anonym napisał:
Začnu od počátku: tyto recenze se opakují dokola, myslím, že už 2 podobné tu byly nedávno.. Každopádně "pseudoporovnávat" vozy je líbivá věc, ale porovnávat by měli pouze ti, co mají vlastní zkušenost s oběma vozy (alespoň vždy 100.000 ujetých km).
Nevím jak Focus, ale k Octavii 1.8 20V toho mohu říci hodně: je to spolehlivé auto, které vás doveze kamkoliv, i když máte najeto 250.000 km (jsou vozy, co se rozpadají po 150.000 km). Perfektní zrychlení (dnes důležité pro předjíždění už v tak hustém...
Oktávka 1,8 bez turba je v něčem dobrá, v něčem ale ne. Spotřebu Ti nevěřím, respektive bereš asi údaje z palubního PC a ten je poněkud optimistický. Já tuhle Oktávku měl od 95.000 km do 321.000 km. Tah motoru je dobrý, ale dá se s tím jezdit jen na okreskách. Na dálnici je to tragédie, ne kvůli motoru ale kvůli hloupě nastavené převodovce. Auto ve 130 Km/h točí skoro 4.000 otáček, což je při jeho výkonu nesmysl. a dost to obtěžuje Manželka má teď shodou okolností Focuse 1,6 který ve 130-ti točí 3.200 a je to pak hned jiná pohoda. Holt ale musí občas řadit (ale má automata, takže to její problém není), to se po cestě Oktávkou na D1 prakticky nestávalo. Skutečnou spotřebu jsem měl 8,12 počítal jsem si to podle skutečného tankování. Jenže na dálnicích jsem jezdil jen 120 až 130. Jezdil jsem i s Oktávkou 1,6, ta má teky nesmyslné otáčky, ale jezdí minimálně se spotřebou o litr míň.
Pokud srovnávám Focuse a svoji bývalou Oktávku, Focus je příjemnější a praktičtější uvnitř (Ghia), má lepší jízdní vlastnosti, manželka s ním po Brně jezdí za 7,96 (automat!) a byl podstatně levnější než srovnatelné Oktávky. Servis je přibližně stejně drahý. Volil bych Focuse, spíš ale bych volil tak jak jsem zvolil, tedy Mondeo (ale srovnával jsem to s Oktávií 2) ...