Hanzik10 napisał:
To je to až taková bída ? Takže Hyundai i 30 a Kia ceed jsou pasé.
Atmosfericky plněný motor má kroutící moment odpovídající objemu, takže taková 1.6 bude mít tak 140-150 Nm, ty nejpovedenější kousky možná 160 Nm. Přímý vstřik (GDI) to dokáže lehce vylepšit, ale nijak zázračně. No a výkon je prostě kroutící moment krát otáčky. Takže pokud mám maximální krouťák omezený objemem, tak výkon můžu nahonit jedině otáčkama. Do toho ještě zasahuje to, že křivka krouťáku s otáčkama kolísá, někde je špička (obvykle kolem 4500 otáček) a od ní to na obě strany víceméně klesá. Nejlíp vyladěné motory mají křivku kroutícího momentu poměrně vyrovnanou a táhnou pak rovnoměrně. No a normální řidič jezdí mezi 2000-4500 otáčkama, více znamená vyšší randál a větší spotřebu.
U turbomotorů je to jinak, tam lze vhodně zvoleným turbem a jeho řízením dostat kroutící moment v požadovaných otáčkách do přímky a motor pěkně táhne tam kde to potřebuju. Proto je celkem fajn ježdění s 1.4 TSI, které má poměrně malé turbo a naladění krouťáku na spodní část otáček, takže motor slušně táhne při normálním ježdění, ale při pokusu o závodění ve vysokých otáčkách zvadne.