0
powrót
 

diskuze k tématu: Tiptronic nebo manuál do Škody Superb?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.06.2009 19:54, rada
Prvně bych se přidal k těm co zde odrazují od 2.5 TDI V6. Bohužel to je pravda. Superba ovšem doporučit s klidným svědomím můžu. V roce 2002 dostal odolnější nápravu a v 2003 sklopitelné sedačky (myslím že byly na přání). Pokud jde o motor, tak jednoznačně doporučuji 2.8 V6 (zpravidla se vyskytuje s tou nejvyšší výbavou a za směšnou cenu, často v perfektním stavu), jde o starý dobrý nezničitelný motor s kultivovaným projevem a příjemným zvukem. reálná spotřeba při klidné jízdě není o hodně vyšší než u 2.5 TDI a servisní náklady se omezují na olej, filtry a svíčky... takže ve svém důsledku můžete nakonec velmi ušetřit. Převodovku k 2.8 bych zvolil Tiptronic. Měl jsem možnost tuto kombinaci motoru a převodovky vyzkoušet v Audi A6 a opravdu mě nadchla. Tiptronik řadil plynule, bez škubání a inteligentně (zbytečně nevytáčel motor když to nebylo nutné). nejvíc mě překvapil manuální mód kdy převodovka řadila překvapivě rychle (samozřejmě s DSG nesrovnatelné) a spotřeba de facto odpovídala vozu s manuální převodovkou. Ideální kombinace pro pohodovou jízdu, navíc s 2.8 bylo předjíždění hračka i v automatickém režimu. Pokud to MUSÍ být diesel tak raději zvolte 1.9 130k, která je při správném zacházení taky spolehlivá a v reálných výkonech není o moc slabší než 2.5 TDI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.06.2009 22:01, rada
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=108512
Ten motor neni az tak spatny, nejvetsi problem je v zanedbane udrzbe. Sup je porad docela mlade auto a motor nemusi byt jeste po smrti. Kazdopadne vzhledem k riziku bych volil spise V6 2.8 benzin a jestli chcete usetrit tak s LPG. Pro tiptron plati co pro ten motor. Opravdu se do takove limuziny hodi vyrazne vice, ale chcete klidne spani? Tak manual a nebo jeste tak auto s 100% znamou servisni historii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 07:05, rada
2,5 tdi neni dobrej motor např jen "udělat" rozvody vas prijde na 20tisic,benzim v kombinani s automatem jedina volba.automat do superbu rozhodne patri..spis se budu koukat přes prsty na majitele v manuálu.manualni prevodovka je přežitek a patři do technickeho muzea.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 09:24, rada
Nevím proč tolik chváli na 2,8i.?Rozvody se musejí dělat taky,spotřeba vysoká a výkon téže nic moc,ve srovnání třeba s motory BMW dost bída.Radši si kupte něco jiného -výběr dnes velký a je opravdu hodně lepších aut než superb!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 10:35, rada
chválíte zde tiptron, ale jeli jste v matu třeba ve volvo, MB, BMW, tam to řádí tak o 2třídy jinak, to je prostě realita. Jinak mat je fakt dobrý, ale není mat jako mat. Jsem kapku kritický k superb, ale měl jsem ho do doby, než jsem pochopil, že existují i jiná auta za stejné peníze a stejně levný/drahý servis, ale užitná hodnota a radost z jízdy větší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 10:39, rada
Světlá kůže ha, člověk co měl auto doposud v hadru. Na světlé kůži půjde vidět všechno. A co je horší, když je kůže používaná tak na světlé jdou ty prasklinky a opotřebení vidět daleko víc než na šedé, v optimálním případě černé o stejném stáří. I krémování světlé kůže je náročnější a může být někdy vidět. Motor 2.5tdi je kultovní držák a ještě s dobrou spotřebou ano, ale ve verzi PĚTIVÁLEC 103kw který mělo Audi 100/A6 !!! Tento nový šestiválec o kterém mluvíte vy je rozežraná kasička se spolehlivostí pouze průměrnou. Volil bych tedy 1.9tdi 96kw. Převodovky tiptronic bych se nebál, ale chce to nornální motorizaci, tj alespoň V6 2.8
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 13:17, rada
Aleši,myslím že světlej interiér je blbost,měl jsem ho,tak věř,že vím o čem mluvím...A v dnešní době je to pak blbý i s prodejem potom!!!!Tiptronic,co se týče spolehlivosti,je v pohodě můj známej ho má a má najeto něco málo přes 300tis a bez jediného problému,ale tz auta v tom Tiptronicu jsou zdechlý,takže bych raději volil manuál i ze své vlastní zkušenosti...určitě s tím budeš víc spokojenej...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 13:58, rada
světlý interiér je v pohodě,pokud člověk není dement tak ho dokáže udržovat pořád hezký a právě prodejnost je naopak mnohem lepší,působí víc luxusně než černá sedačka a potah dveří.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 14:10, rada
Jezdil jsem 1,9tdi už nevím kolik měla oslů,ale asi 150,po záruce mi zamával na cestu nějaký setrvák a ještě něco cca 34tis.kč a hned jsem lepší náladu.Jízní vlastnosti podprůměrný,stejně jako ovladatelnost-kroutí se,brzdy chabé,jinak prostorný a úsporný auto,ale stále vždy s peněženkou ve střehu.Doporučil bych sice starý,ale stále dobrý a osvědčený benzin 2,8 a s tipem.Spotřeba není zase tak tragická a přenos síly na přední kola je podle mě daleko lepší.Světlí interiér nebrat v žádným případě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 14:47, rada
Tiptronic je stejný hdm menic jaký má třeba MB, Volvo, atd.. řadí a tahá úplně stejně.. subjektivní pocity řidiče se ale mohou měnit podle motorů. Když už tak DSG, ten se ale do Superba I nemontoval.. Motor do superba bych volil 1,8T nebo 1,9 TDI (96kw, klidně i slabší, tuším že existují verze 85kw).. a nejlépe s tiptronikem, ovšem 5r manuál taky není špatný.. V každém případě si vyberte sám co nejlépe vyhovuje, na rady odborníků tady zas tolik nedejte..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 15:10, rada
Hosi svetla kuze taky vydrzi.Chce to trochu pece.Mam to uz podruhe a na taxiku..vic snad nemusim rikat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 16:39, rada
pro Karlos, automat od jednoho výrobce je jiný jak od druhého výrobce. Mat má problémy s čipováním, na to je potřeba si dát pozor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 18:20, rada
mám již 4 roky 1.9 TDi 96kW a maximální spokojennost, maximálka 230, slušná akcelerace zejména v rozmezí 80 - 120 při předjíždění dlouhých kamionů, obrovský vnitřní prostor
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 18:24, rada
Panebože, lidi, přestantě kvákat nesmysly!!!! Řada "chytrolínů" v Superbu TDIV6tiptr. nikdy neseděla, notož s tím kdy jela.Kecy o tom, že je to 10 let zastaralé ještě před svojí výrobou a kydy o nákladech do statisíců a jiné "perly".
Tak trochu od majitele-mám přesné tenhle "krím"-koupil jsem jej z druhé ruky, kdy na tachu bylo 85tkm. jestli to byla pravda či ne, a je mi to celkem jedno. Dležité je, jaký byl stav, když jsem jej kupovat - je to rok 2004.
Takže: za 3 roky jsem s tím najel 60tkm v létě v zimě. Dělal jsem rozvody - ve značkovém servisu VW včetně pumpy a všeho ostatního 20.000CZK. Olej to žere tak, že na krátký interval =15tkm (ne LL!!!) se hladina ani nehne a když, tak jen v létě s rychlým tsylem jízdy. Takže to mám olej. A teď problémy: musím zaklepat, ale z těch nesmyslů jsem řešil "jen" hadici serva - prevebtivně, protože ukapávala. Jinak brzdy a desky. Toť vše.
Za další: měl jsem před tímto vozem 2x1,9TDI Oktávku 81 + 81-->čip 96kW. U obou (OBOU( problémys turbě, nouzáky a podobně, u Supa nevím, co to je. Takže zase kydy. Soused z ulice o 5 baráků má to samé, jen 6st mahuáíl a neví co to je olej, turba a jiíné.
Ano, když jezdí člověk jako oprase a bazarnníci, ve snaze, předvést, jak těch 120kW jede, to krmí nstudený, nelze se pak divit. Je to o lidech, o tom článku mezi volantem a sedačkou!
A teď ta kuriozita na závěr: spotřeba: zase kydy a kydy o 10 litrech a ještě na volnoběh: takže, pánové, nejsem sice nejrychlješí na silnici, protože peníze si vydělávám sám a nežeru je firmě tzn. svému zaměstnbavateli, tak podle toho jezdím, Tzn. respektuji zákony a vyhlášky tedy 50/90/130 a když se nikdo nedívá, tak i 215 dle GPS. Ano, dokáže to jet na dálnici Olomouc Mohelnice i těch blbých 215km/h. Tak - za celou dobu, co to mám tedy 3 roky, mám dlouhodbý průměr dle VÝPOČTU mezi 6,
9 a 7,9l/*100km. te´d momentálně od minulého servus 7,4 dle PC tedy skutečná 7,2 -PC nadměřuje o 0,2l v mém voze.
Tak další věc: zimní provoz: pravda, motor déle žhaví, to je bohužel daň za zastarloiu koncepci, ale při -24°C letos v Alpách (SanVallentino All Muta) na drb, pánové a to vše s 5 roků starými vstřiky a žhaviči a původním AKB. Jinak na dobrých gumách prakticky nevím, co je to sníh a kopec a v zatáčkách jsem slušně řečeno mile překvapen -díky dlouhému rouvotu to jede jako po kolejích, na rozdíl od obou Oktávek které dělaly psí kusy (blbě rozložená hmotnost a krátký rozvor). Jezdímne pneu letní Bridgestone, zimní Kleber.
Automat: nemyslím, že by předchozí majitel dělal jakýkoliv servis na automatu. Já taky ne. Dodnes řadí bez škubání, plynule a hladce, ano, obča se nemůže rozmyslet, jak má přeřadit. Tohle zavísií na stylu jízdy a dá se řadit zcela lehce jen plynem-chce to cvik a dokážu si zařadit, jak potřebuji, pouze regulací plynu. Jinak, tento problém se dá lehce vyřešit přečipováním motoru, kdy se řeší is SW tiptronicu (ono totiž se to musí dělat spolu, jinka je výsledek žalostnej). Pak to řadí ještě lépe a hlavně svižněji.
Tak nevím, když vezmu v potaz pohodlí: pánové, je mi 50 let bez pár měsíců a 13 let jsem jezdil pro zahraniční firmu jako cesťák a měl jsem tu čts vystřídat fakt hodně aut: namátkou? P306,P406,P807,Honda Avvord 2,4VZEC, Volvo S60D5, Octa I 1,9TDI 81kW, BMW 525, Toyota AVnesis z roku asi 2002-neznám to čílso generace, Audi A6 quattro 3,2 a možná další. Naprosotou většinu z nich jsem měl jako služebák mimo A6 (tu měl ředitel) a BMW, které měl kolega z Německa. Audi nbudu hodnotit, prtotože to bylo auto za směšné 2,2mega. Jediné auto, které se dokázalo SUpu vyrovnat co do pohodlí a komfortu jízdy, bylo Volvo S60D5. Mimo místa vzadu, samosebou, tam to byla tragedie. Jinak Sup= nejtšší, nejlůépe komfortně naladěn podvozek, kdy nevíte, že jede z velké části po našich tankodromech (tady se negativně podílí bohužel 17´´ /225/50 gumy). Největší klid - ono taky při 130 to točí asi 2300o/min. V kombinaci s tempomatem a automatem je to to nejlepší, co může v autě být. Např. nikdy vám to nezhasně při rozjezdu, mohu sledovat provoz bez toho, abych furt musel řadit a sledovat limit 50 a zase řadit, když přijde kopeček a měří na něm měšťáci rychlost.
Takže to je asi můj názort na věc. Jo a ještě jedna poznámka - koroze. Meexistuje, tak jako neexistuje o Oktávek se stářím klidně 10 let, pokud není boření a neopravoval to nějaký jouda z hodní dolní.
A když je superb v černé barvě a stmavými ksly (jak to mám já), navíc pokovenými, tak vypadá pořád luxusně a elegantně, což bohužel o řadě jiných aut nelze říct. Je to přeci jen auto z vyšší třídy a tak to rpostě je.
Jen nás národ blbý a předpojatý pořád poslouchý kydy typu JPP a nezná kolikrát podstatu věci.
Za mě: Supeb 2,5V6 TDI tiptr. rozhodně ano a pro můj argument slouží 3, letý provoz tohodle vozu se vším všudyx denodenně v létě v zimě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 18:31, rada
Ještě jsem zapomněl uvést, že tolikrát chválené vozy BMW a v národě českém brané jako modly a vrchol technického umění, musíme srovnávat srovnatelné. Tedy vozy se stejnou koncepcí, ne CR. Ano, Cr od BMW patří k tomu hodně dobrému, tady bohužel Superb a jeho starý motor ztrácí.V hlučnosti, spotřebě (to je otazník) a emisích.
Ještě k té spotřebě: V6tprit. jezdí ve městě za 11-12l/100. To tak je. Ale při klidné jídzě s limitem 90 jsem jel trasu Šumperk-Praha i za 5,9.Takže tím koncí svůj příspěvěk .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 18:34, rada
A do třetice a pak už fakt konec:
někdo píše, že auto se vlní, brzdy špatné, a další.Pánové - na psortovní vyžití si kupte Imprezu. Ta vás uspokojí. Superb NENÍ auto pro rybízy, kteří potřebují gumovat předvádět se. To je pro lidi, kteří už jsou hormonálně vyrovnaní a vydovádění. A potřebují se rychle a v kludu dostat na jednání za klientem a podobně. Prostě pro ty, co už nenosí kšilt doazdu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 20:41, rada
Zdeny: DÍKY !! Jdu do Superbu. Sice V6 benzin, ale to už je jen detail...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 21:00, rada
Jak píše Zdeny,auto Sup není pro rybízy a nečekejte od něj v zatáčkách zázraky.Má rád přímku a žádný dramatický brždění,opravdu moc nebrzdí.Sup je skládanka všeho co našly na půdě ve Vlčím Hradě.A tak pro někoho může být šok,že má zadní nápravu z 2.ky Golfa.Dnes bych vůbec něřešil jestli benzín či naftu,protože to podlě vyjde na stejno.Levnější kup a servis,ale trochu víc za palivo-benzín.Málo za palivo,ale pomětně dost za náplně a případný servis-nafta.Tommy,dobře jste se rozhodl-2,8l benzín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.06.2009 22:52, rada
Dobrý den, Superba 2,5 TDi tiptr. jsem vlastnil a užíval 4 roky. Zakoupil jsem ho nový v plné výbavě a souhlasím s uživatelem Zdeny. Za 4 roky najeto 200 tis. km, 1x praskla xenonová výbojka a pak už pouze pravidelný servis, jako u jiných vozů tj. měnil jsem kotouče, několikrát destičky, olej, filtry atd. a samozřejmě rozvody. Vše ostatní původní z prvovýroby, nic nebouchalo ani neklepalo, opravdu žádná jiná závada. Nevím, jestli jsem měl prostě štěstí, nebo opravdu kvalita tohoto vozu byla na vysoké úrovni, ale skutečně jsem celé 4 roky jezdil a žádné překvapení se nekonalo. Spotřeba dlouhodobě okolo 8 litrů nafty. Auto jezdí do teď a nevím o žádných problémech. Automatická převodovka byla jasná volba a jízda s ní se prostě s manuálem nedá vůbec srovnávat. Kdo ví, dá mi jistě za pravdu. Prostě manuál k tomuto autu nepatří. Mimochodem Superb s automatem svého času vyhrál anketu ve Velké Británii jako nejvhodnější auto pro tahání obytných přívěsů z hledika komfortu, pohodlí a jízdních nákladů. Nový Superb se mi až tak moc nelíbí, ale jak je poslední dobou u Škodovky zvykem, na nové modely dostaneme chuť až časem.
.. jinak pro rejpaly, co namítnou, že nemohu srovnávat, momentálně jezdím v BMW řady 7 a přesto si za vším co jsem napsal pevně stojím o)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 17.06.2009 08:44, rada
Vážení čtenáři a majitelé tohoto automobilu. Pokud byste se rádi podělili o vaše další zkušenosti se Škodou Superb, využijte možnosti vložit krátkou "zkušenost uživatele" zde na Tipcars.com, či Lidovky.cz (odkaz na formulář naleznete pod každým článkem). Budeme jí následně věnovat samostatný prostor v našem pravidelném zpravodajství.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.