Ráďa napisał:
Dobrý článek, aj jsem se něco dozvěděl
No jo, to je něco jak EGR ventil, víc škody jak užitku
Časté cukačky po městě a jezdit na 1/4 plynu a je to zanesené hned. Čas od času se takové auto vyplatí protáhnout, tedy držet 200+ a ono se to vypálí. Uvolní se karbon atd. Jooo to pak z výfuku létají věci, do skel pomaleji jedoucím. Úplně jak by někdo házel štěrk. ....benzín je benzín, vám to říkám pořad
))
Chválím za článek jen jsem tam nenašel dost podstatnou informaci která v konečném důsledku může stát majitele daleko více - klidně i nový motor. Při každé regeneraci dochází k pronikání nespálené nafty do olejové naplně a tím pádem k ředění oleje což má za následek 2 věci.
- v autě přibývá olej a to i nad risku, netřeba asi rozvádět co se stane až se přes odvětrání klikové skříně dostane do sání a hořící olej roztočí motor na max. otáčky
- kvůli degradaci oleje dochází k nadměrnému opotřebení mazaných ložisek - není problém dělat po 80tkm novou hlavu kvůli zadřené vačce.
A proto moderní diesel nemám a nikdy si jej ani nekoupím. Záležitost jako trysky nebo turbo jsou oproti filtru jen laciná sranda