anonym napisał:
Ale jo, mám na to právo vždycky, když se musím na tyhle rachotiny dívat a vyhýbat se jim na dálnici,když zmateně kolem těhle popelnic běhají, že jim to nejede anebo čekat, až jim upadne shnilá náprava a našijou to do někoho jinýho . Právě proto, že auto je spotřební věc a v zájmu všeho je potřeba ho recyklovat a když nemá na auto s normální dobou životnosti, po které jej zlikviduje jako prošlej tvaroh, tak má jezdit sockou...
Ty máš bezesporu humanitní vzdělání. Jak starý jsou myslíš letadla, co s nima lítáme a autobusy a vlaky. A co výtah, jezdíš výtahem?? Choď raději po schodech, protože pokud není budova nová, je výtah už zastaralý a mohl by se s Tebou utrhnout. Těch případů, kdy za nehodou stojí žalostný technický stav, je minimum. A u ojetých vozů není cena měřítko kvality. Moje auto má momentálně hodnotu jednoh mýho platu. A je technicky v pořádku. Najel jsem s ním skoro 50.000 km a jedinou nepříjemnou závadou bylo porouchané dobíjení. I tak jsem s autem dojel a oprava stála co 3 plné nádrže benzínu, takže celkem pakatel. Nikde nic neupadává, olej z toho neteče, nic nerachotí, všechno funguje a není to o stáří auta, ale o majiteli. Někdo potřebuje nový auto, protože technice nerozumí a hrozba opravy je strašná, nicméně dá se sehnat slušné auto za minimální peníze a za 80 tisíc to nemusí být auto do lisu. Jde jen o to, kdo ho měl, jak se staral a proč ho prodává. Mimochodem, definuj životnost auta, kolik km nebo let a které montážní skupiny )nevyměnitelné) jsou pro životnost limitující. Máš vůbec ponětí, kolik provozních hodin by mělo auto bez problému splnit? Dám Ti příklad za všechny. Běžná doba svítivosti klasické žárovky je 1000 h, parní turbína má 250 000 provozních hodin a auto je někde mezi, že? A co myslíš, blíž kté žárovce nebo blíž kté turbíně?? Kupodivu blíž k žárovce, protože na každých 100000 km při průměrné rychlosti 50 km/h je provozní doba 2000 hodin, a to se VYPLATÍ. Si spočítej, kolik Tě pak jedna provozní hodina stojí a kolik za tu hodinu vyděláš a zjistíš, kolik procent výdělku jde do auta a porovnej s procenty času, co v autě trávíš. Auto není spotřební materiál, to jen automobilky potřebují být něčím živy. Jak často měníš, ledničku, pračku, vysavač, každé 4 roky, jako málem doporučuješ auto? Lidi vzbuďte se a začněte používat hlavu místo papouškování pindů a spotřebním materiálu.