Daniel 1995 napisał:
Ano chci a8 D2. Nejraději benzín 4.2. nechci novější protože mám strach že vzduchového podvozku. Více techniky a tak. Motor 4.2 je skoro bez elektroniky. Interiér a klimatronic je stejnej v každém koncernového autě. Tiptronic. Repasované je skoro stejnej jako koupě nové dvouhmota. Elektrické sedačky má každé 2 auto. Řekněte my co má a8 navíc ? Znova se ptám co se na ni kazí. Je my jedno co říkáte ó servisu. Vím svoje. Chci si ji koupit já a podstoupit rizika. Pouze mě zajímá co se kazí ? Ještě my nikdo nenapsal smysluplnou odpověď. Děkuji
Hele díval jsem se do inzerce a jednak je tam 1 se 4.2 a jednak je 16 let stará, a protože mám doma tak staré auto, co nemá moc přes 200 tisíc a zároveň celkem platí za spolehlivé, tak si dokážu představit, co takové auto může potrápit - je to únava materiálu. I přesto, že jsou to auta ze zlaté éry automobilismu, kterou já datuju mezi příchodem pozinku, elektronickým řízením spalovacího procesu, jednoduchým efektivním čištěním spalin a následnou ekonomickou recesí v letech 2007-2008, plasty a hlavně pryžové komponenty se prostě po 15-ti letech začínají rozpadat. A tohle bohužel není věc natočených kilometrů, ale zubu času. Takže se mohou rozpadnout různé gumové hadice vedoucí provozní kapaliny, stejně jako vakuové trubičky "vedoucí" podtlak na různá místa, stejně tak mohou vypovědět funkci různé manžety a těsnění a začne zatíkat tuhle do světla, tuhle do intriéru, tuhle upadne kousek nějaké lišty, támhle se prošoupe kožené polstrování v interiéru, tadyhle se zlomí nějaká plastová páčka. No a dotoho začnou zcela přirozeně odcházet komponenty, které dojdou na hranici životnosti, čili to je druhá část příběhu související s najetými kilometry, což nemusí být nic na motoru, ale, ložiska v kolech, přední ramena, unaví se pružiny, začnou téct tlumiče, támhle odejde vodní pumpa, tadyhle kompresor klimatizace, o lambdách, vlnovcích a katalyzátoru už jsem psal a na čidle bych neměl zapomenout, stejně jako na různé ŘJ, které utrpí tím, že zateče někam, kam nemá a pak je třetí skupina, věci spotřební, výměny kapalin, komponent podléhajících plánovanému opotřebení
Takže třebaže A8 nemá vyloženě slabá místa, nelze rozhodně paušálně tvrdit, že se 16 let staré modely nekazí, právěže na nich může odcházet všechno, jak na soudobých Oktávkách nebo Passatech, ale je klidně možné že za 150 tKč/rok je to všechno řešitelné, protože některé drahé výměny se už nebudou opakovat, ale to je čisté věštění z křišťálové koule.
Prostě důkladná prohlídka prakticky všeho je nutnost, a to mluvíme o autech, kde budeme vědět servisní historii a budeme věřit nájezdu.