mikes napisał:
Milá Kylie, neboli "PSAkoncernagentko", musím přiznat, že mnou uvedeny údaj o BMW 3, ač převzat z největšího konkurencniho autowebu, byl nespravny (maji tam spatny udaj, tipuju sekli se o 10cm). Kdyz jste tady vypsala takovou hezky sourodou skupinu (Audi R8, Peugeot 308, Aston V8, C5), mam k tem vasim cislum taky pripominku, taky fabuluji. Ve vysi ramen nemeri nikdo (proc taky merit rozmery mezi skly, ze?) :o). Pokud jde o presnost rozmeru napr. C5:
vyrobce 1524/1495, AutoBild zmeril 1525/1500, ...
Milý Mikeši! Domnívala jsem se, že už "víte", že já sice C5 a 6 (a GS a DS a SM a ..) "ráda", ale krom toho že tyto výrobky v česku za poněkud "přehlížené" "podceňované" apod. považuji - i "lepší" vozy znám, měla jsem a jezdila jsem ..
Ohledně měření - PROTO jsem použila jeden zdroj (tedy stejnou metodiku měření), neb i když je "dáno" např. měření v oblasti ramen, může se časopis od časopisu mírně "lišit". Ony "zvláštnosti" v rozměrech moc dobře znám, i PROTO jsem uvedla auta napříč segmenty (třeba se pletu, ale myslím že "lidé" přehled spíše NEmají).
Pokud si pamatuji na "školní" leta, prostor se měří ve výši ramen NEB tam je ho nejvíce potřeba. NEjde tady o C5, ale o superb a (tak jako u fabia) TADY je jeho "slabinka" (opravdu i vozy o třídu níž, nebo sportovní kupátka jsou maličko "prostornější").
Bmw 3 se NEsnaží "hrát" prostorný vůz, ale něco jako "nejlépe" ovladatelný sportovně zaměřený vůz své třídy (superb na "notu" mimořádné "prostornosti" hraje - PROTO považuji za "vhodné" upozornit, že to má své "mušky"). Ostatně to mi připomnělo onu definici ohledně rozvoru a prostoru v kabině ..
"POKUD má vůz s delším rozvorem KRATŠÍ/MENŠÍ vnitřní prostor = jde o "lépe" konstruovaný vůz s lepšími jízdními vlastnostmi. POKUD má vůz s kratším rozvorem DELŠÍ/VĚTŠÍ vnitřní prostor = jde o hůře konstruovaný vůz, s horšími jízdními vlastnostmi.
Ta větička je opravdu "platná" "fungující" (P 911ka je výjimka potvrzující pravidlo ,-) a sice neznám žádnou podobnou o šířce, ale je to také "znak" (lidé bohužel většinou koukají na úúúúplně jiné "hodnoty").
NEřekla jsem že superb je malér (minulý byl, ale ne kvůli šířce, ale "komplexně" - klidně bych řekla: čechy nejpřeněňovanější vůz vůbec), ale že zatímco délka a zavazadelník jsou snad až "předimenzované", na šířku maličko "chybí" (osobně bych "fous" na délku ubrala a do šířky přidala.
Na co široké auto? To je VĚRU jednoduchá odpověď! V 96% případů v takovém voze je vzadu PRÁZDNO. Vozy jezdí obsazeny řidičem a případně spolujezdcem (průměrná obsazenost vozů je 1 a 3/4 člověka a se zvyšující se třídou vozu klesá).
PS: A vám dělá nějaký "problém" nastupit např. do C5 dozadu? Já tam někoho vozím dost výjimečně, ale už se tam "vešla" i tchýně v kožichu i buřtík, takže ...
Ale to není až tak důležité, opravdu jde o PŘEDNÍ sedadla - TA jsou používána/využívána - TA jsou DŮLEŽITÁ (kdo plánuje pravidelně vzadu "rodinku" vozit, pro toho byl van/mpv stvořen ...
PPS: I když se vám to asi "líbit" nechce, ten "užší" prostor je "úmysl" tvůrce, vw si i takto "odlišuje" své vozy (byť naprosto identickou mechaniku používají). Takže závěrem, nový superb již ano (i jeho umístění v Car of the year jako "odpovídající" vidím - i když letošní chování českého zástupce jako trošičku "nestandardní" hodnotím), mně osobně maličko "vadí" "ruší" drobnosti typu šířka vozu (vůči délce - tedy poměr podélného a příčného prostoru) a u zcela nového vozu s řekněme 7mi letým životním cyklem použití dnes už opravdu zastaralých TDi PD)