...toto vlákno je opravdu zábava číst - zoufalci co nemají co dělat, ať chodí na chat!
Jinak k tématu: z Vašeho výběru bude nerozumnější Octavia - ano, jsou lepší auta, ale na Octavii seženete do druhého dne prakticky jakýkoliv náhradní díl, spravit to dnes dokáže téměř každý a je celkem spolehlivá - preferoval bych motor 81kW
VW Bora je vzhledem k Octavii dražší a na Combi, které se v ČR neprodávalo se karosářské díly za rozumné peníze sehnat téměř nedají (technika je stejná jako v Octavii). Zájem zlodějů o vůz je vyšší než u Octavie.
Fiat Stilo se zatím jeví jako spolehlivé auto, tvarově a prostorně je na tom možná lépe než Octavie. Problém bych viděl jako u každého italského auta v elektronice. Ta se po pár letech provozu stává velice nespolehlivou (oobní zkušenost s Fiata Brava - po 10 letech a 150tis km téměř nepoužitelné auto - každou chvilku stálo)
Citroen C5 je dobré auto, se všema vlastnostma francouzských aut - komfortní podvozek a nepřesné řazení. Záleží na Vašem stylu jízdy (já mám raději sportovní tudíž preferuji koncern VW). Spolehlivost většiny modelů Citroenu je dobrá - pokud opomenu neudržované podvozky a vadné série ŘJ motoru. Cena náhradních dílů je ale hodně vysoká (osobně nevím proč, např. cena čelního skla ne trojnásobná než u Octavie a Fiatu).
Mezi tento výběr by možná stálo zařadit model VW Passat Variant. Nabízí léty ověřenou techniku, dobré jízdní vlastnosti a komfort, prostornou karoserii...
Cena je nyní na úrovni s Octavií Combi
Nemá cenu hledět jen na auta koupená nová v ČR či jen dovezená s D se serviskou a po prvním majiteli. Pozměnit či padělat se dá téměř cokoliv. Nejsnazší způsob jak nekoupit kasičku na peníze ale auto je pořádná prohlídka.
Před koupí auta se rozhodně vyplatí věnovat čas odstrojení koberců kufr, sundání krytu motoru a spousty drobností, které prosradí skutečný stav karoserie a kvalitu opravy po případné havárii. Další důležitá věc je zkotrolovat rovnoměrně opotřebené pneu a brzové kotouče. Také vypadá divně, když je např. jedno rameno nové a druhé je původní a v dobrém stavu (podezření na havárii)... Při projíždce motorů s turbem se vyplatí udělat si delší projížďku. Vyzkoušet studený start, po zahřátí motoru ho pořádně protočit - nebát se jít až k omezovači otáče a vyzkoušet motor pořádně v taku např. při podřazení z 5st. na 3st. ... Důležité je také vyzkoušet teplý start. Ať je auto s jakoukoliv historií, tak já preferuji jeho aktuální stav. Např. oprava turba je po některých majitelých nutná již po 100tis km, naopak u mého minulého auta bylo vše původní krom rozvodů - auto šlo do světa s 375tis km. V bazaru z něj udělali auto v top stavu s tachometrem na 120km vč. německé servisky - možná že si ho koupil některý z těchto pisatelů pohádek
Moje volba je Octavie či VW Passat. Osobně bych se vyhnul Fiatu, Citroen mi nevyhovuje jízdními vlastnostmi. Vše záležá jen na Vás, jakým stylem jezdíte a co od auta očekáváte
Honza