Poniedziałek 16.04.2012 11:41,
rada
Ja som si kupil stary omlateny diesel (prvy HDI 66 kw, 1999 :) ). Bolo to velke riziko, ale bol som mlady a sprosty. Auto bolo burane snad na vsetky strany, ale bolo lacne. Pocital som si ale, kolko by ma vysla udrzba rovnakeho auta na benzin. Pri mojom najazde to vtedy vyslo na rok usetrenych okolo 500 eur za palivo. Potom som pozrel, co vsetko, co suvisi s naftovym pohonom som uz musel menit. Auto mam 3 a pol roka, co je priblizne uspora 1750 eur na palive, ked ratam zdrazovanie, dam tam 1500. S pohonom zatial suvisel 3x odtah (2x zmrznuta nafta, raz moja blbost) 50 eur (raz 30, raz 20, raz zadarmo kamarat), cistenie palivoveho cerpadla 50 eur. Potom mozme dat naklady, ktore su trochu diskutabilne, napr rozvody (180 eur) a nova spojka (300 eur). Na prednej naprave tycky stabilizatora a riadenia (cca 50 eur tiez). Cize asi 630 eur. Rozvody a spojka sa ale menia aj na benzine, tak isto ako tie tycky stabilizatora, ratam ale ze je tam aj nieco s posobenia tazsieho motora na napravu a vyssi krutiaci moment na spojku. Takze zatial mam usetrenych nejakych 900 eur oproti benzinu. Ci sa to vyplati zatial neviem povedat, druhy krat by som do toho asi nesiel. Nafta je pre ludi, ktory maju nieco nasetrene. Sice setrite dlhodobo na nafte, ale naraz potom treba dat dost penazi (vstrekovace alebo turbo su dost drahe). Benzin je zasa taky \'splatkovy\', plati sa viac za palivo, ale ked sa nieco pokazi, vacsinou do toho staci kopnut, alebo nieco vycistit. (Hovorim o atmosferickych motoroch, nove turbo benziny s priamym vstrekom radsej nekomentujem). Ja som teda zatial usetril. Aby som nezabudol,auto ma tachometrovych 190k km, a spojka je tam uz druha, takze realne tak 300 bude mat..
reagować