Niedziela 09.12.2007 21:25,
důležitý je stav vozu,né serviska
Jestli můžu zde poradit případným zájemcům o koupi ojetého vozu,vždy chtějte vidět auto na zvedáku ,to řekne hodně o tom kdo a jak s autem jezdil,zkontrolovat spoje karosérie vždy vlevo a pravo,měli by být stejne,dále pak prahy,jsou-li na nich otisky čelistí,auto bylo na stolici(pakliže se vam auto hodně zamlouvá a nevadí,že bylo bouráno,trvejte na smlouvě,která vám právně zaručí případnou úhradu nedodělkuku této opravy,kdyby se nějaké vyskytly),zkontolujte kryty motoru,plasty,zdali je ,či není poškozená podlaha(svědčí o možném poškození povozku),nosníky,zdali mají stejný tvar,stejné opotřebení provozní oxidací,šrouby(poznáte,s čím předchozí majitel dělal naposled,pak je třeba se zamyslet proč toto činil),zkontrolova stav pneu a disku(jak se sjíždějí,zdali jsou disky mos oškubané od obrubníku a pod.),pak vůle kol, brzdy ,apod..Z vnější časti karosrie je dobre sundat těsnění kole rámu dveří a kapot,pokud uvidíte v nějakém místě jiné svary než v okolí,bylo čtvceno,nebo půleno,...samozřejmně je velká sposta dalších věcí,ale to už tu někde psali jako,volant,pedály,řadička,koberce,osvětlení(stářím žloutne),sedadla jak sou vysezené a rozdíl mezi pravým a levým-taky vule těchto sedadel...pokud se jedná o novější vuz,koukněte na palubní počítač,na pruměrnou rychlost na "dvojce",na km a taky na pruměrnou spotřebu.Tyto udaje se daji použít pro žjištění přibližné hodnoty náběhu km daného vozu(nejde u všech,ale pokud je ve stáří do 7let,tak má většina vozu v paměti uloženo jak náběh km(který se tak nadšeně mění),tak i dobu provozu motoru(přesněji doba zapnuté spínací skinky),který pak použijete pro výpočet přibližného najetí vozu.Příklad 9tisic hodin x průměrná rychlost na "dvojce" např.45 bude +- 405000km,pakliže bude na tacho ale 150000,víte že už s tím někdo čachroval,pak j na vás,zvážit rizika,například dobré ceny vůči roku,nebo jiných priorit,které uznáváte.Musím ještě dodat,že se jedná o výpočet orientační a stav hodin provozu nezískáte na kdejaké diagnostice,na těch vybavených ale ano.
reagować