anonym napisał:
Co jsi tím chtěl říct? Koupím za menší peníze lépe vybavené auto a?
Už se ho nikdy nezbavím nebo prodělám kalhoty! To se fakt vyplatí.
Toť otázka, nechtěl jsem tím nikomu nic říkat, prostě jsem jen předestřel svůj náhled na věc..Jen nechápu lidi, který, jak už tu zaznělo, chtějí za každou cenu škodovku, a ačkoliv na ní nemají, tak si koupí olítanej vrak (je mi fakt až někdy do breku, když vidím, co se prodává v bazarech, a jak si to "chudí lidé" kupují), a to ještě navíc koupí něco velikostně nepřiměřenýho, jako např. fabku, a pak se v tom lisují v pěti..Přitom argumenty typu že je to český, servis, levný díly, to už je s prominutím k popukání..
Jasně, ne každej si kupuje auto každý dva roky (já třeba jo, snažím se minimalizovat ztrátu, která je ovšem nevyhnutelná) a řekl bych, že v týhle cenový kategorii už to není tak bolestný, takže pokud si člověk nekoupí vyloženě nějakej propadák, což z mnou výše uvedených není žádný, tak se nebojím, že by se ho nezbavil, a kalhoty na tom neproděláš..nedá se to paušalizovat, ale pokud budu mít Octu a třeba Primeru, tak v tom nevidím zase až takovej rozdíl, nebudu tvrdit, že Japonec nepotřebuje servis, to se taky nedá předvídat, ale v teoretické rovině a obecných předpokladech té či oné značky co se spolehlivosti můžu vygenerovat, že ten rozdíl nebude fakt tak propastní. Např. koupím Primeru 1,8 benzín r. 2001 za 120, nebudu měnit rozvody (řetěz), nikdo mi to nevykrade(teoreticky), budu jezdit za 7 benzínu (3 Kč mínus na litr), nebo koupím Octu r. 2001 1,9 TDi dejme tomu PD 74 kW, za 180 (bude mít i klimu a el. okna jako Primera), udělám preventivně rozvody (+5000), větší pojistka (nepatrně), strach ze solenoidových vstřikovačů(24000 repas), turba(5-10 tis), odcizení (construct +5000), vykradení (palubka-v Praze celkem běžná věc - škoda 20000), spotřeba 6l nafty, a u těchto dvou spotřebák (brzdy, oleje, filtry) +- za stejnou cenu. Líp se svezu v primeře, u těchto ročníků ani interiér neurazí..Za 5 let to prodám, za primeru 50, za Octu 100..nevím, ale řekl bych, že na tom proděláme přinejmenším na obou stejně..
To byl jen primitivní příklad, že hodně velkou roli hrají fixní náklady, tj. pořizovací cena + cena počátečního servisu, dále variabilní náklady (PHM + spotř. materiál), a věřte mi, že jednotkové náklady na km byly už před 5 lety vyšší u dieslů (např. u Octy 66 kW) - vycházím z jedné diplomky, a to i přesto, že nafta byla tenkrát určitě levnější!
Jo a pokud chce někdo auto s nejnižšími jednotkovými náklady na km, tak ze škodovek to byla jednoznačně Felda 1,3 50 kW.
Ve prospěch dieslů hovořila větší životnost, ale pokud někdo dodá že i větší zůstatková hodnota, tak souhlasím, ale ta je přímo úměrná ceně pořizovací, která byla samozřejmě vyšší..
No nic, nebudu dál tlachat, je to téma složité, a jistotou je akorát to, že nemůžeme říct jednoznačnou pravdu, která by se dala vztahovat na všechny zástupce té či oné modelové řady (poruchovost)
xxx