může motor i potkat. Taky se u TDi s rotačním čerpadlem doporučuje měnit spodní rozvodové kolo (u PD nevim).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 15:07, RE: Chybí vyjádření "nejvyšší"
Kylie napisał:
...instance v oboru TDi, Muroňě Prvního - TDi (vše)znalého!
PS: Rudlíku kde jsi?
Děkuji za otitulování, právě jsem se vrátil z Lucemburska, kde jsem neviděl Passata či Golfa, který by nebyl TDi (Pola v benzínu tam jezdí). Podle mě platí, že čím vyspělejší země, tím více TDi (ČR je výjímkou - vzhledem k naší nevyspělosti tu máme překvapivě hodně TDi).
Jinak recenze se mi líbí, je podrobná a právě taková, jakou zájemci o podobné auto vítají. Opravy a problémy jsou adekvátní ke stáří a pohnutě nejasnému původu toho Golfa, spotřeba je věrohodná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 15:33, RE: Chybí vyjádření "nejvyšší"
Muroň napisał:
Děkuji za otitulování, právě jsem se vrátil z Lucemburska, kde jsem neviděl Passata či Golfa, který by nebyl TDi (Pola v benzínu tam jezdí). Podle mě platí, že čím vyspělejší země, tím více TDi (ČR je výjímkou - vzhledem k naší nevyspělosti tu máme překvapivě hodně TDi).
Jinak recenze se mi líbí, je podrobná a právě taková, jakou zájemci o podobné auto vítají. Opravy a problémy jsou adekvátní ke stáří a pohnutě nejasnému původu toho Golfa, spotřeba je věrohodná.
,-) vítej home!
Mám-li to chápat, jako že "každý" GolfPassat na přední nápravě TDi vozí - souhlasím (nevzpomínám si na přesné číslo, ale naftu tankuje přes 90% passatogolfů - nemýlím-li se).
Kdo si od neustálého koukání na znak VW chce odpočinout, doporučiji z dostupných destinací Switzerland či Monaco - "zahuštění" prostoru "lidovými vozy" je tam výrazně nižší než na zbytku planety (oprava - evropy ,-)
Podle mne platí, že v Monaco i Switzerland je moc pěkně (a docela "vyspěle" .-) a mně osobně se tam líbilo (a trošičku "pestřejší" vozový park "neuškodí/nevadí")
PS: NIC proti TDi - jen jeho "sláva" a "popularita" v tomto tisíciletí ne až tak stoprocentně "koresponduje" s realitou (řekla bych) ... ale ja "su" (byli jsme na návštěvě u příbuzných v OL) blond, takže ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 15:49, 7 divů socialismu
Ještě jsem chtěla "doporučit" k přečtení pod článečkem o Hyundai v Nošovicích příspěveček (tedy jeho "střední část" o 7mi divech ..) autora Banjo z 6.11. 8:37 - nevím jak vám, ale mně se mooooc líbil a ještě tes se, když si vzpomenu, směji - tak snad i vám ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 20:11, RE: Golf klasse
Milan napisał:
reaguji na ALDA, taky by se mě líbilo za rok najet 13t km, při dobré koupi se kromě oleje nemusí nic spravovat, ale při 40t za rok se teprve ukáže výdrž vozu, nebo jak se předchozí majitel o auto staral. Milan
Jasně, je to přesně tak. Majitel, ale najel za 3 roky 50tkm, ne za rok. U mne by to tedy bylo 39tkm/3roky. Což není tak velký rozdíl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 20:17, RE: Golf klasse
Alda napisał:
Jasně, je to přesně tak. Majitel, ale najel za 3 roky 50tkm, ne za rok. U mne by to tedy bylo 39tkm/3roky. Což není tak velký rozdíl.
Ještě něco pro Rudlíka, abych mu udělal radost: když jedu někam služebně mám Caddy 1,9D r.2007, moc se mu nechce jet, není to ten slavný a po HDI nejlepší nafťák?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 20:53, RE: Chybí vyjádření "nejvyšší"
Muroň napisał:
Děkuji za otitulování, právě jsem se vrátil z Lucemburska, kde jsem neviděl Passata či Golfa, který by nebyl TDi (Pola v benzínu tam jezdí). Podle mě platí, že čím vyspělejší země, tím více TDi (ČR je výjímkou - vzhledem k naší nevyspělosti tu máme překvapivě hodně TDi).
Jinak recenze se mi líbí, je podrobná a právě taková, jakou zájemci o podobné auto vítají. Opravy a problémy jsou adekvátní ke stáří a pohnutě nejasnému původu toho Golfa, spotřeba je věrohodná.
V tom případě ach ti zaostalí Japonci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 21:37, RE: Chybí vyjádření "nejvyšší"
i napisał:
V tom případě ach ti zaostalí Japonci.
Ano, ti jsou totálně "out" ,-) Tam ještě ani nafta nedorazila..
PS: Před lety jsem celá "out" z nové Hondy 2000 byla, dnes bych snad vše (krom Bristol, pochopitelně) za Nissan GT-R vyměnila ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 22:12, Také "koncernové" auto z generace držáků
Mám AUDI 80 TDi z roku 1993, kterou jsem koupil v roce 2002 se serviskou a cca 110 000 km. Teď má najeto 283 000 km a toto jsou provedené opravy:
 117 000 km – výměna silentbloků ramen přední nápravy a předních tlumičů
 148 000 km – výměna ložiska pravého zadního kol, těsnění olejové vany, palivového, vzduchového a pylového filtru a zadních brzdových destiček
 155 000 km výměna krajního kloubu levé poloosy
 160 000 km – výměna silentbloků zadní nápravy, výměna brzdové kapaliny (3/2004)
 165 000 km – seřízení vstřikovacích trysek motoru a výměna 2 žhavících svíček
 168 000 km – výměna rozvodového řemene a kladek, předních brzdových kotoučů a brzdových destiček
 178 000 km výměna silentbloků ramen přední nápravy
 184 000 km výměna chladiče
 198 000 km výměna obou táhel předního stabilizátoru
 225 000 km výměna zadních kotoučů a repase zadních brzdových třmenů, nové zadní brzdové destičky
 230 000 km výměna klínového řemene
 250 000 km výměna manžety levého kloubu poloosy
 255 000 km výměna filtrů – vzduchový, palivový, pylový
 280 000 km – výměna rozvodového řemene a kladek, výměna filtrů – vzduchový, palivový, pylový
Jezdím cca za 6 litrů na 100 km a auto je v dobrém stavu. Relativně často jsem měnil silentbloky přední nápravy, ale proč ne, když to vyjde i s prací na cca 4000,- Kč
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 22:46, RE: Také "koncernové" auto z generace držáků
bobus napisał:
Mám AUDI 80 TDi z roku 1993, kterou jsem koupil v roce 2002 se serviskou a cca 110 000 km. Teď má najeto 283 000 km a toto jsou provedené opravy:
 117 000 km – výměna silentbloků ramen přední nápravy a předních tlumičů
 148 000 km – výměna ložiska pravého zadního kol, těsnění olejové vany, palivového, vzduchového a pylového filtru a zadních brzdových destiček
 155 000 km výměna krajního kloubu levé poloosy
 160 000 km – výměna silentbloků zadní nápravy, výměna br...
VELMi podrobný popis! Ano, audi 80 (byť ne tdi) byla poslední "audina", co se mi moc líbila. Pak začala být automobilka úspěšnější a populárnější a vozy prodávanější (a mně se líbily méně a méně).
Po období "hrůzy", tedy komerčních úspěchů a razantního zvýšení prodejů, přišla (naštěstí) doba "popiechovská" a nové kupé 5 a R8 nadějně vypadají, resp. docela dost se mi líbí.
PS: I když doba nedotáčivosti, špatného rozložení těžiště a motoru před přední nápravou ještě neskončila - zdravím všechny majitele Audi A6 ,-) snad na "lepší časy" se blýská
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.11.2008 23:42, RE: Také "koncernové" auto z generace držáků
bobus napisał:
Mám AUDI 80 TDi z roku 1993, kterou jsem koupil v roce 2002 se serviskou a cca 110 000 km. Teď má najeto 283 000 km a toto jsou provedené opravy:
 117 000 km – výměna silentbloků ramen přední nápravy a předních tlumičů
 148 000 km – výměna ložiska pravého zadního kol, těsnění olejové vany, palivového, vzduchového a pylového filtru a zadních brzdových destiček
 155 000 km výměna krajního kloubu levé poloosy
 160 000 km – výměna silentbloků zadní nápravy, výměna br...
bobus: jj zní rozumně, obávám se že s novým A4 nezopakovatelné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.11.2008 00:44, RE: Také "koncernové" auto z generace držáků
Ráďa napisał:
bobus: jj zní rozumně, obávám se že s novým A4 nezopakovatelné.
Já bych se asi ani "neobávala", já bych se snad i "vsadila" ,-(
PS: Nicméně poněkud "lepší" pocit z nejnovější audi zase mám..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.11.2008 11:10, RE: Golf klasse
Alda napisał:
Ještě něco pro Rudlíka, abych mu udělal radost: když jedu někam služebně mám Caddy 1,9D r.2007, moc se mu nechce jet, není to ten slavný a po HDI nejlepší nafťák?
Já bych si tak dovolil tipovat, že 1.9Tdi z roku 2007 je jednoznačně se systémem vstřikování PD a ne s klasickým rotačním čerpadlem. Proto spolehlivější než HDI - no možná a snad - spíš teoreticky. Fakticky si tím nejsem jist. Držáky byly z principu jen motory s rotačním čerpadlem (nižší tlaky, necitlivost na kvalitu nafty). Dále máte asi verzi 77kW - teď opravdu nevím - má tato verze ještě stále turbo bez naklápění lopatek? To je totiž další věc co může zlobit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.11.2008 12:57, RE: Golf klasse
Gravedigger napisał:
z vlastni zkusennosti vim o dalsim dulezitem rozdilu mezi starsimi a novymi auty: stare auto mi v mnoha pripadech opravi jakakoliv dilna,nebo dokonce kamos na parkovisti, jak je popsano v recenzi. u noveho auta jste bez znackoveho servisu s diagnostikou a dalsim vybavenim v haji.
Jsou ovšem lidi, a já patřím mezi ně, kteří si jízdu v autě vychutnávají a berou ji jako nějakou autorelaxaci. A to potom jet v káře z roku 1994 a třeba z roku 2006 je tedy hodně velkej rozdíl. A hlavně na českých silnicích, kde jde hlavně o život a jsem přesvědčenej, že v Golfu III při bouračce člověk přijde o život rozhodně dříve než v Golfu VI z roku 2008. Š 120 taky ještě jezdí po silnicích hodně a to skutečně opraví každej kutil a za hubičku, ale do dnešní hustoty provozu na silnicích bych už takový auta absolutně nepouštěl. Jsou pomalý, zadní světla nejsou vůbec vidět, nebrzdí a emise jsou taky někde jinde.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.11.2008 15:44, Naprosto souhlasím!
klobrch napisał:
Jsou ovšem lidi, a já patřím mezi ně, kteří si jízdu v autě vychutnávají a berou ji jako nějakou autorelaxaci. A to potom jet v káře z roku 1994 a třeba z roku 2006 je tedy hodně velkej rozdíl. A hlavně na českých silnicích, kde jde hlavně o život a jsem přesvědčenej, že v Golfu III při bouračce člověk přijde o život rozhodně dříve než v Golfu VI z roku 2008. Š 120 taky ještě jezdí po silnicích hodně a to skutečně opraví každej kutil a za hubičku, ale do dnešní hustoty provozu na silnicích bych...
Také dnes raději "obrněným tankem" jezdím, než abych si v Lotus jízdy užívala (no ono to má více důvodů, ale ještě před nějakými 10 - 15ti lety byla situace na silnicích naprosto NEsrovnatelně lepší!
PS: EuroNCAP během let při výběru vozu stále na vyšší pozice v kritériích šplhá ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 09.11.2008 19:58, RE: Golf klasse
Muroň napisał:
To je 55 KW s nepřímým vstřikováním?
Přesně tak, 1,9 TD 55 kW je ještě nepřímý vstřik, v podstatě se dá říct "felda s turbem", tenhle motor je v podstatě stejný (samo že až na obsah) jako je v golfech II 1,6 TD, podle papírů je spotřeba 6,2 (tj. větší než u TDi), což je právě tou předkomůrkou a jiným čerpadlem, ale tenhle motor je dá se říct dědeček, nebo otec všech TDi i pozdějších PD.
Přesně jak tu někdo reagoval na můj přispěvek, trefná poznámka Kylie, s tím že při 329 tkm je ještě brzy na recenzi, ale někdo to tu prokoukl a správně spočítal že já s autem najel asi 9 tkm (mám ho od března), ale znám ho asi 7 let dozadu, párkrát jsem s ním i jel a vím co se s ním dělalo..
Dokonce k němu mám i servisku (je původem z rakouska), jenže už v roce 1999 mělo auto najeto kolem 120 tkm (auto je z roku 1996), a pak už asi nikdo tu servisku nevyplňoval, i když je pravda, že je v ní stránek, že by se dala vést tak do milionu km (asi i u servisek s tím počítali :)
Jinak souhlasím jak tu někdo psal, že při tak malém (avšak v Česku nejběžnějším u soukr. majitelů) ročním nájezdu (10 - 15 tkm) se moc spolehlivost auta nepozná, nebo ne tak moc jako když auto točí třeba 40 tkm ročně, a i to je v dnešní době u firemních aut taky málo, jsou i 80 tkm roční nájezdy..tam se teprve projeví pořádně spolehlivost.
Nevím jestli je to tak rozšířené, ale z mého okolí už mám několik (ne tolik aby se dalo paušalizovat) hodně negativních zkušeností s kvalitou TDi PD v Octavii II, hlavně s turby, jeden známý v 90 tkm (po 2 letech, těsně po záruce), turbo v háji, další měl firemní RS (125 kW TDi PD), ve 30 tkm odešlo turbo, plus pořád nějaký chyby - snad to měl dělat filtr pevných částic, a další..Já měl sice turbo ne s takovými tlaky ani s naklápěcími lopatkami, ale vydrželo 320 tkm!, tak aspoň polovinu snad vydržet musí ne? A nešetrným zacházením to není, prostě dneska mám fobii z cost cuttingu, který jde napříč všemi značkami..

Tom
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.