sheogorath napisał:
mufik.martin napisał:
.... Muj názor je ten, ze rozhodne servis A8 nebude srovnatelny s A4 nebo Superbem. rozhodne bude nekolikanasobne drazsi. ....
nazor nebo zkusenost? Ja mel to auto pres 2 roky, a krome karoserie na nem nic "nekolikanasobne" drazsiho nebylo. Jo potrebujes 8 svicek misto 4, a jednou za 100-120kkm udelat rozvody, ktery stoji o neco vic, nez na beznou konfekci (cca 11-13kCZK).. To je ale asi tak cely. Jasne ze to bude vyzadovat nejakou peci po tech letech, ale to kazdy auto. Co slysim v praci od majitelu ruznych "ekonomickych" vozu (prevazne na naftu), tak zlata A8 4.2i...
Je to jen muj názor, jak jsem psal, byl/je to tez i muj sen mit A8 nebo BMW7 těchto generaci. Ale jelikož vim, ze bych to neuzivil na servisu, tak jsem se do toho nepoustel. Vychazim z toho, kolik me stoji servis 206 co ma zena a Vectry B co jsem mel předtím v porovnani se současnou C5 2011 co mam doma. Vymena oleje v automatu s proplachem 6500kč, pneumatiky 225/55/17 (trošku atyp oproti standardu 225/45/17) o dost dražší než s profilem 45 a ještě o hodně dražší, než na Vectru 195/65/15. To samé brzdy, kvalitnější olej, rozvody....ted se mi bohužel stala zavada na motoru a utopil jsem do toho 40 tis :( V mem pripade je i nutnost zkusenejsiho mechanika, protože C5 je slozitejsi, coz ta A8 by nemusela byt takovy strasak. Ale představa jaky skok mezi Vectrou B a 206 k soucasne C5, si nedelam iluze o tom, jaky skok bude z A4 do A8. Obzvlaste v cenove hladine 100 tis, kde se asi o opravdu zachovalem kousku s dobrou historii neda mluvit. A jestli mi někdo rekne, ze servisovat A8 bude stejne narocne jako servisovat moji C5 tak si zacnu rvat vlasy ze jsem si nesplnil sen a nesel do A8. Neberu ted naklady na palivo, to si většina lidi v hlave srovna sama, ale naklady na servis a udrzeni auta v dobre kondici. Taky hraje roli kazdodenni pouziti nebo víkendovka. Pokud vam A8 sloužila bez zavady 2 roky a vydrzel jste jen s klasickym predepsanym servisem tak je to parada, ale spoelhat se na to moc neda. Autu tahne skoro na 20 let starsi, a tam uz se da ocekavat, ze bude vyzadovat hodne velkou peci, aby se udrželo v kondici a je jen otázka casu, nez se rozbije něco dražšího....Vectru jsem mel z roku 1997 takze v podstate stejne stare auto a videl jsem tam ty unavy, a to zdaleka nemela najeto tolik, kolik budou mit v realu ty Audiny. Mel jsem poctivych 300 tis, coz ty A8 mají během prvních 3 let života a pak to projde většinou rukama několika lidi, kteří to auto uz jen udrzuji v provozuschopnem stavu....Ja nemam nic proti tomu koupit A8, me spis zarazilo to, jak tazatel je presvedceny, ze servis bude stejny jako u A4. Kdyby to bylo tak snadne tak dnes všichni jezdi v A8, MB S, BMW 7 protože ty bazarove ceny těchto aut jsou opravdu nizke a lakave, takze by každý vymenil svoji octavii, mondeo, 407 za luxusni premii, protože ty naklady na palivo jsou opravdu to nejmensi, a ještě ke vsemu většina lidi nenajezdi tolik km, ze by je zlikvidlovalo 14l u 4,2 oproti 8l u 1,6. Protože největší naklad daji lidi za ztratu hodnoty, servis, pojisteni...to palivo opravdu uz není tak dulezite, i když většina lidi se zene za spotřebou a nevidi dlouhodobe naklady. Proto ta převaha naftaku podle me. Tankujete každý mesic a tam vidíte naklady ihned. Ale pak se neco rozbije na naftaku a uspora je fuc :) A to rikam jako majitel naftaka. Není to nic proti nicemu, jen muj názor. Ale tazatel se stejne uz rozhodl. Nejdrive chtěl poradit mezi vice auty a v nafte a pak řekl, ze je rozmysleny A8 v 4,2 benzinu a at mu do toho nekecame, ze je stejne rozhodnuty. Takze nezbyva nez mu poprat stesti a doufat, ze bude resit jen bezny servis, který opravdu neni o tolik narocnejsi