Renda28 napisał:
Já bych si na nějaké superlativy 2-3 roky počkal a pak hodnotil. Nejsem strojař, ale dle mého názoru bude zázrak když se tekovýto motorek dožije 150tkm, tuplem například v něčem větším než je fabie
Je to jednoduché, jízdní projev a spotřebu lze hodnotit hned. Jelikož jsem se k motoru zprostředkovaně dostal, tak jeho parametry mohu zhodnotit i jinak než posuzováním papírových čísel. Musím uznat, že mě motor svým projevem velmi mile překvapil. Je tichý a opravdu je cítit šlápnutí na plynový pedál v 50-ce na 4-ku i v autě, jako je Škoda Octavia, kam se montuje s naladěním na 77kW. Kamarád je velice klidný jezdec, takže jezdí do 7-mi litrů průměrně, dálky prý 6,5, ovšem na dálnici se drží kolem 120-ky, ale ne kvůli spotřebě, jezdí prostě opatrně. V podstatě to potvrzuje, že kdo bude jezdit klidně, může mít zajímavou spotřebu a kdo jezdí sportovně, také zajisté bude mít zajímavou spotřebu.
Hodnocení odolnosti motoru je předčasné, ale rozhodně bych byl dalek vynášet soudy nad tím, že motor vydrží jen 150 tisíc. Vzpomeňme na motory TDi, které nabízely ve své době výkony 2,5 až 3,0 litrových naftových atmosfér. A měly snad problém s nízkou životností? Jediné jádro pudla je v zacházení, to je pro turbomotory trochu specifické a surovost tyto motory neodpouští, jako staré robustní litinové atomsféry odpustily.