Alda napisał:
Jasně že je to o štěstí, ale když je cena nižší než u ostatních ojetin stejné vozu a motorizace, tak to přece není jen tak. Když jsem kupoval auto já, tak jsem taky mohl vzít stejné levnější. Neudělal jsem to a 2 roky (cca 27t km) jezdím bez starostí. Měnil jsem jen rozvody, brzd. desky a gumy ve stabilizátoru (žárovky a pneu nepočítám).
Zdravím pánové a možná i dámo, mám stejného golfa variant, akorát ještě ne TDi, ale TD, je z roku 96. V podstatě mohu potvrdit to co zde píše autor, myslím, že to sedí na všechny VW z téhle doby. Jinak co se týče kilometrů, tak já mám teď na tachometru 329 tkm, poctivých
a eviduju si taky každou kačku vloženou do oprav a údržby auta, samozřejmě krom paliva, to jen občas zčítnu orientačně, a žere mi to kolem 6 l/100 km.
Jinak 66 tKč je a není moc, pokud to vztáhneme k najetým kilometrům, tak je to cca 1,3 Kč/km, chybí už jen zákonné pojištění, které je celkem zanedbatelné (řekněme ujedu 15 tkm a zaplatím cca 5 tKč vč. pojištění skla), tak to máme cca 0,3 Kč/km, takže fixní náklady máme cca 1,6 Kč/km a variabilní jsou na palivo, u Tdi cca 1,5 Kč/km (5l x 30 Kč)/100, takže máme 3,1 Kč/km, což mi přijde velice slušné, 3 Kč/km dá člověk jen za palivo např. u nějakého většího benzíňáku ježděného jen po městě.
Jinak je pravdou a je to celkem výstižné, že golf vždycky dojede, aspoň já měl vždy to štěstí, že když se něco vysralo, tak to bylo blízko domova, a jen jednou to bylo, kvůli čemu jsem nenastartoval - stopventil na čerpadle, přesně řečeno od něj upadl drátek, tudíž byl elmag. ventil pořád zavřený a do čerpadla nešla nafta, kdyby to člověk věděl, spraví to na cestě za pár minut. Spínačka je častej problém, aby ne, když už ní někdo tolikrát otočil.
Golf je jednoduché, mechanicky dost odolné a spolehlivé auto. Možná mi to někdo nebude věřit, ale na tom mém (13 let starý, 329 tkm) je pořád původní výfuk, není ještě rozřízlý vzadu, tudíž nebyl měněn, zadní tlumič už má jen jeden obal a příruba co do něj vede už byla skoro upadlá (prasklá od vibrací a houpání) - zavařeno za 0 Kč, a středový tlumič už začíná mít také pupínky. Jinak je vespod golf na ty kilometry dost zachovalý, jen asi dvě místečka, kde se odloupl původní nátěr spodku je nepatrná koroze, prahy(bolest golfů) jsou zdravé.
Jediné místo kde jsem objevil korozi je pravý přední blatník úplně dole, po sundání plastového podběhu zjistíte, že se v tomhle místě drží vrstva písku a bahna, co se tam dostane škvírama. Na to pozor.
Veškeré opravy co byly na mém golfu provedeny jsou úměrné stáří a najetým kilometrům, koupil jsem ho od známých, takže vím, co se s ním dělalo, a před tím než jsem ho koupil, bylo měněno turbo (rozsypalo se), bylo to v cca 320 tkm a bylo původní, dále bylo měněno komplet topení i s ventilátorem.
Dostupnost dílů je perfektní a jsou levné, dá se říct, že ne o moc dražší než na favorita, samozřejmě, pominu-li věci, které favorit nemá
Až budu mít víc najeto, tak třeba sepíšu recenzi.
Tom