0
powrót
 

diskuze k tématu: SUV jsou zbytečná!

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 16:35, RE: původní článek
anonym napisał:
Dobrý večer,

musím říct, že s autorem naprosto souhlasím, těžiště jednoznačně vždy co nejníže (proto používá porsche a subaru boxer motory, cayenne nepovažuji za porsche), z vlastní zkušenosti musím říct na šílené české silnice 9cm světlé výšky je tak akorát, níž to fakt nejde.
Pokud je nutné projet jednou za čas polní cestu nebo zaparkovat na obrubníku řešil bych to vzduchovým pérováním, kterým lze auto zvednout - světlou výšku leze regulovat o cca. 10-12cm.


Co se týče aerodamiky, tak aut...
Aerodynamika do 100 km/h u aut je o ničem. Je třeba si nastudovat co je to, to Cx? Proto může být autobus, náklaďák klidně hranatý. Ze školy: běžnému osobáku stačí pro dosažení 100 km/h výkon ca 25 HP, pro dosažení 200 km/h již potřebuje těch 25 + (4 x 25) = 125 HP, pro dosažení 300 km/h to je 25+125+(4x100)=550 HP. Ovšem nad ca 160 km/h, to už je jiná kláda. Jde o to, jak auto udržet bezpečně na zemi. U těch SUV a jiných, je to také o celkových mechanických odporech. Značná potřeba roztáčení setrvačných dílů a překonávání třecích odporů. A potom také, jak hladce proběhne proud vzduchu pod autem a okolo. Je třeba se tady na těch stránkách věnovat trochu stavbě aut. Protože sleduji, že se tady píší pěkné bludy. Na jednom německém satelitním kanále to vysvětlovali velice přehledně. Každý, kdo jezdí občas na hranici limitů svého auta zajisté zjistil, jak zrychluje zatížené (či prázdné) auto, jak rychle jede po známé rovince či klesání. Jak rychle auto zpomaluje při vyřazení rychl. stupně, třeba ze 160 km/h a ze 100 km/h.
Myslím si, že by se pan Vaculík mohl plně v této věci angažovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 16:49, RE: původní článek
anonym napisał:
Aerodynamika do 100 km/h u aut je o ničem. Je třeba si nastudovat co je to, to Cx? Proto může být autobus, náklaďák klidně hranatý. Ze školy: běžnému osobáku stačí pro dosažení 100 km/h výkon ca 25 HP, pro dosažení 200 km/h již potřebuje těch 25 + (4 x 25) = 125 HP, pro dosažení 300 km/h to je 25+125+(4x100)=550 HP. Ovšem nad ca 160 km/h, to už je jiná kláda. Jde o to, jak auto udržet bezpečně na zemi. U těch SUV a jiných, je to také o celkových mechanických odporech. Značná potřeba roztáčení se...
hezký názor
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 16:50, RE: trochu fyziky, pane autore
anonym napisał:
Cituji:
Jistě, když do sebe narazí dva automobily s výrazně rozdílnou hmotností a přibližně stejnou tuhostí, je lépe sedět v tom větším z nich, protože ten se bude deformovat méně.

Vždy jsem si myslel, a bude to i pravda, že výhoda těžšího vozu spočívá v menším zpoždění, které na mě bude při srážce působit. To platí i tehdy, pokud konstrukce čumáků obou vozů povede při stážce k obdobným deformacím. račte si ověřit u odborníků.

Václav Šámal
Ono jde především hlavně o to, jak do sebe ty dva automobily narazí. Před x desetiletími jsem vlastnil R16, konstrukce hnacího ústrojí, vše podélně vpředu. Na křižovatce mi v protisměru odbočil vlevo Trabant. Nabral jsem ho šikmo na pravý předek. Brzdil jsem a odtlačil jsem ho ještě 8 m zpět. Trabant rozbitá maska a pravý blatník. Já ho chytil přímo na střed. Vše držel v podstatě agregát, ale předek zdemolovaný po přední sloupky. Podotýkám, R 16 nebyla rezavá šunka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 17:08, RE: původní článek
anonym napisał:
Aerodynamika do 100 km/h u aut je o ničem. Je třeba si nastudovat co je to, to Cx? Proto může být autobus, náklaďák klidně hranatý. Ze školy: běžnému osobáku stačí pro dosažení 100 km/h výkon ca 25 HP, pro dosažení 200 km/h již potřebuje těch 25 + (4 x 25) = 125 HP, pro dosažení 300 km/h to je 25+125+(4x100)=550 HP. Ovšem nad ca 160 km/h, to už je jiná kláda. Jde o to, jak auto udržet bezpečně na zemi. U těch SUV a jiných, je to také o celkových mechanických odporech. Značná potřeba roztáčení se...
Jenom doplním, respektive poopravím ty údaje o výkonech při růstu rychlosti. Odporová síla prostředí je součin tlaku na čelní (průmětovou plchu) upravenou součinitelem Cx (součinitel odporu). F=p*S*Cx. Aerodynamický tlak je dán vztahem p=1/2*ro*v^2 (ro... hustota zde vzduchu, v...rychlost zde vozidla. Potřebný výkon je definován vztahem P=F*v, čili ona odporová síla (zanedbáme valení a tření, protože aerodynamický odpor je zde ten největší) násobená rychlostí vozidla. Dosadíme do základního vzorce a rozepíšeme:
P=1/2*ro*v^2*S*Cx*v=1/2*ro*v^3*S*Cx, z čehož je patrné, že se zvyšováním rychlosti se nám potřeba výkonu nezvyšuje kvadraticky, ale kubicky. Tedy pro rychlost 100 km/h 25hp, pro rychlost 200km/h je to už 200 hp a pro rychlost 300 km/h je to 675 hp. Tak to jen tak pro úplnost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 18:26, každá mince má 2 strany
Já do SUV nešel, protože jsem své prachy na mrtvé železo a jizdní charakter bagru, proměnit nechtěl. Ale proměnil jsem je za dynamiku, ovladatelnost v obrovských rychlostech a komfort, proto mám sedan. Díky rozměrům a hmonosti se v bezpečí cítím taky. Ale neříkám že to zatracuji, třeba kdybych bydlel uprostřed pustiny, tak Audi Q7 nebo M-B GL by byla jasnou volbou neboť se mi líbí. Pro tuzemsko (kromě hor či zapadné vesnice) je to ale fakt mnohdy trochu zbytečné. ...Na druhou stranu děláme spoustu jiných nepraktických věcí, tak proč ne právě auta, když někdo těch 4x4 musí mít, tak ať je má. Řídit "něco víc" je totiž taky fajn, tomu rozumím. Někomu se líbí holky, někomu zas vdolky. Na článku něco pravdy je :1)spotřeba 2)ovladatelnost 3)brzdění. S bezpečností záleží jak kdy. Zda proti lehčímu autu, těžší vyhraje a tím SUV vede. Nebo naopak ale do pevné překážky, tu je problém pohltit enormní energii a zde SUV zas ztrácí.

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 19:07, RE: původní článek
David V napisał:
Jenom doplním, respektive poopravím ty údaje o výkonech při růstu rychlosti. Odporová síla prostředí je součin tlaku na čelní (průmětovou plchu) upravenou součinitelem Cx (součinitel odporu). F=p*S*Cx. Aerodynamický tlak je dán vztahem p=1/2*ro*v^2 (ro... hustota zde vzduchu, v...rychlost zde vozidla. Potřebný výkon je definován vztahem P=F*v, čili ona odporová síla (zanedbáme valení a tření, protože aerodynamický odpor je zde ten největší) násobená rychlostí vozidla. Dosadíme do základního vzor...
Souhlasím, Cx x čelní plocha dá vysledný odpor vzduchu. Ale těch 675koní na 300km/h mi přijde moc, třeba takové M3 E46 načipnuté jede 298km/h a stačí mu nato 374ps.
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-d/bmw-e46-m3-343ps-365nm.html

Navíc SUV není zas tolik o penězích, třeba MB E a MB ML se stejně motorizované a vybavené cenově moc neliší.

Spíš mi přijde hloupost si takové auto kupovat - má to slaboučký podvozek, a aerodynamiku horší než žigulík

Ota J.



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 23:04, SUV nebo pořádné kombi?
Já se rozhodl pro kombíka, můj Mercedes 270CDI má hodně prostoru uvnitř, řazení šestistupňovou převodovkou a uzávěrku diferenciálu, která působí ale pouze při rychlosti do 30 km/h.
Se 170 HP je dostatečně motorizovaný, na dálnici zvládne 220 (ovšem pouze v Německu) jezdím však pouze 150-160 km/h se spotřebou 7 litrů nebo méně na 100 km. V Česku lze toto dobře dvoutunové auto pohybovat i za 5,8 l/100 km.
Mám ovšem příjezd k domu asi 800 m lesem, než si ale kupovat čtyřkolku, raději každé dva roky investuji a navezu kolem 20 tun materiálu na opravu škod, které způsobila lesní správa svými dvacetitunami.
Odměnou je mi jízdní komfort a nízká spotřeba. Můj zeť má Range Rovera s 6 válcem TDI od BMW a spotřebuje skoro dvakrát tolik. Auto je sice také pohodlné, ale drahé.
Mně by vadily problémy s parkováním takového obra a docela rád se na dálnici svezu s dostatečnou rezervou na předjíždění.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 19.10.2007 23:13, RE: každá mince má 2 strany
Ráďa napisał:
Já do SUV nešel, protože jsem své prachy na mrtvé železo a jizdní charakter bagru, proměnit nechtěl. Ale proměnil jsem je za dynamiku, ovladatelnost v obrovských rychlostech a komfort, proto mám sedan. Díky rozměrům a hmonosti se v bezpečí cítím taky. Ale neříkám že to zatracuji, třeba kdybych bydlel uprostřed pustiny, tak Audi Q7 nebo M-B GL by byla jasnou volbou neboť se mi líbí. Pro tuzemsko (kromě hor či zapadné vesnice) je to ale fakt mnohdy trochu zbytečné. ...Na druhou stranu děláme ...
tipuju tě tak na Thalii nebo Logan. Prostě socky na pořádný SUV nemají a to je dobře. Hrnu je před sebou jako kobylky a jak poslušně uhybaj. Zatím mě žádný chcípáček sedánek ani v zatáčkách nepředjel a to nemám turbo, jen 4,8L X5. Těm blábolům tady se akorát směju socky)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 00:31, RE: každá mince má 2 strany
anonym napisał:
tipuju tě tak na Thalii nebo Logan. Prostě socky na pořádný SUV nemají a to je dobře. Hrnu je před sebou jako kobylky a jak poslušně uhybaj. Zatím mě žádný chcípáček sedánek ani v zatáčkách nepředjel a to nemám turbo, jen 4,8L X5. Těm blábolům tady se akorát směju socky)))
A já se směju taktéž s mým murcielágem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 01:08, RE: každá mince má 2 strany
anonym napisał:
tipuju tě tak na Thalii nebo Logan. Prostě socky na pořádný SUV nemají a to je dobře. Hrnu je před sebou jako kobylky a jak poslušně uhybaj. Zatím mě žádný chcípáček sedánek ani v zatáčkách nepředjel a to nemám turbo, jen 4,8L X5. Těm blábolům tady se akorát směju socky)))
anonym 23:13:46 který se neumí přihlásit. Já proti SUVku nic nemám, jen jsem napsal že to je mnohdy zbytečné. Pokud vím ani Bill Gates nemá SUVko. Paris Hilton jen jeden stříbrný Range Rover a zbytek už Bentley, SLR atd. Z evropských prezidentů si taky nikoho nevybavuji. Ale jsou to socky, jj my víme. Poměřuj se s kým chceš. Tak přelešti na poličce své X5 a přeju vlhké sny, soudě z kvality tvého intelektuálního příspěvku to ani lepší nebude. Jen jestli by to SUV ve tvém případě nebylo spíš pro neandrtálce, protože na asfaltu je to na tebe moc složité, kdežto řízení po poli ti už celkem jde že.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 08:38, Pár poznámek k SUV
1) Jestli se nemýlím, tak před časem vláda USA nařídila výrobcům automobilů snížit průměrnou spotřebu jejich výrobků (nebo tak nějak), což vedlo k poklesu výroby a prodeje "gas guzlers" (chlasťáků), a tím i benzinu, což zajisté se nelíbí olejářům. Myslím, že na SUV se tato omezení nevztahují, ale hádat se nemůžu.
2) V USA je nesporně moda SUV, snad 1/3 všech vozů na silnici jsou dnes SUV. Když to tak dělají v Emerice, tak v ČR to (hanumanisti) musejí dělat také.
3) Dalším činitelem v šíření SUV je syndrom "My na to máme".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 10:11, RE: Pár poznámek k SUV
anonym napisał:
1) Jestli se nemýlím, tak před časem vláda USA nařídila výrobcům automobilů snížit průměrnou spotřebu jejich výrobků (nebo tak nějak), což vedlo k poklesu výroby a prodeje "gas guzlers" (chlasťáků), a tím i benzinu, což zajisté se nelíbí olejářům. Myslím, že na SUV se tato omezení nevztahují, ale hádat se nemůžu.
2) V USA je nesporně moda SUV, snad 1/3 všech vozů na silnici jsou dnes SUV. Když to tak dělají v Emerice, tak v ČR to (hanumanisti) musejí dělat také.
3) Dalším činitelem v šíření SUV ...
Takhle debilní a komoušský článek jsem na jinak dobrých stránkách tipcars nečetl. Autor je buď komouš nebo ho někdo zneužíval v SUV nebo je to závistívý debil. No spíš včechno dohromady. Mazej zpátky do zahraničí nebo piš něco normálního smrade. A ty co jsou proti SUV, pořádně jim nafackovat a dát je do studené vody, vono se jim tupcům rozsvítí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 11:49, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Možná tobě přerůstá něco přes hlavu, ale mně ne.
Mam svagra, ktery je stejny magor o jakych se pise tady v clanku. Aby se dostal do ulice ve ktere bydli, tak nutne potrebuje Off Road. 95% s nim jezdi po meste a jednou za pul roku vyrazi na setkani stejnych magoru se kterymi se v aute honi po lese a namlouvaji si jaci to jsou desni borci. Bohuzel mame tu demokracii a tak si holt kazdy muze delat co chce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 12:35, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Mam svagra, ktery je stejny magor o jakych se pise tady v clanku. Aby se dostal do ulice ve ktere bydli, tak nutne potrebuje Off Road. 95% s nim jezdi po meste a jednou za pul roku vyrazi na setkani stejnych magoru se kterymi se v aute honi po lese a namlouvaji si jaci to jsou desni borci. Bohuzel mame tu demokracii a tak si holt kazdy muze delat co chce.
To je vono, honičky po lese a tak. Pak zajedou do garáží, sednou do svých m3, m5 a jde se závodit po okreskách, nic lepšího neznám. Parádní život.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 13:49, RE: bez předmětu
anonym napisał:
To je vono, honičky po lese a tak. Pak zajedou do garáží, sednou do svých m3, m5 a jde se závodit po okreskách, nic lepšího neznám. Parádní život.
Chlapy to je vono, to by jste měli vidět jak se ty plechovky kliděj z cesty a když ne tak se jim nalepím na prdel a dám tam bixeny a mažou do hajzlu, mají nízký sráče a myslej si, že 180 je něká rychlost a když je kolona šup přes obrubas i klidně škarpu a jedu a ty chcípáci tam čekaj)))))))))))))))))))))))))) Je to fakt prdel šmejdi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 15:36, Je to tak
Nikto nepotrebuje rolexky, pretože plnia len tú istú funkciu ako swatchky.....alebo :" autá typu SUV sú žrútmi paliva a nebezpečnými nepriateľmi pri havárii" toľko citáty predsedu správnej rady automobilky Land Rover.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 16:12, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Chlapy to je vono, to by jste měli vidět jak se ty plechovky kliděj z cesty a když ne tak se jim nalepím na prdel a dám tam bixeny a mažou do hajzlu, mají nízký sráče a myslej si, že 180 je něká rychlost a když je kolona šup přes obrubas i klidně škarpu a jedu a ty chcípáci tam čekaj)))))))))))))))))))))))))) Je to fakt prdel šmejdi
Jo, jo kurevská prdel. A ještě když máš takovýho pětilitra v benzínu, tak tě předjede už jen nějakej ten porschák atd. Prostě seš king na silnici, a fízlům třeba klidně ujedeš přes pole.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 20.10.2007 23:56, RE: Reakce autora
slavek napisał:
Zdravim vsechny diskutujici.
Vsem slusnym prispevovatelum do diskuse: diky za prispevky. Vam ostatnim: a vy mi taky muzete…
Chtel bych tady na par veci zareagovat. Predne k me odbornosti/neodbornosti. Pracuji jako automobilovy konstrukter v jedne nejmenovane automobilce v jedne nejmenovane zemi (mimo CR). Shodou okolnosti ma prace castecne smeruje i do SUV. Dobry paradox, SUVeckari se do me obouvaji a za par let si mozna koupi vozitko na kterem parave makam… Jo a nejsem pan Vaculik, jak ...
Pane Styblo, Váš článek mě nadchl, protože po dlouhé době opět vnáší rozum do pohledu na konstrukci automobilů, problému spotřeby pohon. hmot, hmotnosti aut, těžiště, odporu vzduchu, konečných zásob železa, ropy, hliníku atd. atd.. Potřeby lidí zpojízdnit vlastní obývák samozřejmě nutí výrobce ke konstrukci dvoutunových mastodontů a pozadu zůstává skutečná radost z maximálně úsporného cestování po silinici. Ale invence schopných konstruktérů nikdy nevyhasne, takže neztrácím optimismus. S pozdravem Ivo P.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 21.10.2007 00:53, RE: původní článek
anonym napisał:
Souhlasím, Cx x čelní plocha dá vysledný odpor vzduchu. Ale těch 675koní na 300km/h mi přijde moc, třeba takové M3 E46 načipnuté jede 298km/h a stačí mu nato 374ps.
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-d/bmw-e46-m3-343ps-365nm.html

Navíc SUV není zas tolik o penězích, třeba MB E a MB ML se stejně motorizované a vybavené cenově moc neliší.

Spíš mi přijde hloupost si takové auto kupovat - má to slaboučký podvozek, a aerodynamiku horší než žigulík

Ota J.



Na to je jediná odpověď, a to, že potom ve 100 km/h není hnací výkon 25 koní, ale nižší, protože jinak se ty čísla oblbnout nedají. Já to nekontroloval, jen upřesňoval výpočet.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 21.10.2007 03:00, RE: Proč ne?
anonym napisał:
Ty zrejme chlastas odmala - lyzujeme s mekkym "i" se povede jen poradnemu opilci, ktery vysel v pate tride. Lyze jsou lyze, na tech se lyzuje. Liziny jsou zase neco jineho. Tupce.
Tak nevím, kdo je tu tupec-lyžiny jsou také s "y"
reagować
  1 ... 5 6 7 8


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.