0
powrót
 

diskuze k tématu: Felicia nebo Golf III jako auto pro studenta?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 03.06.2008 21:50, rada
ja bych bral feldu!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 03.06.2008 21:53, rada
Ahoj,Škodovka není auto!! Felicie svým pohodlím fakt nestačí ani na trabanta,jedině golfa,ale ten má přední náhon...tak jak fela. Kašli na ně,kup nějaké staré bavko,nebo radší Peugeot 505..pokud bude v dieselu,jezdíš za 6litrů a to ti žádná fela neudělá..pokud budeš jezdit 150 a nebudeš se omezovat,je to nejlepší auto,pár jich vlastním...king of the lions!! Zdarec..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 08:02, rada
Felicie je pouze modernizovaný Favorit a v době jejího představení z ní novináři udělali zcela nový automobil, kterým samozřejmě není.Pod nový kabát konstruktéři nacpali starou technikou a ještě se jim to nepovedlo. Asi by se ti nelíbilo vézt svou přítelkyni v něčem, co vrže, skřípá, hnije a hlavně nejede. Nejsem sice příznivcem VW, ale z těchto dvou aut byl bral Golfa. A pokud vybereš dobře a nebudeš spěchat, ručím za to, že budeš spokojený. Jsou to auta, která lépe vypadají, jsou mnohem kvalitněji zpracovaná, lépe jedou a jsou dobře vybavená. Jsou oproti Felicii dražší i servis bude pravděpodobně nákladnější, ale hrozí u nich menší riziko vážných závad.
Doporučuji hledat auto, které není a nebylo poznamenáno rukou tunera...tzv. TUNING BY DOMA...
Ale co se třeba poohlédnout po starším BMW?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 08:12, rada
to sú kecy, felícia hnije, objavné..hlavne že má lacné náhradné diely a udržať to v prevádzke nebude stáť majland...trojkový golf tiež veselo hnije takže si nepomôžeš..neviem čo by ste odporúčali študentovi, vyrachtaný nemecký koráb ktorý by ho na dieloch zruinoval? Trošku sa zamyslite..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 14:04, rada
Já bych určitě zvolil felicii, pracuju ve firmě s ND a ceny dílů jsou u felicie úplně nikde jinde než na VW. Ano, každý má názor na něco jiného. Ale starý naftový motor hlavně v Tdi, může být dost nákladný na provoz. Co se týče jen výměna rozvodů atd. Pokud student nemá velký obnos peněz určitě felicie. Mnohem menší provozní náklady, i když bude horší výbava.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 14:57, rada
Ja bych 100% volil golfa, sam sem student a cca pred pul rokem sem si ho chtel take koupit, nakonec sem koupil Vectru, ale to je jine vypraveni. Jsou zde nazory ze stare TDi v zadnem pripade, lidi proberte se TDi 66kw je ten nejlepsi motor co volkswagen udelal, nezere nic, golfikovi da slusnou dynamiku a navic navic ma turbo bez promenliveho nataceni lopatek, takze taky oukej. Jedine co na techto motorech odchazi jsou vahy vzduchu, coz je zalezitost 4000kc, jinak je ten motor prakticky neznicitelny. Nadruhou stranu golfika s motorem 1.9 TDi nesezenes za cenu feficie ani nahodou. Jinak z vlastni zkusenosti jezdil sem s felicii pick-up 1.3 a muzu potvrdit ze je to shit! Jen tak na okraj ja sem chtel golfaka s motorem 1.6 74kw, jede velice slusne se spotrebou do 8l/100km. Mej se a vyber golfika.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 16:32, rada
Záleží na prioritách. Vzhledem k ceně a obavě z provozních a hlavně servisních nákladů u auta, které vzhledem k ceně už bude mít něco za sebou, bych volil felicii. Přitom ale objektivně vím, že golf je mnohem lepší auto, je velice spolehlivý, nerezne, má nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti, nabízí lepší motory, lepší výbavu apod. Pokud bych sáhnul po golfu III, pak ne po dieselu, a to zase kvůli stáří - disel už bude mít hodně za sebou a náklady mohou převáži nad pozitivy - a to ti radím jako člověk, který dieslem jezdí a nemůže si ho vynachválit.... Sáhnul bych po felicii, a to nejlépe s motorem 1.6. U feldy diesel nebrat v žádném případě!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 16:50, rada
kup si bmw Z3 ja ho vlastnim a je super je to o necem jinem fakt ze jo!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 18:06, rada
jsem auto mechanik denne se setkavam z desitky aut byt na tvym miste tak bych urcite volil felicii ale pouze 1.3 III golfa v zadnem pripade a uz vubec ne tdi felicie jsou spolehliva auta a kdyz se trosku oni staras udrzujes ji nema chybu urcite felicii jak s opravami tak po strance spotreby,pojistky kdyz si student
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 18:17, rada
Určitě bych volil Felici ale 1.3 nízka spotřeba,nizke povinne ručeni,levne nd. levne opravy a jizdni vlastnosti jsou myslim skvěle zaty penize až moc dobre, golfa určite ne a nějakeho stareho Japonce už v žadnem připadě ne
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 18:56, rada
Kup si nějakou zachovalou feldu za cca 50 tis a za dva roky si kup něco lepšího. Jo jsem zaujatej - feldu mám. Jezdím za 6, když to držím do 120 km/h a servis je neznámé slovo. Jen rez je znepokojujcí - kufr, podběhy, blatníky. Ale zatím jsem to vzal jen šmirglem a trochou barvy. Zázrak to auto není, ale vejde se do toho dost. Jen teď nějak neumim vybrat nástupce...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 19:42, rada
Dobrý den
prosím vás o radu, jaké auto vybrat pro čtyřčlennou rodinu. Manželka by volila Ford Focus 1,6 16v 74kw combi r. v. 2002, já bych byl pro Škodu Oktavii 1,6 75kw combi r. v.2002. Prosím vás co byste nám doporučili
.
Předem dékuji za radu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 21:37, rada
Dobrý den
Nevým proč my češi prahneme po Škodovkách vždyt jsou to největší žrouti benzýnu .Motory jsou z roku 1960 akorát se upravujou ,na dnešní dobu je to ostuda. Po městě neklesne spotřeba pod 10l a výkon žádný . Vým co řikám, jezdil jsem se všema . Ten kdo tvrdí že jezdí kolem 6l je vejtaha a lhář. Samořejmě sáhni po
Golfu TDI , motor je nesmrtelný osvěčený a usporný . A když porovnám jízdu
tak Škodovka je ptoti tomu vehikl ¨( kromě Oktávie ) .Svezení ve Škodě je trapný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 23:24, rada
Předem bych chtěl upozornit, že jsem také student a zároveň vlastník Subaru Imprezy 1.8. Zrovna zvažuji nad prodejem a následném koupení Fábie nebo Golfa IV. Ale setřin manžel zrvona prodává felicii a chce místo toho za každou cenu golfa. Spousta kamarádů si koupilo golfa a nemůžou si ho vynachválit. Ovšem je rozdíl jestli chceš kupovat felcku/golfa do 60 000 Kč nebo do 90 000Kč . Do 60 000 bych bral určitě filcku (Golf už bude mrtvej), ale nad šedesát už seženeš celkem slušnýho golfa. Náhradní díly na Golfa jsou sice dražší, ale v porovnání třeba se Subaru je to rajská zahrada Kromě toho souhlasím, že Golf je mnohem lépe zpracovaný a má mnohem lepší jízdní vlastnosti. Záleží jak moc to využiješ. Do města ti stačí i ta filcka (pozor některé filcky nemají ani posilovač řízení a to je nešťastný s tím parkovat, ale taky se dá)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 23:31, rada
Ahoj,
neuděláš chybu s Feldou ani z Golfem 3. Akorát za TDIčko dáš hrozný ranec, obvykle stav tachometru odpovídá polovině skutečnému nájezdu, přesto tyto motory jsou až neuvěřitelně odolné. Volba motoru záleží hlavně na tom kolik se chystáš najet km. Počítám pokud najedeš kolem 15 000 ročně je lepší sáhnout po benzínu. Pokud chceš Feldu lepší volba je 1.6 MPI motor má sice větší spotřebu (kolem 8 litrů kombinovaně) zase chod motoru je kultivovanější, řazení přesnější a trochu lépe topí, motor vlastně pochází z Golfa 3. Výhody Felicie - díly zadarmo nevýhoda - koroze :( Pokud se rozhodneš pro Golfa doporučuji až od roku 95 a výš. Předchozí verze nemají zinakovanou karoserii a mají řazení pomocí sady táhel která po čase získávají vůli. Když jsem mluvil o topení, Golf 3 topí až Tě pálí prsty Dole u spojezdece pod kaslíkem je topení (pochází od AEG), které kombinuje elektrickou odporovou patronu a klasický výměník. Nemyslím, že by Tě provoz Golfa 3 měl zruinovat, díly jsou za rozumné ceny, samozřejmě dvojnásobné než u Škody, ale zase jich nebudeš potřebovat kolik. Asi bych doporučil více Golfa, nebudeš smutný z koroze a je lepší prakticky ve všem kromě cen dílů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.06.2008 23:53, rada
Ber stoprocntně felicii, je to pro studenta ideální auto za rozumný peníze. Golf s turbodieselem je akorát pro vohnouty, který nemaj prachy na octávku nebo passat tdi, ale chtěj machrovat stejně jak ty blbečci co ji maj.

P.S. Neposlouchej Míšu, protože to musí bejt hroznej imbecil, který ví hovno a chce být jen zajimavej. A pravopis mu asi taky moc neřiká:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.06.2008 00:10, rada
Být ve tvé pozici, tak jednoznačně volím felicii. je to celkem pohledný a pohodový auto. Výbava sice neoslní, ale nadruhou stranu asi od auta za tyto peníze nemůžeš očekávat kožený sedačky nebo navigaci. Výhodou je celkem levný provoz a servisní náklady (opraví ti to každý člověk, co si přečetl příručku pro mechaniky.) Pokud by si chtěl koupit golfa tdi, tak by si musel zaplatit mnohem víc, jinak si domů přivezeš nějakou vránu s najetýma 300 tisíc km. (na tachometru ovšem bude 120 tisíc:) ) a to se pak nebudeš stačit divit, jak častým budeš návštěvníkem servisu. A bral bych určitě felicii před modernizací, protože tolik nehnije a vypadá podle mě lépe. Nejlepší volba mezi motory je myslím 1.3 MPI. Přeju hodně šťastných kilometrů:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.06.2008 10:20, rada
Jestli chces auto kteremu absolutne nic nerika bezpecnost a pohodlne cestovani vem Feldu.
Ja bych jednoznacne volil III golf, ale v prvni rade bych ti oponoval s tdi. Pri stari auta se bude velmi tezko hledat TDI ktere bude mit najeto mene jak 200tkm. Byt tebou poohlednu se po 1,6 popr 1,8 benzin. Se spotrebou to tak horky neni a pri dnesnich cenach pohonych hmot kdy je rozdil i tri kč vlastne nula k nule pojde a rozdil mezi ND na naftu a na benzin v pripade poruchy je markantni.
Preju hodne stesti pri vyberu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.06.2008 17:47, rada
Tak pokud se rozhoduješ mezi těma dvěma autama tak bych doporučil Felícii. Já osobně už mám třetí a jsem spokojen. Nejlepší volbu máš 1.3 MPi 50 kw, pro mluví poměrně dobrá spotřeba a cena náhradních dílů, které jsou fakt za hubičku. Navíc ji lze za poměrně dobré peníze předělat na LPG a pak jezdíš za 1,30 kč/km. 1.6 MPi sice taky není špatná volba ale spotřeba je vyšší, pojistka taky a jestli nejezdíš každý den na dálkovky tak je 1.6 zbytečná. A poruchy, tak občas odejde spínačka, lambda sonda, semtam těsnění pod hlavou ale jinak a není moc problémů. prakticky měníš olej, filtry, svíčky. Motor v 1.3 ti bez problémů nalítá při slušném zacházení 350-400 tis. km akorád je třeba každých 100 tis. km vyměnit rozvody. je tam sice řetěz, který ti nepraskne ale většinou bývá vytahaný a chrastí, ale kompletní sada stojí 600 kč což není moc. A teď ke golfu, robusní konstrukce, solidní výbava, dobré zpracování ale vyšší cena. Motory jsou dobré ale je tam malý háček. Ty benzínové jedou dobře ale mají vyšší spotřebu opět odcházejí lambda sondy víc než je zdrávo a ceny jsou 1000 a výš a elektronika taky není silnou stránkou. Naftové TDi je špica motor ale i ty nejmladší už mají 10 let a pokud Ti bude někdo tvrdit, že má najeto 100 tis. km tak ho hned pošli do... má totiž nalítané tak o 150 tis. víc. Navíc tam odchází tak co 90 tis. váha vzduchu a to už máš hned 4500 z kapsy ven, a když po 250 tis. km odejde turbo tak se zblázníš. Pokud bys chtěl nafťák tak do golfa III jedině 1.9D/47 kw - zastaralý ale nesmrtelný. Ale zase při ceně nafty musíš nalítat tak 40 tis. km ročně aby se vyplatil. Takže shrnutí: jestli chceš dobré auto za dobrý prachy ber feldu. Má sice nižší výbavu ale opravíš si ji skoro na koleně a za super ceny. Sice trochu rezne ale i to se dá potlačit. Já mám rv.2000 nalítáno 170 tis. km, šlape jak hodinky, jezdím jaro, léto, podzim, zima a třeba známé zadní dveře jsou jak nové. Ale musíš se starat. Tak teď už je to na tobě, jak se rozhodneš ale za sebe radím Felicii 1.3 MPi/50 kw
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.06.2008 19:23, rada
Ahoj, mám Golf III 1,9 D (47kW) r.v. 1992. Mám ho od roku 1999 ( v té době tacho 100 000) a toto jsou věci, které jsem řešil:
104 000 brzdové destičky (cca 700,- Kč)
120 000 rozvody (cca 2800,- Kč včetně práce)
123 000 brzdové destičky
127 000 poslední díl (tlumič) výfuku (Ronal za 2100,- + 550,- převlečná manžeta - měl jsem ještě původní jednodílný výfuk)
134 000 výměna zadních tlumičů s dorazy (cca 1300/kus)
170 000 brzdové destičky
170 000 vyvaření předního dílu výfuku (cca 500,- Kč) - nový stojí kolem 6000,-Kč
174 000 výměna všech tlumičů (cca 1300,-Kč/kus)
192 000 rozvody
197 000 výměna obložení bubnových brzd (paken) cca 700,- Kč
201 000 výměna expanzní nádržky (cca 1000,-Kč) - rozpadly se v ní vnitřnosti
202 000 výměna silenbloku pod převodovkou (cca 800,-Kč)
Olej měním po 10 - 12000 km (má se cca po 7500 km)
Mezi výměnami nemusím olej dolévat, auto startuje perfektně i v zimě, spotřeba cca 5 l/100 km, převodovka v perfektním stavu, motor v pořádku, nikdy neměněna jediná pojistka, za 9 let tuším 2 H4 žárovky, tak 5 ostatních žárovek. Určitý problém je koroze, která sice není hloubková, ale je zasaženo dosti dílů karoserie.
Udělej si názor sám. S Felicií jezdím v práci a v žádném případě bych jí za Golfa neměnil. Už jen absence posilovače, horší jízdní vlastnosti, méně prostoru, menší kufr, design, bezpečnost, koroze větší než u Golfa atd. K pojistce - u Wuestenrotu platím necelé 2300,-/rok. Cena ojetiny a náhradních dílu mluví pro Felicii, ale díky široké druhovýrobě jsou ceny náhr. dílů na Golfa III v pohodě. A TDI se neboj, byly to ve své době absolutně nejlepší diesely, které se do aut této třídy a cenové kategorie dávali a i dnes je jejich spolehlivost a údržba daleko lepší a levnější než u common railů
reagować
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.