Paul napisał:
Opět tolik zbytečné záště... vždyť jde o docela povedené auto. Nejde o sporťák ani hot hatch, ale zábava se s ní dá užít taky, vypadá pěkně a odveze spoustu věcí. Pokud chce tazatel kupovat předfaceliftovou verzi, ať jde určitě do benzínu. Je tam původní (neodlehčená) verze 2,0 TSI s řemenovými rozvody. Spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Určitě nebrat 2,0 TDI-PD 125 kW. Problém se vstřikovači a DPF je vyhlášený. DPF je řešitelné jedině vykucháním (jinak kvůli špatné konstrukci bude zlobit pořád dokola). Po faceliftu je doporučitelný i diesel - 2,0 TDI CR - s DPF si rozumí a celkově s ním nejsou problémy. Benzín přešel na řetěz a je odlehčený, ale nesetkal jsem se u něj s nějakými závažnými problémy. Benzínový motor musí být na volnoběh tichý a kultivovaný. Pokud klepe, může být načlá vačka. Umí to zjistit i diagnostika. Není to špatnou konstrukcí ale výrobcem proklamovaným longlife olejovým servisem a taky tím, že auto dostávalo i za studena kouř. Oprava není drahá, jen je to ukazatel, jak se s tím asi jezdilo.
Hmm tak nevím kolik tady přítomných má vůbec nějaké zkušenosti z OII RS TDI a nebo čerrpá jen z netu. Motor 2.0 TDI 125kW se vstřikováním čerpadlo tryska jistě není žádná špička ale naprotá tragédi také ne, s DPF si rozumí celkem dobře s výjimkou provozu typu TAXI, vstřikovače odcházeli pouze jedné série a minulý tok škodovka vyhlásila svolávací akci a vstřikovače zdarma vymění i bez platné servisky. Ostatní necnosti jdou společná všem moderním dielům (turbo, dvojhmota, atd)
OII RS TDI kombi lehce ojetou jsme koupiil před 6 lety ještě před FL verzi, nové by tehdy stálo přes 900tis což bylo fakt hodně, nyní mám najeto přes. 170tis a průměrnou spotřebu mám 6,8l se 70% podílem dálnice, dá se jet i za 6l.
Podvozek je oproti normální OII docela tvrdý což je pravda a na 18 kolech zvlášť, brzdy jsou zase o dost lepší a akusticky se mi zdá že tento motor je oproti standartní 2.0 TDI tišší.
Poruchy byly na regulaci turba a zakarbonované klapky v sání, pak nějaké čidlo a minulý rok škodovka zdarma vyměnila vstřikovače čímž motor neuvěřitelně ožil, staré měly pravděpodobně 160tis.
Pro zábavu by benzín byl určitě lpší, ale octávka RS není sportovní auto typu Megane RS což ale škodovka nikdy netvrdila. Jako relativně rychlé dálniční přibližovadlo je RS TDI výborné, spotřeba při dodržování rychlostí je do 6,5l a přes 8l se podívá někdo kdo jezdí 180+.