TOM napisał:
To Karlos: to že se někdo splete nebo něco neví je normální,ale když něco nevím,tak aspon nemachruju na ostatní. Do Transporteru se nikdy 2,5 V6 nedával a nedává. Dodnes je tam úspěšný R5!!!
A ještě posíláš někoho na webovky VW - byls tam vůbec sám? Prej dobíhal v roce 98... a jaký měl Touareg?? - zase R5!!
Milí chlapci a hoši - NEhádejte se! Jak výše uvedená aktualizovaná adresa dokazuje, jsem sice blond, ale ve sféře autíček se chviličku (asi delší než vy) pohybuji, takže pohádka o motorech TDi je asi takhle:
Kdysi dávno byly řadové pětiválce (nějakých 2.3 - 2.5, benzín i nafta) v audi ("zlatá" audi 80) moc příjemné povedené - prostě prima motory v prima vozech (to jste možná ještě do školy chodili).
Pak se ekonomicky zhroutil pokus na lidech zvaný "socialismus" a shodou okolností jeho počátkem (špatný) obrat v koncernu vw přišel a řadové pětiválečky ve V6 se proměnily (i přišla doba temna - a až poslední dobou kdesi na obzoru svítá..).
V superbech i všem příbuzném (vw, audi) byl posledních cca 15
let motor V6 2.5 TDi - který NEbyl odborníky chválen (pravda v posledních "mutacícvh" už byl "použitelný", ale stálé "žádný zázrak").
Nesleduji "nákladní" vozy, kde to je trošičku jinak a kde se (myslím) stále používají některé postarší motory, co se Touareg týče jde (pokud se nemýlím) opět o "odřezek" - což je taková "specialita" firmy vw (místo aby kompletně vyvinula nový motor "uřízne" - doslova! - kus motoru a zbytek "poladí" - tak vznikl třeba tříválec 1.4 TDi - opravdu "bubý" opravdu "nepovedený" V5 benzín a nyní R5). V dobách "totálního opojení" vlastními (komerčními) úspěchy totiž se vw totiž vrhl na některé vskutku "megalomanské" projekty (jež platili a platí - doslova - ti "dole" - kupci fabií, golfů a spol - PROTO je poslední dobou nemám ráda - a naopak na "staré" audi 80 a spol NEdám dopustit!) typu koupě Rolls Royce, VW Phaeton, Bugatti a spol (VŠECHNY prodělečné!) a také motor V10 TDi (on to také byl "megalomanský" projekt, ale alepsoň "smysluplnější" než ty ostatní) - a neb se motor NEprodává jak by bylo na zaplacení potřeba (KDO by to byl čekal? ,-) - tak opět ověřená metoda "pily a řezání motoru" přišla ke slovu - voila nový R5 je mezi námi.
Pěkný den