0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II RS – benzín, nebo diesel?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, česká vozidla
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 21.02.2014 10:25, Nač RS?
Hlavně nevidím smysl kupovat něco, jako obyčejná Oktávka s přídomkem RS za cenu 900.000. Co to má být? Sportovní auto? Ne. Tak proč za to takové šílené prachy? Za tuto čásku je rok-dva starý Lexus IS-F dovezený od dealera z Německa s plnu zárukou. To dává smysl, ale takhle???

A když už tedy nutně Oktávku RS, tak jedině benzín, nafta nemá do RS smysl. Riziko poruch vysoké, servis nákladný, nedává mi to slušný výsledek.

A spotřeba? Nač řešit spotřebu, když člověk pořizuje auto, která "má být stvořeno pro zábavu" (Tedy Oktávka pro zábavu-chachacha...Jinka ten letitý dvoulitr v RS jezdí od 7,5- XX l/100km, jde jen o to, jak moc chete s RS "sportovat

Dle mě se dají peníze utratit daleko smysluplněji.

U ojetiny dýzl už vůbec ne a pro nákup benzínové by musela hovořit jednoznačně silně motivující cena. Já bych kupoval ale u jiné stáje.
reagować
technista
ilość wystąpień2
data registracji20.04.2011
Piątek 21.02.2014 11:09, Mám RS 2,0TDi a relativně spokojenost
Před 3 lety (shodou okolností přesně) jsem koupil RS 2,0 TDi, po první m majiteli ve Škodě, auto bylo na firmu jezdil s ní mjaitel firmy, takže jeden člověk, podle všeho člověk co to měl jen jako image, protože jezdil do škody ijen kvuli dobití baterie, výměně koberčků apod a ke všemu jsem dostal faktury. Mělo najeto 143 XXXkm. Dnes mám s RS najeto 180 000 km. A za tu mě auto nikde nenchalo, ale bezproblémové ježdění to taky nebylo. nejvíce jsem si užil s DPF, je to strašná věc, nechtěl jsem ho vykuchat, ale rozhodně ani měnit. Našel jsem mechnaika, který byl ochotný si s tím hrát a DPF dostalů 2 koupele v nějakém roztoku na vyčištění a již 5000km to drží. Dále jsem měnil vstřiky na svolávačce (nyní po asi 8 000km potřebují seštelovat, klepání je strašný), vyměnil jsem dvouhmotu se spojkou origo za tuším 15tis. a pak klasikaj ako jsou filtry oleje destičky. Osobně mám dlouhodobou spotřebu (50% PRaha, 50% D1 a okresky) rovných 6,0, ale dá se jezdit i za mín, ale na to tohle auto není. Osobně jsem volil naftu z toho důvodu, že je mi nafta sympatičtější než benzín, ale rozhodně do auta s RS nepatří. V listopadu jsem nedostal přednost z prava od opilého slovenského pastevce ovcí, takže auto má nový blatník, dveře řidiče, převařenej A sloupek, převařenej práh, nový blatník, tyč řízení atd atd. Oprava v Origo škodovoce za asi 110 000,-. Jediné neštěstí je ale neustále vylomená klika řidiče, řeším pokusy o to dostat se do auta. Mám kliku vnitřně přišroubovanou, tak ještě neměli štěstí... Za mě, koupit si obyč oktávku s 1,9TDi v pěkným stavu v pěkný výbavě, není to kundolap ale radost udělá a službu splní....
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Piątek 21.02.2014 13:03, RS...
přídomek RS je u 2.0T benzinové octavie, případně hůř i u TDI velkým vtipem. Jsou to navíc nesmyslně předražená auta..
Je spousta aut, která jsou o třídu výš a mají minimálně o třídu lepší motory a za menší peníze.
Kdybych pokukoval po silnějším autu, osobně se zkusil podívat po Saabech 9-5 (pouze 2.0T a 2.3T)
Většina lidí se saaby nemá zkušenost nebo se nelíbí, ale vlastně i prémiové značky (BMW,Mercedes i Audi) by se daly pořídit ve stejné cenové hladině a byly by to naprosto jiné kategorie !!!

Mě by zajímal důvod autora článku proč kupovat právě RS?
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Piątek 21.02.2014 13:33, RE: RS...
Zvirak napisał:
přídomek RS je u 2.0T benzinové octavie, případně hůř i u TDI velkým vtipem. Jsou to navíc nesmyslně předražená auta.. Je spousta aut, která jsou o třídu výš a mají minimálně o třídu lepší motory a za menší peníze.Kdybych pokukoval po silnějším autu, osobně se zkusil podívat po Saabech 9-5 (pouze 2.0T a 2.3T)Většina lidí se saaby nemá zkušenost nebo se nelíbí, ale vlastně i prémiové značky (BMW,Mercedes i Audi) by se daly pořídit ve stejné cenové hladině a byly by to naprosto jiné kategorie !!!Mě by zajímal důvod autora článku proč kupovat právě RS?


Třeba proto, že to auto chce. To tě nenapadlo?
Zdeny, srovnávat dva roky ojeté auto s novým... to je jako ptát se někoho, proč si jde kupovat novou oktávku, když si může koupit za ty peníze sedmileté BMW 750i, což je daleko lepší auto...
kámoš měl RS 1,8T a docela slušně to jelo...dieslové RS je podle mně hloupost, když RS, tak benzín...
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 21.02.2014 14:32, RE: RS...
Reno napisał:
Zvirak napisał:
přídomek RS je u 2.0T benzinové octavie, případně hůř i u TDI velkým vtipem. Jsou to navíc nesmyslně předražená auta.. Je spousta aut, která jsou o třídu výš a mají minimálně o třídu lepší motory a za menší peníze.Kdybych pokukoval po silnějším autu, osobně se zkusil podívat po Saabech 9-5 (pouze 2.0T a 2.3T)Většina lidí se saaby nemá zkušenost nebo se nelíbí, ale vlastně i prémiové značky (BMW,Mercedes i Audi) by se daly pořídit ve stejné cenové hladině a byly by to naprosto jiné kategorie !!!Mě by zajímal důvod autora článku proč kupovat právě RS?
Třeba proto, že to auto chce. To tě nenapadlo?Zdeny, srovnávat dva roky ojeté auto s novým... to je jako ptát se někoho, proč si jde kupovat novou oktávku, když si může koupit za ty peníze sedmileté BMW 750i, což je daleko lepší auto...kámoš měl RS 1,8T a docela slušně to jelo...dieslové RS je podle mně hloupost, když RS, tak benzín...


A co píšu? Když RS, tak benzín. Nic jiného netvrdím... Já jen, že za balík peněz NOVÉ RS si mohu koupit Auto, ne parodi na sporťák (třebas ten IS-F, který se mi líbí).
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 21.02.2014 16:12, házení špíny na RS
Opět tolik zbytečné záště... vždyť jde o docela povedené auto. Nejde o sporťák ani hot hatch, ale zábava se s ní dá užít taky, vypadá pěkně a odveze spoustu věcí. Pokud chce tazatel kupovat předfaceliftovou verzi, ať jde určitě do benzínu. Je tam původní (neodlehčená) verze 2,0 TSI s řemenovými rozvody. Spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Určitě nebrat 2,0 TDI-PD 125 kW. Problém se vstřikovači a DPF je vyhlášený. DPF je řešitelné jedině vykucháním (jinak kvůli špatné konstrukci bude zlobit pořád dokola). Po faceliftu je doporučitelný i diesel - 2,0 TDI CR - s DPF si rozumí a celkově s ním nejsou problémy. Benzín přešel na řetěz a je odlehčený, ale nesetkal jsem se u něj s nějakými závažnými problémy. Benzínový motor musí být na volnoběh tichý a kultivovaný. Pokud klepe, může být načlá vačka. Umí to zjistit i diagnostika. Není to špatnou konstrukcí ale výrobcem proklamovaným longlife olejovým servisem a taky tím, že auto dostávalo i za studena kouř. Oprava není drahá, jen je to ukazatel, jak se s tím asi jezdilo.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 21.02.2014 16:20, rs
kamarád si dovezl RS v tdi z německa od dealera škody s plnou historií a myslel že má vyhráno. Za dva roky do toho nasypal tolik peněz, že za to měl normální 2kovou octu. Vstřiky, dvojhmota,DPfko a pak i motor. Známý co má servis ho přímo od RS v dieslu odrazoval a v podstatě mu vyjmenoval všechny neduhy co ho potkali. Auto nakonec jezdí, ale už by to RS taky nechtěl, hlavně ne v dieslu. Ale chtěl "sportovní auto" s dieslem. Nechápu ještě poznámku autora, že chce rs ale bojí se spotřeby. Pokud chci, aby auto bylo sportovec, tak ho musím i nakrmit, to je jak s koněm RS je za moc peněz moc problémů. Takže za ty peníze je spousta jiných a lepších aut.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Piątek 21.02.2014 17:13, RE: házení špíny na RS
Paul napisał:
Opět tolik zbytečné záště... vždyť jde o docela povedené auto. Nejde o sporťák ani hot hatch, ale zábava se s ní dá užít taky, vypadá pěkně a odveze spoustu věcí. Pokud chce tazatel kupovat předfaceliftovou verzi, ať jde určitě do benzínu. Je tam původní (neodlehčená) verze 2,0 TSI s řemenovými rozvody. Spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Určitě nebrat 2,0 TDI-PD 125 kW. Problém se vstřikovači a DPF je vyhlášený. DPF je řešitelné jedině vykucháním (jinak kvůli špatné konstrukci bude zlobit pořád dokola). Po faceliftu je doporučitelný i diesel - 2,0 TDI CR - s DPF si rozumí a celkově s ním nejsou problémy. Benzín přešel na řetěz a je odlehčený, ale nesetkal jsem se u něj s nějakými závažnými problémy. Benzínový motor musí být na volnoběh tichý a kultivovaný. Pokud klepe, může být načlá vačka. Umí to zjistit i diagnostika. Není to špatnou konstrukcí ale výrobcem proklamovaným longlife olejovým servisem a taky tím, že auto dostávalo i za studena kouř. Oprava není drahá, jen je to ukazatel, jak se s tím asi jezdilo.


Paule, ono to není o zášti.
Já vidím 2 hlavní problémy.
1) Cena - to auto není žádná špička, tak proč tolik stojí
2) Výkon - to co nabízí škoda jako vrchol, má spousta dalších automobilek v mainstreamu svého portfolia...
=> proto to nepochopení k volbě tohoto auta..

Já neříkám, že to auto není povedené. Říkám, že přídomek RS není na místě a cena také ne.


reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 21.02.2014 17:56, Klasická Sofiina volba
Už jsem měl dnes rozepsaný příspěvek o pohonech, ale pak jsem ho smazal. Teď se k němu vrátím.
Klasik říká, že se za benzín musí zaplatit vždy, to je beze sporu pravda, ale dodal bych, že nafta si své výdaje obvykle vybere také, ale zcela neplánovaně.
Ve druhém příspěvku se popisují problémy s motorem během necelých 50 tkm a spotřeba cca. 6 litrů. Srovnám-li to se svými daty, mám spotřebu 8,8 a stran nečekaného servisu vůbec nevím, že mám motor (benzínový) v autě a ani nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit a mám najeto ke dnešku 177 tkm.
Teď je jen otázka, jestli servis na dieselu "prožral" tu úsporu 50 tisíc Kč nebo ne a jestli se potom ta drobná úspora na palivu za ty nervy vyplatí.
A pokud někdo dospěl k názoru, že pokud RS, tak v benzínu na základě vlastní zkušenosti a těchto je více, tak myslím, že jim ty problémy za tu úsporu na palivu (řekněme, že nějaká byla, protože jinak už je to fakt hardcore, koupit si diesela a mít vyšší náklady než na benzínu, kde je strach ze spotřeby) nestály.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Piątek 21.02.2014 18:52, RE: RS...
Zdeny60 napisał:
Reno napisał:
Zvirak napisał:
přídomek RS je u 2.0T benzinové octavie, případně hůř i u TDI velkým vtipem. Jsou to navíc nesmyslně předražená auta.. Je spousta aut, která jsou o třídu výš a mají minimálně o třídu lepší motory a za menší peníze.Kdybych pokukoval po silnějším autu, osobně se zkusil podívat po Saabech 9-5 (pouze 2.0T a 2.3T)Většina lidí se saaby nemá zkušenost nebo se nelíbí, ale vlastně i prémiové značky (BMW,Mercedes i Audi) by se daly pořídit ve stejné cenové hladině a byly by to naprosto jiné kategorie !!!Mě by zajímal důvod autora článku proč kupovat právě RS?
Třeba proto, že to auto chce. To tě nenapadlo?Zdeny, srovnávat dva roky ojeté auto s novým... to je jako ptát se někoho, proč si jde kupovat novou oktávku, když si může koupit za ty peníze sedmileté BMW 750i, což je daleko lepší auto...kámoš měl RS 1,8T a docela slušně to jelo...dieslové RS je podle mně hloupost, když RS, tak benzín...
A co píšu? Když RS, tak benzín. Nic jiného netvrdím... Já jen, že za balík peněz NOVÉ RS si mohu koupit Auto, ne parodi na sporťák (třebas ten IS-F, který se mi líbí).


No jenomže když budeš srovnávat nové IS-F a novou Octavii RS, tak zjistíš, že oktávka stojí půlku.


reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 21.02.2014 20:28, RS?
Buď chce tazatel "sportovní" auto (i když octavia RS je celkem výkonná, sportovní není) a potom musí akceptovat náklady (a to nejen na palivo, ale i pneu a rychlejší opotřebení auta), nebo vůbec netuší kam míří. Faktem je, že Octavia celkově je nesmyslně drahá a RS je ještě dražší. Osobně tuhle volbu nechápu - hříšně drahé, nepohodlné pseudosportovní auto s "velkým kufrem" kde tvrdost podvozku vůbec nekoresponduje s pramalým sportovním nadáním auta jako celku. Podle mě má RS jen dva sportovní atributy - slušná přední sedadla a znáček na kapotě.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Sobota 22.02.2014 02:19, RE: RS?
Pavlik napisał:
Buď chce tazatel "sportovní" auto (i když octavia RS je celkem výkonná, sportovní není) a potom musí akceptovat náklady (a to nejen na palivo, ale i pneu a rychlejší opotřebení auta), nebo vůbec netuší kam míří. Faktem je, že Octavia celkově je nesmyslně drahá a RS je ještě dražší. Osobně tuhle volbu nechápu - hříšně drahé, nepohodlné pseudosportovní auto s "velkým kufrem" kde tvrdost podvozku vůbec nekoresponduje s pramalým sportovním nadáním auta jako celku. Podle mě má RS jen dva sportovní atributy - slušná přední sedadla a znáček na kapotě.


Co ty např. považuješ za sportovní auto?

reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Sobota 22.02.2014 10:17, RE: RS?
Reno napisał:
Pavlik napisał:
Buď chce tazatel "sportovní" auto (i když octavia RS je celkem výkonná, sportovní není) a potom musí akceptovat náklady (a to nejen na palivo, ale i pneu a rychlejší opotřebení auta), nebo vůbec netuší kam míří. Faktem je, že Octavia celkově je nesmyslně drahá a RS je ještě dražší. Osobně tuhle volbu nechápu - hříšně drahé, nepohodlné pseudosportovní auto s "velkým kufrem" kde tvrdost podvozku vůbec nekoresponduje s pramalým sportovním nadáním auta jako celku. Podle mě má RS jen dva sportovní atributy - slušná přední sedadla a znáček na kapotě.
Co ty např. považuješ za sportovní auto?


já osobně bych za stejný peníz v novotě volil 370Z. pokud se tedy bavíme o částce 900k. a provozní náklady jsou ve stejné rovině (měl jsem roční 350Z). gumy jsou osmnáctky na obou, oleje jsou +/- na stejno, ale u Nissana bude podstatně vyšší spolehlivost nehledě na 3 roky záruky.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Sobota 22.02.2014 15:27, RE: házení špíny na RS
Paul napisał:
Opět tolik zbytečné záště... vždyť jde o docela povedené auto. Nejde o sporťák ani hot hatch, ale zábava se s ní dá užít taky, vypadá pěkně a odveze spoustu věcí. Pokud chce tazatel kupovat předfaceliftovou verzi, ať jde určitě do benzínu. Je tam původní (neodlehčená) verze 2,0 TSI s řemenovými rozvody. Spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Určitě nebrat 2,0 TDI-PD 125 kW. Problém se vstřikovači a DPF je vyhlášený. DPF je řešitelné jedině vykucháním (jinak kvůli špatné konstrukci bude zlobit pořád dokola). Po faceliftu je doporučitelný i diesel - 2,0 TDI CR - s DPF si rozumí a celkově s ním nejsou problémy. Benzín přešel na řetěz a je odlehčený, ale nesetkal jsem se u něj s nějakými závažnými problémy. Benzínový motor musí být na volnoběh tichý a kultivovaný. Pokud klepe, může být načlá vačka. Umí to zjistit i diagnostika. Není to špatnou konstrukcí ale výrobcem proklamovaným longlife olejovým servisem a taky tím, že auto dostávalo i za studena kouř. Oprava není drahá, jen je to ukazatel, jak se s tím asi jezdilo.


Hmm tak nevím kolik tady přítomných má vůbec nějaké zkušenosti z OII RS TDI a nebo čerrpá jen z netu. Motor 2.0 TDI 125kW se vstřikováním čerpadlo tryska jistě není žádná špička ale naprotá tragédi také ne, s DPF si rozumí celkem dobře s výjimkou provozu typu TAXI, vstřikovače odcházeli pouze jedné série a minulý tok škodovka vyhlásila svolávací akci a vstřikovače zdarma vymění i bez platné servisky. Ostatní necnosti jdou společná všem moderním dielům (turbo, dvojhmota, atd)

OII RS TDI kombi lehce ojetou jsme koupiil před 6 lety ještě před FL verzi, nové by tehdy stálo přes 900tis což bylo fakt hodně, nyní mám najeto přes. 170tis a průměrnou spotřebu mám 6,8l se 70% podílem dálnice, dá se jet i za 6l.
Podvozek je oproti normální OII docela tvrdý což je pravda a na 18 kolech zvlášť, brzdy jsou zase o dost lepší a akusticky se mi zdá že tento motor je oproti standartní 2.0 TDI tišší.
Poruchy byly na regulaci turba a zakarbonované klapky v sání, pak nějaké čidlo a minulý rok škodovka zdarma vyměnila vstřikovače čímž motor neuvěřitelně ožil, staré měly pravděpodobně 160tis.
Pro zábavu by benzín byl určitě lpší, ale octávka RS není sportovní auto typu Megane RS což ale škodovka nikdy netvrdila. Jako relativně rychlé dálniční přibližovadlo je RS TDI výborné, spotřeba při dodržování rychlostí je do 6,5l a přes 8l se podívá někdo kdo jezdí 180+.

reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 22.02.2014 19:25, RE: RS?
Reno napisał:
Pavlik napisał:
Buď chce tazatel "sportovní" auto (i když octavia RS je celkem výkonná, sportovní není) a potom musí akceptovat náklady (a to nejen na palivo, ale i pneu a rychlejší opotřebení auta), nebo vůbec netuší kam míří. Faktem je, že Octavia celkově je nesmyslně drahá a RS je ještě dražší. Osobně tuhle volbu nechápu - hříšně drahé, nepohodlné pseudosportovní auto s "velkým kufrem" kde tvrdost podvozku vůbec nekoresponduje s pramalým sportovním nadáním auta jako celku. Podle mě má RS jen dva sportovní atributy - slušná přední sedadla a znáček na kapotě.
Co ty např. považuješ za sportovní auto?


Tak namátkou třeba Nissan 350/370Z, Honda S2000, Nissan GTR Skyline, Nissan GTR (současný), BMW M3, Subaru Impreza WRX a STI, Mitsubishi Lancer EVO, ale třeba i relativně málo výkonnou Mazdu MX 5. Dobré sportovní auto podle mě nepotřebuje ukrutný výkon. Hlavní je dobrý podvozek, brzdy a celkové vyvážení auta. A pro mě je u sportovního auta důležitý i FUN faktor.
reagować
pepezima
ilość wystąpień2
data registracji26.06.2012
Sobota 22.02.2014 21:57, RS Octavia
Pokud pán na Oktávce vyloženě trvá, volil bych osobně benzín a v žádném případě diesel, kde se potká s již zmíněnými problémy se: vstřiky, dvojhmotou, DPF a jiné... Navíc benzín nabízí mnohem lepší svezení než s diesel. Jako variantu bych volil i 1.8 TSI 118kw. Pokud jde o diesel a jiné značky, tak bych vůbec neváhal sáhnout po BMW řady 3 nebo 5 s šestiválcem 330d od roku 2005. Oproti 2.0 PD je to diametrální rozdíl jak ve výkonu, sportovním svezení tak v spolehlivosti.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Niedziela 23.02.2014 23:26, ropa a benál
no mezi námi ono myslet si že RS v naftě jede za 6 je taky blbost...ano za 6 jet "umí" ale to benzín umí za 7 taky...běžnej průměr bude u ropy 7-7,5 a u benzínu 9-10, ale pokud si chceš "zasportovat" bere tdi 14-16L a benzín 21L. kdo tvrdí něco jiného tak s tím nejel rychle. ten rozdíl se v podstatě stírá...ohledně údržby as není o čem tdi se sype trochu víc, ale pokud někdo v benzínu mění longlife asi to nemusí řešit...podělá se taky

osobně bych řešil spíš jestli chci škodovku nutně nebo to může bejt i něco jinýho
reagować
Tomi
ilość wystąpień3
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 24.02.2014 07:26, to je jasný
Už z dotazu je jasný, co autor chce. Diesel. Pokud někdo už v počátku řeší spotřebu, tak je už rozhodnutej. A je úplně jedno co mu kdo doporučí, pro něj je podstatný, že diesel pojede za 6-7litrů, benzín za 8-10.
Je bezvýznamný někomu říkat kolik věcí na 2,0tdi 125kW je špatně. On to riskne, třeba bude mít štěstí.
Je úplně jedno, že neexistuje test O2 RS, kde by naftová vyhrála. Tady už je rozhodnuto.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Poniedziałek 24.02.2014 10:10, cesta úspor
já bych cestu úspor viděl jednoznačně zplynování benzinu. Rozhodně né naftu..
reagować
BMW528i
ilość wystąpień372
data registracji07.01.2013
Poniedziałek 24.02.2014 10:59, jiné auto
Klasický dotaz, co mám dělat když chci silné auto, ale chci aby nežralo a nemělo poruchy.

diesel pravdepodobně spolkne za servis o pár desítek tisíc víc běhe pár let provozu a reálně bude jezdit za 6-8l, u benzínu zase bude spotřeba 10+ (při normálním ježdění, při závodění bude nafta 15 benzín 25-30),ale ze strašáků bude hlavní jen turbo a cívky.

Když tazatel chce octavku RS tak bych mu to nevymlouval, ale osobně to považuju za vyhozené peníze. optický paket, tvrdší pružiny a lepší přední sedačky za ty peníze co se přeplácí fakt asi nestojí. Jinak bych doporučik mrknout po něčem s benzínovým šestiválcem a jezdit v klidu za 10l a nebát se žádných strašáká v podobě nepředopkládaného servisu. Pokud najedete přes cca 30tis ročně, tak bych pak zvážil LPG
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.