David V napisał:
Hm, ovšem to by ta auta musela být zelená a ne se jen tak nazývat. Nejzelenější (rozhodně ne zelený) auta jsou v zásadě trojího druhu:
1) s Ottovým tepelným cyklem (zážehový spalovací motor)
2) poháněný elektromotorem, kde elektrika vznikla třeba z paroplynového cyklu - ten je asi ještě čistější než atom (když vezmu v potaz i úpravu alikvidaci paliva a celkové nároky na atomovou elektrárnu)
3) poháněná vlastními silami
Všechno ostatní jsou nesmysly a lži (chrochty, hybridy, fotovoltaik...
Hybrid se zážehovým motorem, pokud by měl ekologicky vyrobenou baterii/kondenzátor, tak považuju aspoň za krok správným směrem. Zvlášť proto, že umožňuje spalovacímu motoru běžet v optimálních otáčkách (s ohledem na spotřebu nebo výkon). Rozdíl otáček dorovnává elektromotor. Převodování se řeší vlastně jen elektromagnetickou cestou. která má asi menší ztráty než klasická převodovka (doufám že se nepletu). <br>
Když už nic jiného tak technicky mi to přijde zajímavé.<br>
Vyznavače pružnosti by mohl hybrid oslovit i výbornou pružností