ctverak napisał:
Pánové, to je hezké že každému druhému tazateli doporučujete benzinový motor a nejlíp šestiválec 3L, realita je ovšem taková že slušný výběr benzinových ojetin je u malých aut a nižší střední třídy, ve střední třídě je to bída, sportovní auta ted nechme stranou. I u tak rozšířené OII je největší výber u základních benzinů a pokud někdo chce 1.8TSI tak je výběr mnohem menší, jako nová byla prostě hodně drahá a většina kupců se rozhodla pro diesel. U střední třídy je to z benzínem ještě horší a mnohdy jsou dražší než diesly kterých jsou plné bazary. I tolik tady vychvalované BMW u nás dělají prodeje dieslů snad 75% a rozhodně je nekupují lidé co mají hluboko do kapsy, akorát nechtějí dát na každých 100km o 50kč víc. Diesel není zase takový strašák, vstřikovače obvykle odejdou jednou za životnost auta a pokud je musí zrovna měnit nový majitel vyvoněného auta z bararu, tak má prostě peška, turbo má dneska už každý druhý benzín a dvouhmotný setrvačník při normálním ježdění vydrží i přes 200tis, pro DPF už jsou dneska vymyšlené metody čištění suchou cestou za cca 7tis a ostatní komponenty mají diesly a benzíny stejné.
Ale tahle diskuse neni az tak obecne mezi diesel a benzin jako konkretne u RS, ktera pokud uz se ji nekdo rozhodne koupit, coz za ty penize nepochopim, tak dostane podstatne lepsi auto v benzinu nez v dieselu. OII RS TDI nebyla nijak presvedciva ani za nova, natoz ted jako ojetina.