David V napisał:
Myslím, že pro tohle aute žádní slušný benzín neexistuje. Přímovstřikové motory krom zásadních problémů s časováním rozvodů trpí na nadměrnou karbonizaci, která se začne projevovat zvyšováním spotřeby oleje.Psal jsem tu recenzi na kamarádovu OII s 1.2 TSI, kdy mu právě z tohoto důvodu byl vyměněn v 35 tkm motor, protože spotřeba překročila hranici 0,5 ltr/1000 km. Od té doby ujel 80 tkm a už zase začíná pozorovat úbytek oleje, a to jezdí skutečně velmi pomalu (na státní 80) a jezdí na Vervu 100.Na druhou stranu by měl motor občas zakusit i otáčky se zátěží, aby se "pročistil", ale to se tam skutečně neděje.Upřímně řečeno bych si motor do čehokoliv od VW momentálně nevybral. Ani jako nový a ani jako rozumně starou ojetinu. Snad jedině 2.8 V6 nebo nějakou tu VR verzi.
Brácha má Octu II po faceliftu 1,4TSI. Má najeto do 60tkm, rok cca 2011. Když motor funguje, tak je příjemný, spotřeba přijatelná... Při asi 50tkm byl v autorizovaným servisu na výměnu oleje. Protože mu auto přišlo divný, jel potom ke svému kamarádovi do autoservisu. Než se s olejem dostali mezi rysky, museli asi 2 litry upustit. Od té doby skokově vzrostla spotřeba oleje - asi na litr na 1000km...
Jinak brácha se k autu chová všelijak docela ho podtáčí, jezdí převážně po městě, řetěz ale zatím bez problémů. Zbytek auta takytak...
BTW teď je na stáncích Svět motorů - Ojetiny, a ani takto proškodovkářsky založený časopis moc neví jaký benzínový motor do dvojkové octávky doporučit...