T.J. napisał:
Proboha! To je zase blábol. Já jezdím, když mě to situace dovoluje klidně i 220 a vůbec se za to nehodlám někomu omlouvat. Dnešní auto jsou jiná, a pokud se na to já cítím, znám možnosti auta, znám hlvaně brzdy a vím po čem jedu, tak to není problém. Tak tady laskavě nepouštějte takové dementní názory. To by se mohla rovnou všechna auta vyrábět s HTP a je klid.
Tak s tím opravdu nesouhlasím. Kdyby všichni jezdili podle možností svých vozů, tak se opravdu pozabíjíme. On totiž ne každý to umí odhadnout správně - ovšem každý si myslí, že ano. Dnešní auta jsou sice jiná, ale zase výrazně zhoustl provoz. V podstatě za dementní názor považuju, že si budu jezdit jak chci.
Mimichodem pokud jde o silné motory, tak ty se uplatní hlavně při potřebě zrychlit a ne při ježdění vysokými rychlostmi.
220 jsem ještě nejel, ale dvoustovkou jsem uháněl po dálnici z Norimberku směr Rozvadov a rozhodně to nebylo pohodové cestování. Dalo se tak jet spíše po prázdné dálnici, ale kamion jedoucí 100 km/h se stával velmi nebezpečným a zvolňoval jsem vždy na 150. Pak mě to přestalo bavit a jel jsem kolem 150-to, což byla na delší cestu pohodlná rychlost.
Pravděpodobně lidé zapomínají, že rychlost vozidla se sice mění lineárně, ale jeho kinetická energie se mění kvadraticky, takže při dvoustovce má vozidlo 4x větší kinetickou energii než při stovce a od toho se taky odvíjí délka brzdné dráhy, stejně tak při dvoustovce vozidlo každou vteřinu urazí skoro 56 metrů. Jsem si jistý, že v těchto intencích přemýšlí jen velmi málo lidí.