0
powrót
 

diskuze k tématu: Filtry pevných částic jsou časovanou bombou

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 13:34, Ford Kuga
článek o DPF filtru přišel jako na zavolanou, ale pozdě .
V neděli dne 15.srpna 2010 se u vozu Ford Kuga 2, TDCi, v záruce / 1 rok / starý vůz, najeto 20tis km rozsvítila kontrolka poruchy motoru. Druhý den šel vůz do servisu Ford , kde diagnostikovali závadu ucpání filtru pevných částic . Za vyčištění filtru u vozu v záruce jsem zaplatil 2500,-Kč a řekli , že do roka se tam vrátím se stejnou závadou,pokud nebudu dodržovat podmínky provozování vozidla , což znamená každých 500 až 1000km musím s tímto motorem jet po dobu cca 20ti minut cca 80 km rychlostí , abych spálil saze.
v tomto "zadržovately" a ucpávky výfuků!! .
Mimo jiné jsem ten den jel z Prahy do Železné Rudy a zpět a zrovna ne pomalu /tj.cca 400km/ a přes to mi auto v záruce nechalo ve štychu.
Již nikdy Forda s DPF.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 13:37, RE: článek??
Kama napisał:
To bych tě chtěl vidět, kdyby sis koupil ojetinu a měl měnit filtr pevných častic. To bys říkal něco jiného....
...myslíš? já si ojetinu klidně koupím, ale chrochtat nikdy nebude! Zkrátka a dobře, pokud si současnost vyžaduje u nafty serepetičky typu FAP a legálně to bez nich nejde, tak bohužel budou muset milovníci nafty zatnout zuby a sáhnout hluběji do kapsy. Pokud to nepůjde, tak mechanismus trhu časem ztenčí bazarovou nabídku ojetých dehtů. Osobně si myslím, že to nebude žádná škoda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 14:01, RE: článek??
Fire napisał:
...myslíš? já si ojetinu klidně koupím, ale chrochtat nikdy nebude! Zkrátka a dobře, pokud si současnost vyžaduje u nafty serepetičky typu FAP a legálně to bez nich nejde, tak bohužel budou muset milovníci nafty zatnout zuby a sáhnout hluběji do kapsy. Pokud to nepůjde, tak mechanismus trhu časem ztenčí bazarovou nabídku ojetých dehtů. Osobně si myslím, že to nebude žádná škoda.
Myslím. Také nejezdím naftou, mám rád turbobenzíny. Ale když se kouknu okolo sebe, všichni chtějí nebo naftu. Potvrzují to statistiky prodejců. Tak ať si připlatí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 14:17, RE: článek??
Vendys napisał:
Myslím. Také nejezdím naftou, mám rád turbobenzíny. Ale když se kouknu okolo sebe, všichni chtějí nebo naftu. Potvrzují to statistiky prodejců. Tak ať si připlatí...
má reakce nebyla na tvůj příspěvek, s názorem .."kdo chce lít naftu, ať si připlatí, aby kolem sebe nesypal saze.." souhlasím na 100%.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 16:42, RE: Baterky v Priusu
Petr S napisał:
Vypadá to, že měnit baterky v Priusu po cca 8-10 letech je proti tomuhle ještě možná celkem pohoda. A městský provoz mu nijak nevadí, naopak a i tak má nesrovnatelně lepší emise. Akorát na dálnici to nebude nejspíš úplně to pravé.
No pokud se musí vyměnit FAP, k tomu klekne dvouhmota nebo nějaký vstřikovač, tak je to pravda
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 16:56, Vymena u skodovky
undefined
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 17:26, RE: Vymena u skodovky
anonym napisał:
undefined
Nevim proc se to nezobrazilo...tak znovu:
Mam to chapat tak, ze octavii s dpf ceka po ujeti 150kkm vymena dpf v radech desitek tisic, nebo ze po 150kkm je potreba jet pul hodinky pianko po dalnici na 4ku?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 17:53, RE: Vymena u skodovky
JMT napisał:
Nevim proc se to nezobrazilo...tak znovu:
Mam to chapat tak, ze octavii s dpf ceka po ujeti 150kkm vymena dpf v radech desitek tisic, nebo ze po 150kkm je potreba jet pul hodinky pianko po dalnici na 4ku?
Ne, mas to chapat tak, ze kazdych 1000 km musis na par minut tocit motor nad 2000 aby se saze vypekli a filtr zrejme stejne po 150 kkm budes muset vymenit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 17:55, castice
Zajimalo by mne, jestli ty castice ktere se vypali ve filtru na jeste mensi castice a pak vyfuci ven pres vyfuk, jestli nahodou nejsou jeste skodlivejsi nez ty puvodne na vstupu do filtru....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 18:49, Ceny
Filtr pro BMW 25000 a pro korejské sračky okolo 60-100 tisíc? No to mně omejte...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 18:59, Sviicky???
Asi se budu muset vratit zpatky do skamen, az se radne poobracim v hrobe: autor uvadi, ze pricinou poruchy na motoru byvaji svicky... Odkdy ma dieselovy motor svicky??? Chodil autor vubec do nejake skoly? A kdyz tomu nerozumi, proc mu nekdo v redakci dovoli psat o automobilismu?
Problem s filtry pevnych castic je prosty: nedostatecne teploty ve vyfukovem systemu zpusobi, ze saze se nespali a casem ucpou filtr, vozidlo ztraci na vykonu... Nejcasteji jsou postizeny vozidla s dieslovymi motory z koncernu Audi-Volkswagen, staci se podivat do k nam Nemecka, kde jiz probehlo docela hodne soudnich pri (a probihaji i nyni), kde majitele vozu zaluji koncern. A panove z Audi-VW poukazuji na navody k pouzivani jejich produktu: z casu na cas je treba prohnat vuz na vyssich otackach a rychlostech, aby vyssi teploty ve vyfukovem systemu spalily nahromadene saze. Jisteze je to na diskusi a snad i na ty soudni spory, ale takhle to zhruba je. Und das ist alles, meni lieber Herr Sikl, es gibt keine Kerze im Dieselagregat.
Srdecne doporucuji popularne odbornou literaturu.
S uctou Rudolf D.
P.S. Jezdim na BMW, Diesel, stotisic km, a zadny problem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 19:43, RE: castice
bubu napisał:
Zajimalo by mne, jestli ty castice ktere se vypali ve filtru na jeste mensi castice a pak vyfuci ven pres vyfuk, jestli nahodou nejsou jeste skodlivejsi nez ty puvodne na vstupu do filtru....
No, tak trocha elementární chemie do placu Zjednodušeně: 1. DPF se do dehtu montuje kvůli zachycení pevných částic vznikajicích nedokonalým spalováním. Ty částice jsou obyčejné saze - takže amorfní forma uhlíku.
2. až se jich ve filtru nasyslí takové množství, že se filtr stane neprostupným, tak se zvýšením teploty ve fitru ty saze spálí - ideálním spálením vznikne oxid uhličitý. No a ten vyletí výfukem pryč
3. zajímalo by mě, zda se do tolik diskutované automobilové produkce obsahu oxidu uličitého (odvíjí se od něj emisní euronorma), započitává i ten, který vznikne regenerací DPF....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 20:27, RE: článek
Fire napisał:
no, pokud necítíš nastartovaný diesel, tak důrazně doporučuju návštěvu na ORL Ten smrad po chloru, který vychází z moderních nafťáků, musí snad vnímat každý. To jen na okraj. A to že KAŽDÝ naftový motor více či méně kouří, popírá jen jeho zaslepený fanoušek a majitel v jedné osobě.
To se přidám taky. Pravda je, že staré předkomůrky tolik nesmrděly, ale common rail i TDI jsou cítit dost a pokud to nepoznáš, tak nemáš v pořádku čich.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 20:33, RE: Sviicky???
RudolfD napisał:
Asi se budu muset vratit zpatky do skamen, az se radne poobracim v hrobe: autor uvadi, ze pricinou poruchy na motoru byvaji svicky... Odkdy ma dieselovy motor svicky??? Chodil autor vubec do nejake skoly? A kdyz tomu nerozumi, proc mu nekdo v redakci dovoli psat o automobilismu?
Problem s filtry pevnych castic je prosty: nedostatecne teploty ve vyfukovem systemu zpusobi, ze saze se nespali a casem ucpou filtr, vozidlo ztraci na vykonu... Nejcasteji jsou postizeny vozidla s dieslovymi motory z ko...
Taky jsem zastříhal ušima. Jsou tam sice svíčky, ale žhavící a nejsou spojeny s cívkou a nejsou v provozu při nastartovaném motoru. Takže se to autorovi nějak popletlo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 22:22, RE: Sviicky???
RudolfD napisał:
Asi se budu muset vratit zpatky do skamen, az se radne poobracim v hrobe: autor uvadi, ze pricinou poruchy na motoru byvaji svicky... Odkdy ma dieselovy motor svicky??? Chodil autor vubec do nejake skoly? A kdyz tomu nerozumi, proc mu nekdo v redakci dovoli psat o automobilismu?
Problem s filtry pevnych castic je prosty: nedostatecne teploty ve vyfukovem systemu zpusobi, ze saze se nespali a casem ucpou filtr, vozidlo ztraci na vykonu... Nejcasteji jsou postizeny vozidla s dieslovymi motory z ko...
Diesel má přece žhavící svíčky. Když odejde jedna, v pohodě za předpokladu suchého a teplého počasí nastartujete, takže nepoznáte závadu... mmt
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.08.2010 23:22, RE: castice
Fire napisał:
No, tak trocha elementární chemie do placu Zjednodušeně: 1. DPF se do dehtu montuje kvůli zachycení pevných částic vznikajicích nedokonalým spalováním. Ty částice jsou obyčejné saze - takže amorfní forma uhlíku.
2. až se jich ve filtru nasyslí takové množství, že se filtr stane neprostupným, tak se zvýšením teploty ve fitru ty saze spálí - ideálním spálením vznikne oxid uhličitý. No a ten vyletí výfukem pryč
3. zajímalo by mě, zda se do tolik diskutované automobilové produkce obsahu o...
Řekl bych že to se do emisí nepočítá. Spotřeba paliva se měří během tuším 20 minutového cyklu, kdy se simuluje dálnice, město i okreska. A spotřeba paliva se určí podle naměřených emisí CO2. A vypadá to že během těch 20 minut se regenerace asi nestihne
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.08.2010 08:30, RE: ok článek
*autofans* napisał:
Chválím za článek jen jsem tam nenašel dost podstatnou informaci která v konečném důsledku může stát majitele daleko více - klidně i nový motor. Při každé regeneraci dochází k pronikání nespálené nafty do olejové naplně a tím pádem k ředění oleje což má za následek 2 věci.
- v autě přibývá olej a to i nad risku, netřeba asi rozvádět co se stane až se přes odvětrání klikové skříně dostane do sání a hořící olej roztočí motor na max. otáčky
- kvůli degradaci oleje dochází k nadměrnému opotřebení ma...
právě i proto se olej v motoru mění
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.08.2010 08:49, RE: pochvala
michalst napisał:
Přidávám se k pochvale za tento článek, který jsem si přečetl se zájmem až do konce, i když auto s touhle "vymožeností" díkybohu nevlastním. A po přečtení tohoto článku bych se těmto autům vyhnul velkým obloukem :)
V tom případě se budete muset obloukem vyhýbat naprosté většině dieselových vozů mladších roku cca 2005.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.08.2010 09:51, RE: Sviicky???
Petr - TipCars.com napisał:
Diesel má přece žhavící svíčky. Když odejde jedna, v pohodě za předpokladu suchého a teplého počasí nastartujete, takže nepoznáte závadu... mmt
To sice ano, ale žhavící svíčka pouze usnadňuje startování motoru - předehřívá nasávaný vzduch. Po nastartování nepracuje - jak tedy způsobí nedokonalé spalování s tvorbou sazí? Nebo mi chcete tvrdit, že během startu se vytvoří taková dávka sazí, že si s ní filtr neporadí?

PS: k celému tématu filtrů pevných částic se dá říci toto - jestliže jezdíte převážně trasy do 20 km nebo město, nekupujte si diesel - nestačí se ani zahřát na provozní teplotu. Má osobní zkušenost s filtrem je taková, že za 145 tisíc km jsem hlášení o regeneraci filtru ještě neviděl (vím o něm jen z návodu k obsluze), ale vůz po zahřátí nijak zvlášť nešetřím a téměř denně jezdím po dálnici. Chce mi potom někdo tvrdit, že v rámci dalších, dle článku tak 50 tisíc km, budu filtr měnit - to jsem se zasmál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.08.2010 12:09, RE: Sviicky???
Pavlik napisał:
To sice ano, ale žhavící svíčka pouze usnadňuje startování motoru - předehřívá nasávaný vzduch. Po nastartování nepracuje - jak tedy způsobí nedokonalé spalování s tvorbou sazí? Nebo mi chcete tvrdit, že během startu se vytvoří taková dávka sazí, že si s ní filtr neporadí?

PS: k celému tématu filtrů pevných částic se dá říci toto - jestliže jezdíte převážně trasy do 20 km nebo město, nekupujte si diesel - nestačí se ani zahřát na provozní teplotu. Má osobní zkušenost s filtrem je taková, že za ...
Ono u filtru pevných částic hodně záleží, jak s autem jezdíte. Vy nejspíše dodržujete zásady pro jeho regeneraci - ostřejší jízda atd. Bohužel řada řidičů motor ani jednou pořádnější nevytočí a šolichaj to v nízkých otáčkách hlemýždím tempem.
Např.: už jsem se setkal s majitelem vozu, který raději benzínový motor nevytáčel, protože si myslel, že vysoké otáčky motoru škodí a spíše ho trápil a dusil v nízkých otáčkách. Marně jsem mu vysvětloval, že motor nesnáší jízdu ustálenými otáčky (např. neustále 4000 ot./min.) atd.

reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.