0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Škodu Rapid 1,2 TSI nebo Peugeot 301 1,6 Vti?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, francouzská vozidla
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Piątek 16.12.2016 11:37, .
V čem by měl být poruchovější? TSi trpělo na rozvody, ale v Rapidech je mělo zesílenější vždy, oproti Fabii nebo Octavii. Pokud bych si měl vybírat mezi turbo malorážkou, se kterou sám v práci jezdím a vím jak se k ní chovám, nebo no name atmosférou z bazaru, tak je volba jasná.
reagować
Zafir
ilość wystąpień1
data registracji16.12.2016
Piątek 16.12.2016 13:11, rapid vs 301
Tak zalezi na preferencich:

1) motor :
atmo 1.6 se museji tocit aby jely, nevim jak je to u 301 ale Focus v teto motorizaci nejede
1.2 tsi 6kvalt jsem projel a jede dost slusne

2)karoserie:
sedan jsem mel, na občasny prevoz vetsich veci / kocarek nepouzitelny

Za mne mezi temito dvema jasne Rapid,kdyz jej znate.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 16.12.2016 14:33, Ani jedno auto není optimální
Zdravím,

Rapid má tvrdý podvozek, 301 je pohodlnější. Motor 1.2 TSI 77kw sice už u Rapidu nepřeskakuje v rozvodech, ale stále má problém s topením v zimě a to když někde stojíte v zácpě např..
Dále máte verzi, kde zůstává voda ve dveřích - je to ale myslím reklamovatelné.
301 1.6 je velmi živé auto, 0-100km/h za 10s je výtečná hodnota, navíc je to motor bez turba a dalších složitostí, takže je tam šance na větší životnost - ale nikdo Vám to nepotvrdí
301 má zase horší výsledky crash testů, nemyslím tím různé asistenční systémy, ale poctivý test nárazu a míra poškození posádky - tam je Rapid o třídu lepší.
Je to na Vás holt Ve Vaší cenové relaci bych za sebe neváhal a koupilt Ford Focus II nebo III kombi 1.6 v benzínu - za mě bezpečné, robustní a spolehlivé auto

reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Piątek 16.12.2016 16:42, RE: Ani jedno auto není optimální
BobanHTP napisał:
Zdravím,Rapid má tvrdý podvozek, 301 je pohodlnější. Motor 1.2 TSI 77kw sice už u Rapidu nepřeskakuje v rozvodech, ale stále má problém s topením v zimě a to když někde stojíte v zácpě např..Dále máte verzi, kde zůstává voda ve dveřích - je to ale myslím reklamovatelné.301 1.6 je velmi živé auto, 0-100km/h za 10s je výtečná hodnota, navíc je to motor bez turba a dalších složitostí, takže je tam šance na větší životnost - ale nikdo Vám to nepotvrdí 301 má zase horší výsledky crash testů, nemyslím tím různé asistenční systémy, ale poctivý test nárazu a míra poškození posádky - tam je Rapid o třídu lepší.Je to na Vás holt Ve Vaší cenové relaci bych za sebe neváhal a koupilt Ford Focus II nebo III kombi 1.6 v benzínu - za mě bezpečné, robustní a spolehlivé auto


Zdravím,
motor v 301 je ještě stará konstrukce řady TU, která jezdila třeba v 405tce a byl a je to skvělý motor, který je opravdu nesmírně spolehlivý. Mění se na něm rozvodový řemen /i přes stejné označení 1.6 VTi jako třeba na berlingu jde o jiný motor/ Auto je s ním živé a nenucené, motor je pružný a běžná spotřeba je od 6 - do 8 litrů paliva. Topí skoro hned po nastartování a z hlediska životnosti s ním nejsou žádné potíže, nekarbonuje atd /jde o nepřímovstřikový motor/. Auto samotné je taky spolehlivé, většina jich jezdí v soukromých rukách a podle kamaráda z citroenu se na tom autě dělá jen údržba, žádné jobovky. Podle mojí krátké zkušenosti má jedinou nevýhodu - blbě svítí. Jsem na to citlivý bo hůř vidím, ale jezdit se s tím dá.
Rapid je celkově auto technicky i pocitově výš /cenově taky/, ale zákonitě je servisně náročnější a dražší na údržbu. Má lepe využitelný kufr, ale vnitřní šířka odpovídá Fabii a na nerovnostech dupe. Interiér je podstatně hezčí než v peugeotu a má pohodlnější sedadla na dlouhé trasy.
Pokud si budete chtít auto nechat delší čas koupil bych peugeota. Nacpete do něj míň peněz. Jednoduchá technika je blbovzdorná, nemusí se dochlazovat turbo, řemen rozvodů je spolehlivý /předpokládám že kupujete ještě verzi rapida s řetězovými rozvody tj. verzi 63 kW nebo 77 kW/, servisní plán auta je postavený rozumně / jen olej měňte po 15 000 km jako ve 405tce/, podvozek je extrémně pohodlný / za cenu nejistoty když se jede kudla/. Motor sám má opravdu šťávu a jede srovnatelně s rapidem. Dobře si ale prohlédněte palubku - sesterský , technicky identický citroen C- Elyseé jí má lépe čitelnou.
reagować
Ondra007
ilość wystąpień13
data registracji22.09.2016
Sobota 17.12.2016 01:38, Peugeot
Pokud nepotřebuješ liftback a stačí Ti sedan, tak bych se vůbec nerozmýšlel a vzal bych určitě Peugeot .. jednoduchý motor, pohodlný podvozek .. a to podotýkám, že jsem Škodovkář, ale je fakt, že pokud člověk nechce jezdit se strachem, co se mu s motorem stane - TSI trpí kvůli přímému vstřiku více i na zakarbonování ( takže to chce opravdu kvalitní benzin - Optimal 95 bez biosložky u ČS EuroOil nebo doaditivovávat VIFem ) - tak mít raději klid s Peugeotem ..
reagować
wumpy
ilość wystąpień72
data registracji26.02.2010
Sobota 17.12.2016 11:23, Optimal 95E biosložku samozřejmě obsahuje
Bezolovnatý benzin Optimal 95E je nové optimální palivo pro Váš vůz, které nabízíme v síti čerpacích stanic EuroOil. Vlivem nového multifunkčního aditivu má vylepšené vybrané parametry a užitné vlastnosti. Složení aditivu je přizpůsobeno pro automobilové benziny s obsahem bioetanolu. Kvalitativní parametry tohoto produktu jsou stanoveny normou ČSN EN 228.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 19.12.2016 11:25, ?
Ač jsem zde byl několikrát označen,jako škodovkář,tak by to nebylo lehké rozhodování.Pokud by byla cena 301 o tolik nižší,tak bych šel nejspíš do ní.Motor 1.6 Vti se mi líbí a jeho dětské nemoci také již budou odstraněny,jediná nevýhoda 301 je pouze volant stavitelný v jednom směru,zadní sedačky,ale tam bych nejezdil a nutnost provézt dodatečnou ochranu podlahy vozu koládem.Jinak bych řek,že za rozumný peníz docela dost muziky.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 19.12.2016 15:10, RE: ?
Fanda napisał:
Ač jsem zde byl několikrát označen,jako škodovkář,tak by to nebylo lehké rozhodování.Pokud by byla cena 301 o tolik nižší,tak bych šel nejspíš do ní.Motor 1.6 Vti se mi líbí a jeho dětské nemoci také již budou odstraněny,jediná nevýhoda 301 je pouze volant stavitelný v jednom směru,zadní sedačky,ale tam bych nejezdil a nutnost provézt dodatečnou ochranu podlahy vozu koládem.Jinak bych řek,že za rozumný peníz docela dost muziky.


Dětské nemoci motoru 1,6 Vti jsou odstraněny zcela jistě. Tento motor pamatuje ještě Peugeot 306 - jak už bylo psáno výše, se stejně označenou moderní a problémovou 1,6 Vti (ze spolupráce s BMW) v "modernějších či prestižnějších" modelech nemá nic společného.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Wtorek 20.12.2016 07:30, Vti
To jsem nevěděl,měl jsem za to,že vozu dopřáli Vti co dělali s BMV.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 20.12.2016 08:31, RE: Vti
Fanda napisał:
To jsem nevěděl,měl jsem za to,že vozu dopřáli Vti co dělali s BMV.


Modernější Vti ze spolupráce s BMW (problémové řetězové rozvody) má objem 1598ccm a výkon 88kw. Starý, ale skoro nesmrtelný motor (s řemenovými rozvody) z vývoje PSA má objem 1587 ccm a výkon 85kw. Jediné co mají společné je (matoucí) označení 1,6 Vti.
reagować
LuCZiano
ilość wystąpień19
data registracji04.09.2015
Wtorek 20.12.2016 22:17, RE: Vti
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To jsem nevěděl,měl jsem za to,že vozu dopřáli Vti co dělali s BMV.
Modernější Vti ze spolupráce s BMW (problémové řetězové rozvody) má objem 1598ccm a výkon 88kw. Starý, ale skoro nesmrtelný motor (s řemenovými rozvody) z vývoje PSA má objem 1587 ccm a výkon 85kw. Jediné co mají společné je (matoucí) označení 1,6 Vti.


Mám pocit, že jsem někde četl, že už i ta 1.6 vti ze spolupráce BMW x PSA by měla být již vychytaná a bezproblémová cca od roku 2012.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 20.12.2016 23:09, RE: Vti
LuCZiano napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To jsem nevěděl,měl jsem za to,že vozu dopřáli Vti co dělali s BMV.
Modernější Vti ze spolupráce s BMW (problémové řetězové rozvody) má objem 1598ccm a výkon 88kw. Starý, ale skoro nesmrtelný motor (s řemenovými rozvody) z vývoje PSA má objem 1587 ccm a výkon 85kw. Jediné co mají společné je (matoucí) označení 1,6 Vti.
Mám pocit, že jsem někde četl, že už i ta 1.6 vti ze spolupráce BMW x PSA by měla být již vychytaná a bezproblémová cca od roku 2012.


Ona se dá provozovat i starší verze "moderního Vti", jeden tento motor mám doma v garáži. Jen se musí buď vyměnit rozvody (při vyšším nájezdu) nebo včas rozebrat a dotáhnout řemenice rozvodů větším momentem....potom je to relativně solidní motorizace (pokud pominu příšernou převodovku - jak kulisa, tak odstupňování)
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 21.12.2016 00:19, Raději Focus II nebo Golf V
Jak to tak poslouchám, koupil bych raději opravdové pořádné auta, Focus II facelift nebo Golf V, VI s atmosférckými motory 1.6.
Mě připadájí Rapid i 301 jako auta pro východní trhy, ne do Evropy
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 21.12.2016 11:34, RE: Raději Focus II nebo Golf V
BobanHTP napisał:
Jak to tak poslouchám, koupil bych raději opravdové pořádné auta, Focus II facelift nebo Golf V, VI s atmosférckými motory 1.6.Mě připadájí Rapid i 301 jako auta pro východní trhy, ne do Evropy


Ona VW 1,6 MPi v posledním vydání (75kw) také není žádný zázrak spolehlivosti. Po ujetí 150 tisíc se začíná pěkně rozpadat, protože mu při modernizaci a posílení (o 1kw) přidali pár kazítek. A navíc v porovnání s výše zmíněnými motory vůbec nejede.
reagować
HoNZA
ilość wystąpień248
data registracji28.04.2008
Środa 21.12.2016 12:34, RE: Raději Focus II nebo Golf V
Pavlik napisał:
BobanHTP napisał:
Jak to tak poslouchám, koupil bych raději opravdové pořádné auta, Focus II facelift nebo Golf V, VI s atmosférckými motory 1.6.Mě připadájí Rapid i 301 jako auta pro východní trhy, ne do Evropy
Ona VW 1,6 MPi v posledním vydání (75kw) také není žádný zázrak spolehlivosti. Po ujetí 150 tisíc se začíná pěkně rozpadat, protože mu při modernizaci a posílení (o 1kw) přidali pár kazítek. A navíc v porovnání s výše zmíněnými motory vůbec nejede.


To je bohužel pravda. 1.6 řady TU jede jako utržená ze řetězu, v třistajedničnce jí navíc netíží žádná velká hmotnost auta. Peugeot je hlučnější než rapid, ale to je kvůli budgetovému pojetí auta, které je víc patrné právě u peugeotu než u škodovky, která to skrývá o něco lépe. Atmosférická šestnáctistovka VW v posledních evolucích/BGU, BSE, BSF, CCSA, CMXA/ byla ověšená vším, co šlo aby prošla emisemi - EGR, sekundární vzduch atd. Jednotlivé verze se liší množstvím bolestí, ale stoprocentní není žádná. U všech se navíc přidává sklon spotřebovávat olej. Možnou příčinou jsou i krátké převody kdy ve 130 km/h točí asi 4100 otáček což mu moc nepomáhá z hlediska životnosti. Motor focusu je lepší, ale vnitřek auta se materiály a pojetím od toho peugeotu zase tak moc neliší, nehledě na ne zcela příjemný posaz na úzkých křeslech. Jízdní vlastnosti má ford proti peugeotu z jiné galaxie, ale to v tomhle případě úplně asi nebude to hlavní kritérium. Pořád bych se klonil k tomu peugeotu.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 21.12.2016 21:55, RE: Raději Focus II nebo Golf V
BobanHTP napisał:
Jak to tak poslouchám, koupil bych raději opravdové pořádné auta, Focus II facelift nebo Golf V, VI s atmosférckými motory 1.6.Mě připadájí Rapid i 301 jako auta pro východní trhy, ne do Evropy


My ale JSME východní trh. Pro VW, PSA i jiný. Bohužel
reagować
Asafa
ilość wystąpień3
data registracji26.09.2012
Poniedziałek 26.12.2016 18:57, subtilní
podvozek 301 vypadá hodně subtilně a proto vydrží víc, než u Rapidu? asi chápu slovo subtilně jinak než autor
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 27.12.2016 19:59, Najeto ?
V dotazu není uvedeno, jak olítaná auta budou, příp. kdo a jak s tím Rapidem jezdil. U toho turba strašně moc záleží na tom, zda-li jej někdo zprasil (střídání řidičů, nedochlazování, trápení za studena, výměna oleje později než včas, a pod.), či se naopak k motoru choval slušně. Ta atmosféra na lumpy tolik náchylná není. Osobně si myslím, že Rapid je více než 301 lépe zpracovaný a hlavně více odolný z hlediska antikoroze. Peugeoty sice historicky nehnijí, ale vzpomínám si, že jsem onehdá někde četl, že sourozenec od Citroenu byl shledán již po třech letech jako výrazně napadený korozí na podvozku. Pokud bych si však kupoval auto domů a na dlouho, sáhnul bych po té atmosféře a nakoupil bych spoustu vozku na podvozek a do dutin....
reagować
slevos
ilość wystąpień3
data registracji18.12.2016
Cztwartek 19.01.2017 14:19, 301
Antikoroze bych se u peugot nebal protože výrobce udava dvojte lakovani aby vydrzel extremni výkyvy teplot a je dobry test 301 na slovenskiu kdy 24 hodin jezdily vkuse po krosove draze a 301ka byla naprosto v poradku davali ji tak max 2 hodiny
reagować
Tommm
ilość wystąpień79
data registracji14.09.2015
Cztwartek 19.01.2017 14:25, Silena rada od redakce
Tohle myslite vazne? Kdo to psal? Co je to za radu?

Rada tazateli, prectete si minimalne toto http://dfens-cz.com/postrach-ceskych-hospod-vw-1-2-tsi-po-60-000-km/ a dohledejte si dalsi data.
Zalezi jaky presny typ motoru vam nabizi.

1,2 TSi novejsich generaci je z nejlepsich motoru, ktere Česana vyvynula.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.