slavek napisał:
Dekuji vsem za Vase prispevky. Tusil jsem, ze muj clanek vyvola jistou vlnu emoci. Nevim proc, ale "sahnout " nekomu na plechovou chloubu je v cechach zlocinem
A TD je modlou evropskeho trhu, takze jsem si dovolil dost. Ale snazim se psat technicky orientovane clanky a emoce musi jit stranou!
Turbodiesel ma jednu podstatnou vyhodu: je ucinneji a tudiz spotrebovava mene paliva. Ta ucinnost prameni ze tri skutecnosti. Prvni je vyssi kompresni pomer. Druha je vyuziti energie odchazejici ve vyfu...
"Nekdo spravne napsal, ze 100kW s dieselu a z benzinu je stejnych 100kW. kdyz k tomu vezmeme, ze vyhrevnost benzinu a nafty je skoro stejna (cca 42MJ/kg) celkem snadnym vypoctem se doberem ke skutecnosti, ze na vygenerovani 100kW maximalniho vykonu musime spalit takrka stejne mnozstvi paliva! "
- takze z vasi dedukce vyplyva, ze benzin i diesel maji stejnou spotrebu pri vyssim zatizeni - doporucuji vam vyhledat jedno starsi cislo Autobildu, kde merili spotrebu pri ruznych dalnicnich rychlostech a svete div se, benzin si cucnul vic, rozhodne ne zanedbatelne. Muzete je umlatit svymi vzorecky, ze to vsechno spatne zmerili, protoze vy jste to spocital jinak a mate pravdu :o)
Pokud resite sportovni jizdu, je celkem fuk jestli tam je benzin nebo diesel, pokud to je bezne auto co ma 100-140koni muze byt tezko o sportovni jizde rec, nehlede na to ze si pod sportovni jizdou kazdy predstavi neco jineho.
Jizda za 5l pri 200kmh, jeste jsem nevidel ze by to nekdo nekde napsal (mozna tak zdejsi Osel, ale ten by uvedl ze to jezdi za 3,5l), takze je to vas vymysl, ale je fajn ze jste si ho hned taky vyvratil :o)