BobanHTP napisał:
Zdravím,Rapid má tvrdý podvozek, 301 je pohodlnější. Motor 1.2 TSI 77kw sice už u Rapidu nepřeskakuje v rozvodech, ale stále má problém s topením v zimě a to když někde stojíte v zácpě např..Dále máte verzi, kde zůstává voda ve dveřích - je to ale myslím reklamovatelné.301 1.6 je velmi živé auto, 0-100km/h za 10s je výtečná hodnota, navíc je to motor bez turba a dalších složitostí, takže je tam šance na větší životnost - ale nikdo Vám to nepotvrdí
301 má zase horší výsledky crash testů, nemyslím tím různé asistenční systémy, ale poctivý test nárazu a míra poškození posádky - tam je Rapid o třídu lepší.Je to na Vás holt
Ve Vaší cenové relaci bych za sebe neváhal a koupilt Ford Focus II nebo III kombi 1.6 v benzínu - za mě bezpečné, robustní a spolehlivé auto
Zdravím,
motor v 301 je ještě stará konstrukce řady TU, která jezdila třeba v 405tce a byl a je to skvělý motor, který je opravdu nesmírně spolehlivý. Mění se na něm rozvodový řemen /i přes stejné označení 1.6 VTi jako třeba na berlingu jde o jiný motor/ Auto je s ním živé a nenucené, motor je pružný a běžná spotřeba je od 6 - do 8 litrů paliva. Topí skoro hned po nastartování a z hlediska životnosti s ním nejsou žádné potíže, nekarbonuje atd /jde o nepřímovstřikový motor/. Auto samotné je taky spolehlivé, většina jich jezdí v soukromých rukách a podle kamaráda z citroenu se na tom autě dělá jen údržba, žádné jobovky. Podle mojí krátké zkušenosti má jedinou nevýhodu - blbě svítí. Jsem na to citlivý bo hůř vidím, ale jezdit se s tím dá.
Rapid je celkově auto technicky i pocitově výš /cenově taky/, ale zákonitě je servisně náročnější a dražší na údržbu. Má lepe využitelný kufr, ale vnitřní šířka odpovídá Fabii a na nerovnostech dupe. Interiér je podstatně hezčí než v peugeotu a má pohodlnější sedadla na dlouhé trasy.
Pokud si budete chtít auto nechat delší čas koupil bych peugeota. Nacpete do něj míň peněz. Jednoduchá technika je blbovzdorná, nemusí se dochlazovat turbo, řemen rozvodů je spolehlivý /předpokládám že kupujete ještě verzi rapida s řetězovými rozvody tj. verzi 63 kW nebo 77 kW/, servisní plán auta je postavený rozumně / jen olej měňte po 15 000 km jako ve 405tce/, podvozek je extrémně pohodlný / za cenu nejistoty když se jede kudla/. Motor sám má opravdu šťávu a jede srovnatelně s rapidem. Dobře si ale prohlédněte palubku - sesterský , technicky identický citroen C- Elyseé jí má lépe čitelnou.