Wtorek 01.04.2014 10:06,
1.4 TSI
Nemyslím si,že by 1.4 TSI 92 KW muselo být úplné šlápnutí vedle a pro klidného řidiče bude i tento motor postačující.Nicméně já osobně bych doporučoval spíš 1.8 (jen můj názor). Osmnáctistovka je přeci jen kultivovanější,protože při stejných otáčkách dosahuje menší pístové rychlosti.Navíc má dvě vyvažovací hřídele což omezuje vibrace a je to znát na menším hluku v autě a navíc zvyšuje živostnost rovodů. Spotřeba obou motorů je v podstatě stejná.
Z původního dotazu není bohužel zřejmé jaký ročník by pan Miloslav chtěl, takže škoda, že v článku nebylo trochu více rozvedeno rozdíly mezi starším typem motoru BZB, nebo novějším CDAA (tuším od roku 2009 s nástupem combi). První CDAA si rádi braly více oleje, ale od někdy okolo 20 kt 2011 začala škodovka dávat nové pístní kroužky. Pak samozřejmě už zmíněný problém s napínákem a určitě pohlídat, případně vyměnit za poslední typ K.
Pokud se ale předešlý majitel choval k autu solidně, pravidelně měnil olej (ideálně každých 15 tkm a vykašlat se na LL), vzduchový filtr po 30 tkm a svíčky po 60 tkm, tak si myslím, že není důvod k obavám.
reagować