David V napisał:
free78 napisał:
BMW528i napisał:
free78 napisał:
x.IceMan.x napisał:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat.....
A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.
Co se týče drobných dílů a krytek - já jsem měnil zatím jen plastový díl zrcátka. Zrcátko se skládá ze dvou plastových dílů, jeden je lakovaný (ten ne) a druhý nelakovaný černý. Díl jsem kupoval primo v autosalonu BMW. Cena byla něco kolem 250Kč za originální díl. Přehodil jsem si to za pomocí šroubováku sám asi za 30 minut bez předchozí znalosti a zkušeností se zrcátkama BMW.
Dále jsem měl "vysleplé" obě přední vyhřívaná samostmívací zrcátka. Koupil jsem neoriginální náhradní díl. Zrcátko by kluci z tchaiwanu zvládnout mohli ne? Cena za vyhřívané, ale bohužel ne samostmívací (tuto fci jsem oželel) byla cca 250 Kč za kus. Přehozeno svépomocí.
Potom jsem nebyl spokojen se slepnutím předním světlometů. To se týká všech vozů které již nemají skleněné ale plexisklové přední světlomety. Zkoušel jsem to rozlešťovat, bylo to sice o moc lepší, ale ne dokonalé.
Koupil jsem proto přední část světlometu (u BMW lze světlomet rozebrat/rozcvaknout na přední cast obsahující to plexisklo + rozptylové skla a druhou, zadní část s veškerou elektronikou, objímkama atd. Jde toto u jiného výrobce? Dle mne asi ne...). Opět šlo o neoriginální díl z Tchaiwanu. Měl jsem obavy z přenosti dílu a z kvality, nicméně obavy jsou zažehnány, díl je kvalitní, na první pohled v podstatě nerozeznatelný od originálu. Cena 1000 korun za kus. Auto nyní vypadá jako s novými světlomety, přitom světelné vlastnosti odpovídají novému originálnímu světlu (parabola, xenon, atd. nebyly měněny).
Nakonec jsem měnil plynokapalinové vzpěry zadních dveří (kombi) a take plynokapalinové vzpěry okna zadních dveří. Celkem jsou tam tedy 4 vzpěry. Menší co umožňují zvedat samostatně zadní okno jsem koupil neorigo za 350 kč za kus (origo jsou po cca 1000,-). Vzpěry zadních dveří v neorigo nejsou, tam jsem musel jít do originálu (1600N) kde je cena 1450,- Kč za kus. Zajímavé je technické řešení, kdy jsou všechny 4 vzpěry schované pod stropním tapecírungen, takže nejsou vidět (pro jejich výměnu ale není třeba tapecírung demontovat).
Co nezvládnu sám, to dělá jeden známej co má autoservis. Cena 250Kč na hodinu. Obavy a předpoklady, že BMW bude nějak servisně jiné, že automechanik naprvní moment nepochopí jak to či ono spravit jsou vyloučeny. Žádný takový chyták tam není! To si lze užít v některých francouzských (pamatujete si ještě někdo na OLTCITa?) a některých italských vozech (zkuste vyměnit pilový filtr u AR147 - to si užijete legraci).
Čili náhradní díly na BMW E39 jak kopie, tak originály jsou cenově velmi přijatelné, co by mohlo být drahé je servisní práce v originál autosalonu BMW (pokud je mi známo tak si účtují 1200Kč na hodinu), nicméně proč by tam kdo nechával spravovat starou ojetinu?
EDIT:
Teď si ještě uvědomuju - měnil jsem ještě vysokonapěťovou cívku (na každý válec je jedna samostatná). Cena za díl BOSCH byla 700,-Kč při nákupu mimo originál autosalon. Ten stejný díl od BOSCHe přímo v autosalonu BMW mají za cca 1100,-Kč.
Při výměně jsem si všiml, že jak je plastový dekl motoru, tak matice které ho drží jsou zakrytkovány takovýma plastováma krytkama. Jedna z těch krytek byla naprasklá. Koupil jsem novou originální krytku v autosalonu BMW za 42,- Kč.
Co se týče diagnostiky (načtení chyb), mám svou vlastní universální diagnostiku (cena cca 350,- Kč na aukro za novou), tak i BMW diagnostiku (cca 700,- na aukro za použitou). Diagnostikuju si to sám. Baví mne to.