Jan Mertlík napisał:
Dobrý den, dokázali by jste mi odpovědět na otázku "jaký motor TDi od VW je nejlepší, co se týče spotřeby, spolehlivosti, údržby." TDi 66Kw, 81Kw, PD 72 Kw, PD 96Kw, nebo naftové dvoulitry? Je opravdu 6-ti rechl. převodovka v mormálním provozu úspornější než pětikvalt? Nepodtáčí se na 6. stupěn při 100 Km/h motor?
Díky
Jan Mertlík
TDi 66Kw, 81Kw - ty jsou nejodolnější. Mají vstřikování čerpadlem Bosch EDC, což je vyjma archaických řadových čerpadel starých mercedesů nejspolehlivější vstřikovací systém. 66 kW je spolehlivější než 81, protože nemá turbo s proměnnou geometrií statoru a nemůže mu tak zatuhnout naklápění lopatek (Garret VNT-15 jsem zde skloňoval už snad stokrát). Navíc první TDi 66 kW s elektronickou regulací měly váhy vzduchu ne Bosch, ale Pierburg, takže zde nezlobí ani ty (rámcově do 98).
Ještě straší TDI bez elektronické regulace (Audi 80, Golf III - řádově do 95) bych nedoporučil z hlediska rizika propalování pístů při zanedbané údržbě.
Nevím, co je podtáčení motoru. Když jedu po rovině, zařadím šestku v šedesáti, když topím naplno, neřadím jí vůbec.