gablenz napisał:
A ještě jedna maličkost. Pro blbce. Moderní motory nedovolí (NEDOVOLÍ) při poruše elektroniky nastartovat. Prostě se bude jenom točit startér. Elektronika v letech 1990 - 2012, vy joudové, funguje tak, že: Buď funguje na 100 procent nebo nefunguje vůbec. Nic mezi. Žádné vlastnosti motoru se s opotřebovanou elektronikou nezhoršují...že by to jelo hůř a hůř a hůř... ono se to prostě najednou sekne. Nebo snad chceš profouknout řídící jednotku? Nebo oživit magickým kýchnutím čidlo otáček? Tak zapíchni vidle do hnoje a dodělej si základní vzdělání.
S tímto rozhodně nesouhlasím. Nevím o jaké elektronice mluvíš, ale při selhání některého podpůrného čidla nebo při závadě na VN elektronice nebo vstřikovačích motor zhasnout nemusí, ale pojede třeba na méně válců. Na závadu zareaguje ŘJ a uloží se chybový kód obvykle by mělo být např.:
HO2S... lean / rich (lambda nahlásí chudou/bohatou směs)
... nebo přímo specifikuje chybu VN obvodu nebo uvede nepracující vstřikovač, pokud není závada mechanická, ale motor se rozhodně zastavit nemusí. Měl jsem závadu na lambdě a motor běhal normálně, jen svítila kontrolka. A pokud dojde k nějaké vážné prouše, má většina motorů definován tzv. nouzový režim, kdy se nedá jet rychleji než obvykle 60 km/h a nelze točit více než např. 2000 rpm.
Pokud nejde nastartovat, tak většinou protože selže nějaké důležité čidlo, třeba horní úvratě nebo otáčky kliky/vačky, protože motor neví, co má dělat.
Pokud ŘJ na závadu nezareaguje, tak ji prostě z nějakého důvodu není schopná rozeznat - hodnoty jsou v definovaném rozsahu, ale neodpovídají realitě nebo je závada mechanického rázu.
Dobrým tipem jsou zde v diskuzi špatné vůle na vetilech, které za tepla způsobí nedovírání ventilů a buď seřizované mechanicky nebo jsou zanesené hydroštely.