Ještě klukům, co tady vyzdvihují, jak jsou jejich veliká auta lehká a Mondeo a C5 móóóc těžké. Dnešní nově postavená papundeklová a skoro papírová auta (viz Ochcávka III s váhou lehce přes 1100 Kg, což dříve vážila skoro šáde 105), tak vás ujišťuji, že dnes je vše konstruováno na hranici funkčnosti a snesitelnosti. Za pár let se možná budou auta (některé domácí značky) dělat z použitého toaleťáku, aby byl zisk převážně od chudáků důchodců ještě vyšší a odměny managerů ještě vyšší. Viz hliníkové tenké bloky motorů (s chlubením, jak motor z auta vyzvedne skoro jeden opravář), tenké výplně dveří nové ochcávky III (porovnejte třeba s jednotkovou), plastové sací potrubí, rozvodové řetězy v motorech nejmenované české úžasné automobilky, které se po 20 000 km vytáhly jak kšandy a došlo k totál. destrukci motoru apod. Atd. atd. atd. Vše ale na úkor životnosti a spolehlivosti!!!! Myslete, lidi !!! Auta typu Mondeo IV 1,8 TDCi, Citroen C5 HDi poslední generace mají vzhledem ke své době vývoje ještě vše relativně poctivé - hlavně motory. Tudíž více materiálu, více váhy. Mondeo blok i hlava litina - tudíž životnost při lidském chování k motoru neomezená, nehrozí praskání hlavy apod. C5 blok litina, hlava hliník. Přečtěte si např. článek v Auto Tipu květen 2013 - test Citroenu C5 - závěr hodnocení: "takto robustní, technicky neošizené, velkorysé auto už nikdy nikdo za podobné peníze nesežene. S Citroenem C5 jsme se loučili neradi, kdoví, zda ještě někdy někdo bude za takové peníze prodávat podobně velkoryse postavené auto.........Lidi, ono jde i o to, jaký kdo má na autě zisk, tudíž jednoduše řečeno: kdo své zákazníci více šulí a více oškube - a jestli se nepletu, jedna domácí automobilka se chlubí tuším průměrným ziskem na autě někde kolem 90 000 Kč, Takže: čím auto lehčí, tím méně materiálu, tím asi i horší materiál, tím více poruch, tím menší životnost všeho, tím více zisku z prodeje předražených ND, tím rychleji si loajální zákazníček jedné domácí značky běží pro další úchvatné, spolehlivé, hlavně české auto
české???
......krásně zmáknutý marketing. TAKŽE: jen trochu používat selský rozum! Proč jsou dnes v době krize autobazary nacpané tisíci použitých ojetých 3-5 letých ochcávek 2,0 TDI a prassatů 2,0 TDI za směšné peníze????? Také Fóbií 1,2, kde rozvodový řetěz je skoro tenčí než špageta ??? ....no a životnost tomu odpovídá a spoustu důchodců těch 30 000 najedou až po záruce a to už je přece krásný zisk i na dílech a na opravách. Myslíte si, že kdyby to byla tak úchvatná, bezporuchová, náramně spolehlivá auta, že by se jich firmy a lidé zbavovali po 100-150 000 Km apod., když dříve se běžně dávala auta pryč po 200-300 000 km?