mikes napisał:
Mam pocit, ze autor dopisu i clanku si vytvorili nejaky svuj imaginarni antidieselovy svet a ted si vzajemne notuji jak je to vsechno spatne. Ja ctu noviny, casopisy, divam se na TV, internet, ale ze bych videl nejakou medialni masaz od vyrobcu tykajici se max. Nm u dieselu a prosazovani dieselu na ukor benzinu, to tedy ne, nevim kde na to chodite...
Oboji ma sve plusy i minusy, nevim proc mate potrebu tak hystericky dokazovat jak je na tom ten diesel spatne. Pri stejnem vykonu jako benzin ma ...
Tak tedy zpátky na zem.
To zvýhodnění dieslu je v nižší spotřební dani. Bylo to myšleno pro nákladní dopravu, ale tehdy se nečekalo, že se toho chytí v osobních autech. V lednu byla spotřební daň 9,95 na 1 litr nafty a 11,84 na litr benzínu. Tomu říkám prosazování dieslu na úkor benzínu.
Co se týče ježdění s benzínem - je vidět, že s ním nemáte zkušenosti. Mám dvoulitr a pokud nevjedu na dálníci, kde točím 3700 otáček při 130 (šestka by bodla), tak se nad 4000 takřka nepodívám. Nejčastější otáčky mám 2000-2500 kde nejsem ani brzda provozu. Zrychlit s benzínem bez řazení je možnost, která je dieslu zapovězená. To řazení může připravit horké chvilky při pohledu na protijedoucí auto při předjíždění.
Tlaky u vstřiků benzínů jsou menší a tím pádem jsou ty vstřiky míň poruchové. Srovnání hrušek a jablek se týkalo moderního turbodieslu s jednoduchým atmosférickým motorem. Srovnání s moderním turbobenzínem bylo pouze narovnáním na srovnání hrušek s hruškama.
A na závěr - nikdo do provozu turbodieslů nezapočítal škody na zdraví způsobené karcinogenními sazemi a aromatickými uhlovodíky. Ty saze a smrad ještě navíc obtěžují i život, je to fakt radost jet za tédéíčkem v metle na hlinách, když zabere hezky vodcpodu.