0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T versus 1.9TDI - který motor je lepší?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 20:37, RE: Proč L&K?
Kačud napisał:
Docela by mě zajímalo proč chce tazatel tuto výbavu do Octavie. Nedává mi to smysl. Traktor vykládaný dřevem a v kůži je pořád traktor. Stejně tak Octavia v této "luxusní" verzi je pořád jen "dělňas". Pokud tazatel chce tímto modelem uspokojit touhu ho reprezentativním voze, či pohodlném voze, tak zjevně bude nespokojený. Od tohoto tu jsou jiné vozy střední třídy. Postavte vedle Octavie třeba Mondeo, omrkněte situaci, projeďte se oběma vozy a musí vám být jasné který znich je ten reprezentativně...
Milý Kačud(e)! Sice bych použila mírně "jiná" slovíčka, ale SMYSL by byl STEJNÝ ...
PROTO jsem tazateli již v úvodní diskuzi doporučila VYZKOUŠET i jiné varianty (neb to na mne působí, že vybíral spíše dle "představ", než dle reality).
Prostě 10-11 letou octavii věru NEpovažuji za "ideální" volbu (a za 150 t. se dnes dá koupit ZCELA-JISTĚ-URČITĚ "lepší" vůz - si myslím já).
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 20:45, RE: Proč L&K?
TOM napisał:
No nevím, to že silniční zákon či podvozek nedovojují plně využít výhody 1,8T oproti 1,9TDI je v článku napsáno.Srovnání hmotností je tam taky.( rozdíl 15 kg nebude tak tragický) A zda-li základní vůz střední třídy je lepší než plně vybavený vůz nižší střední-o tom se dá polemizovat.
Ne každý chce výbavu jen tak bezúčelně, ale prostě ty věci potřebuje. Já už bych nechtěl auto s mechanickou klimou - jsem zhýčkán automatickou...A přišlo by mi až hanba mít vůz střední třídy např. bez vyhřívání seda...
Milý TOM(e)!
Vybírat vůz dle "přístrojovky" to mi NEpříjde moc "důležité" ... ,-)
To HLAVNí co rozlišuje vůz ve třídách je "pocit" řidiče i pasažérů z jízdy, resp. "náročnost" z řízení ..
Prostě konkrétně v mondeo (nebo jakémkoliv voze stř. tř. od Alfa po ... VW) se budete cítit "lépe". Tak nějak "snáze" a "příjemněji" se ony vozy řídí, vystoupíte z nich "méně unaven" - trochu větší prostor NEní důležitý ttím HLAVNíM je "klid-pohoda" z jízdy z vozem vyšší třídy (pro "představu" si srovnejte takové vw lupo a Roll Royce Phaeton - TO jsou ty PODSTATNÉ rozdíly ... v menším platící VŽDY mezi třídami - o TOM "to je" ,-)
Pěkný den (a 11 let stará "opravdutrochužebřiňák" octavia I. není asi "ideálním" vozidlem - a LUXUSNí výbava na tom nic NEzmění..)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 20:51, RE: je to furt dokola..
T.J. napisał:
To už opravdu nemůže být pravda...
"i při silném zatížení mi nikdy nešel přes 8l ... Praha-Hamburg-Berlin..."
"podvozek je kvalitní robustní"

Opravdu úsměvné

Přeji tazateli mnoho šťastných kilometrů a hlavně - šťastnou ruku při výběru, neboť seriozních rad se mu zde dostalo opravdu pramálo.

Už jsem to tady psal, kamarád O1 s motorem 1.8T má a nízkou spotřebu mohu spíše potvrdit. Při ekorallye se dá dostat spotřeba i k 6 litrům v plném obsazení mimo město, ale při běžném provozu po Brně o víkendu, kdy nebyly fronty, se spotřeba v plném obsazení pohybovala kolem 8 litrů bez nějakého ploužení. Při dalniční 130 ve dvou se pohybovala spotřeba pod 7 litry. Pokud bude člověk s tímto vozem jezdit rozumně, průměr 7 litrů není nic nereálného a rozdíl spotřeby bych viděl spíše tak 1,5 - 2 litry, rozhodně ne 3,5, jak se píše v článku. Odměnou za příplatek ve spotřebě bude výrazně tišší provoz a plynulý zátah motoru bez kopanců tolik citelných u silnějších TDI. A navíc - kdo má ten smrad z nafty čuchat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 20:54, RE: je to furt dokola..
karlos napisał:
Nechť si kupte 66 nebo 81 kw TDI pokud chcete jezdit s velice dobrou spotřebou, motory jsou to skutečně výborné, lety prověřené. Nicméně u nových aut byly aktuální tak před 10ti lety a dříve, s tím je nutné počítat. S 1,8T 110kw jsem před 8lety najezdil přes 200tisíc v Oct.1 po faceliftu, i při silném zatížení mi nikdy nešel průměr přes 8l, jezdil jsem Praha - Hamburk - Berlín - Praha každý měsíc. Podvozek je kvalitní robustní, do doby prodeje auta jsem nic nemusel řešit. Motor bez chyby taktéž,...
Ano - KDYŽ UŽ, tak motor 1.8 T, ale pro trasu Praha - Hamburg - Berlin - Pha jsou opravdu LEPŠí vozy (zrovna na takovéhle trase je KAŽDÝ vůz o třídu výš ... prostě JASNĚ lepší - TAM ta "únava" či "pohoda" cestování je už DOST znát ...
Prostě KDYŽ už vůz nižší střední, tak třeba nějaký zábavný hot hatch, nebo pro "normální" ježdění takovou Mazda 3 (a další ...), rodinný liftback s trochu PODdimenzovaným rozvorem podvozku a dost PŘEdimenzovanými převisy karoserie ... prostě MÉ vnímání "kvality" a "luxusu" je JINÉ ... (a NErada bych aby to vyznělo "špatně", ale mám určité "maličké" zkušenosti s vozy za 6ti ciferné částky - v €)
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 20:55, RE: 1.8T
mirpie napisał:
jednoznačně jsem pro 1.8T, ta nafta prostě nejede , i když sedíte uvnitř TDI, kde se zdá že jede, ale jak bylo napsáno, převodovka je u 1.8T jinde a i když tam není ten zátah tak silný jako u TDI, je plynulejší a hlavně, trvá déle, žádný 2000-3000ot/min a pak je mrtvo v případě TDI. a těžkej motor TDI v zatáčkách rozhodně nepřidá. Ono celkově octavia není žádnej zázrak, já bych koupil nějakého japonce nebo korejce, ale pokud se vám chce utrácet za marketinng v případě koncernu VW, posluště si.
SOUHLASím s vámi, milý mirpie!
PS: Marketing vw opravdu OBDIV zaslouží ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 22:22, RE: Proč L&K?
Kylie napisał:
Milý TOM(e)!
Vybírat vůz dle "přístrojovky" to mi NEpříjde moc "důležité" ... ,-)
To HLAVNí co rozlišuje vůz ve třídách je "pocit" řidiče i pasažérů z jízdy, resp. "náročnost" z řízení ..
Prostě konkrétně v mondeo (nebo jakémkoliv voze stř. tř. od Alfa po ... VW) se budete cítit "lépe". Tak nějak "snáze" a "příjemněji" se ony vozy řídí, vystoupíte z nich "méně unaven" - trochu větší prostor NEní důležitý ttím HLAVNíM je "klid-pohoda" z jízdy z vozem vyšší třídy (pro "představu" si srovnejte ta...
No nevím, rozhodně bych si ale nevybral auto s ošklivou přístrojovkou abych se na ní musel každičký okamžik dívat....
Cítit lépe, příjemněji řídí...to jsou možná taky subjektivní pocity-těžko měřitelné.
A k tomu Mondeu - první diesely tragické a srovnatelný (dynamikou)benzin bude o dvě kategorie pov. ručení výš. Rozdíl mezi Lupem a RR je jasný, ale rozdíl mezi vozy o jednu třídu z nichž ten nižší je v plné výbavě a ten vyšší v základní... ? ( ano, já dávám při výběru vozu na výbavu důraz-takový jsem já...)
Rozhodně nejsem zastáncem Octavie (nevím jestli si pamatujete čím jezdím...), ale když už se klučina pro ní rozhod, nebudu mu cpát jiný auto - může mít plno důvodů - třeba bratrance v servisu Škoda...
A bacha, ten dotaz je maličko zavádějící-tak jak je v článku napsáno - kolem 150 sežene už faceliftovanou Octavii LK po roce 2001...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.02.2009 22:25, RE: je to furt dokola..
T.J. napisał:
Pane Roubale, souhlasím s Vámi, krom spotřeby. A to je tuším to, oč tu běží. Tím rozhodně nechci říci, že bych raději tuto trasu sjížděl "pédéčkem".
Vy byste zřejmě vůbec "nesjížděl" tuto trasu žádnou Octavií, tedy alespoň se mi to tak jeví z vašich reakcí.
Jste až moc zaujatý co se Octavií týče.
Potom ale zde pod tímto článkem (kde pisatel chce znát odpověď na otázku : mám si koupit Octavii 1.9 Tdi PD, nebo 1.8 T) nemáte na co reagovat a jste tu tedy úplně zbytečně.
Pokud budete tvrdit, že spotřeba 8 litrů na dálkovou u přeplňované jednaosmičky není reálná, začnu si o vás myslet že nevíte o čem mluvíte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 00:39, Mondeo MK3
Vim, ze me ted asi vsichni ukamenujete a budete tvrdit, ze jsem koupil totalni sunt, ale za 149 tis jsem koupil Mondeo Facelift 2004 s 2,0 benzinem, digi klima, tempomat, vyhrovane sedacky, celni sklo, prvni majitel (zabaveny leasing) auto jsem pred koupi zavezl primo do forda, kde zjistili lehkou, ale kvalitne opravenou havari na levy predni naraznik a blatnik....jelikoz v inzeratu bylo uvedeno ESP a bylo napsano NEHAVAROVANO tak jsem jeste ukecal slevu na 145 tis. S autem jezdim uz cca 2 mesice a neprojevilo se zatim nic typu tahnuti ke strane, nebo vibrace do volantu atd.....tak doufam, ze vse zustane tak jak je. Ve srovnani s Octavii jako ridic nevidim tak veliky rozdil pokud se bavime o ridicove miiste. Vzadu je to samozrejmne o necem jinem, ale octavii kratkou bych si klidne pro sebe taky dokazal predstavit. Ale taky berte v potaz, ze mondeo vazi alespon muj benizin kombik 1415 kilo. Kolik ma octavia?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 10:23, PROČ MU TO ROZMLOUVÁTE ?????
bruno napisał:
Určitě toho mondeo MkII nabídne víc za tyto peníze.myslím že by mněl tazatel rozšířit obzory a ne zaslepeně koukat jenom po škodovce.
tohle mi fakt hlava nebere. Proboha proč se mu do toho s prominutím se.ete? Tazatel se rozhodl pro Octavii a váhá mezi dvěma typy motorů, tak pokud máte někdo s těmito typy motorů zkušenosti, tak mu poraďte a pokud ne, tak proč sem montujete, že má takovou, nebo makovou přístrojovku, že je malá, velká , dělnická, nedělnická...co je vám do toho ??? Mondea mkII jsem měl dvě, jsou to auta vyšší třídy než octavia, což je jasný, mají lepší jízdní vlastnosti díky multi-linku vzadu a více místa, ale hlavně tady nikdo nepředhazujte, že mají hezčí přístrojovku, než o po 2001, ještě ke všemu Laurin..I vzhledově je mondeo MK II obstarožnější, než Octavia combi. Ale tohle je vše jen a jen věcí názoru a fakt nechápu, když si někdo vybere octavii, proč se tu na něj sesypete jak psi a začnete mu to vyvracet...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 16:25, Milý TOM(e)!
TOM napisał:
No nevím, rozhodně bych si ale nevybral auto s ošklivou přístrojovkou abych se na ní musel každičký okamžik dívat....
Cítit lépe, příjemněji řídí...to jsou možná taky subjektivní pocity-těžko měřitelné.
A k tomu Mondeu - první diesely tragické a srovnatelný (dynamikou)benzin bude o dvě kategorie pov. ručení výš. Rozdíl mezi Lupem a RR je jasný, ale rozdíl mezi vozy o jednu třídu z nichž ten nižší je v plné výbavě a ten vyšší v základní... ? ( ano, já dávám při výběru vozu na výbavu důraz-takový ...
S tou palubkou se NEtrapte - pokud se na ní opravdu "každičký" okamžik díváte ... je otázkou KRÁTKÉHO času než ... ,-)
Cítit se "lépe" a "příjemněji" samozřejmě JE individuální, ale zrovnatak to JE ten "hlavní" rozdíl mezi třídami ... takže krom možná nějakých "total" výjimek (potvrzujících pravidlo) - ve voze vyšší třídy se "jede/žije/ovládá/řídí" opravdu "lépe", než "níže" ...
NEjde o nějaké "subjektivní" dojmy - TO je "podstata" oné "vyšší" konstrukce vozu ... (jestli vám více vyhovuje "styl" alfa či volvo - TO je "subjektivně-NEměřitelně" individuální ...
Ano já dávám TAKÉ přednost "maximální" výbavě, ale VÝBAVA je "jen" taková "okrasa" na kabátku ( = karoserie - vlastně také NE až tak "důležitá" pro "pocity" z jízdy a pro "ovládání" vozu atd.). NEzpochybňuji důležitost si ke "kabátku" pořídit také šálu a rukavice a kabelku a ... (také to dělám), ale bude-li ten "kabátek" (resp. to pod ním) jen ... vw lupo - i "ošizený" (tak NEmusíme použít příkladu RR - to jsem chtěla jen ZDŮRAZNIT) ne až tak cenově jiný Citroën C4 bude ... pohodlnější bezpečnější "snáze" se bude řídit (TADY jsem narazila na mé "oblíbené" klišé, kdy SILNÝ muž jede ... třeba vw passat a SLABÁ žena fiat punto - to VELMi "NEfér" je - neb ten passat se ŘÍDÍ/OVLÁDÁ až "násobně "snadněji", navíc je pohodlnější/bezpečnější atd ... s tím malým lupem je DALEKO větší dřina!!!!!!!!!! Ale možná si to většina lidí opravdu NEuvědomuje - doporučuji vyzkoušet - opět BEZ ohledu na ZNAČKU! Prostě ten vůz o třídu (nebo o více, ale platí to "obecně"!) výš je "lepší" (to že je i větší je spíše až "druhotné")
Já až tak NErozmlouvala octavii (ROZMLOUVALA jsem 11 let starý vůz) a do octavia doporučila spíše 1.8 T a DOPORUČILA a DOPORUČUJi - si před koupí ještě nějakou(-ké) jiné variantu(-ty) vyzkoušet/projet. TO se mi zdá "rozumné"
K Mondeo (to máte, ne? .-): ano původní diesly byly opravdu (až neuvěřitelně) "problémové" ale já NEdoporučovala nějaký konkrétní vůz (napsala jsem od Alfa po ... Volvo - myslím), ale OBECNĚ že vozy střední třídy přinesou VĚTŠÍ pohodlí, snazší řízení, po cestě menší únavu (a v praxi budou mít, opět "obecně" spíše vyšší základní výbavu - jak jsem již zmínila, nyní se dá pořídit za podobné peníze MNOHEM novější vůz (hravě třeba 4-5 ltý!) - navíc vyšší kategorie ... pokud i po vyzkoušení/srovnání tazatel STÁLE bude chtít 10-11 let starou octavii I. - pro mne to bude trošičku NEpochopitelné, ale samozřejmě JEHO věc.
PS: Myslím, že Octavii sice nepotká "až tak" rázný "sešup" zájmu a cen jako před časem felicii, ale NEbude to o moc jiné - rok 2001 už zní VÝRAZNĚ "lépe", ale já bych se snažila za 150 t. dostat MNOHEM více (mimochodem reálná současná česká cena mého Citroën C5 V6 Exclusive r. v. 2005 včetně prvků které - pochopitelně - v octavia nebyl, tedy samozatáčecí bixenon(y), systém hlídání pruhů či vrstvená skla a duální klimatizace (ta tam možná mohla být, to netuším, ale třeba mp3 přehrávač asi nee ,-)- navíc ještě rok v záruce je JEN a POUZE o 100 t. kč vyšší - já si prostě myslím že je MNOHO variant a za 150 t. bych chtěla vůz v první řadě "novější/modernější" - "stáří" totiž až tak NEDBÁ na logo na čelní masce ...
Aby si to (ZASE!) někdo "špatně" NEvyložil, NEchci místo 10 let staré octavie doporučovat 4 letý citroën - chci říci že je MNOHO variant a já HODNĚ z nich považuji za technicky i cenově ZAJÍMAVĚJŠí (kvalitnější, bezpečnější, pohodlnější, příjemnější ... atd.) prostě LEPŠí - navíc je tu trh NOVÝCH vozů (často i s mnoha/třeba 5ti/letou zárukou) a opět NE o moc dražší, než octavia I.
Nuže vypovídala jsem se, tazateli doporučuji i další značky/modely/motory zvážit - vráti-li se po porovnání ZPĚT k octavia I. generace - asi skoru určitě a jednoznačně benzín 1.8 T (je "lepší" volbou)
Pěkný den

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 17:29, RE: Milý TOM(e)!
Kylie napisał:
S tou palubkou se NEtrapte - pokud se na ní opravdu "každičký" okamžik díváte ... je otázkou KRÁTKÉHO času než ... ,-)
Cítit se "lépe" a "příjemněji" samozřejmě JE individuální, ale zrovnatak to JE ten "hlavní" rozdíl mezi třídami ... takže krom možná nějakých "total" výjimek (potvrzujících pravidlo) - ve voze vyšší třídy se "jede/žije/ovládá/řídí" opravdu "lépe", než "níže" ...
NEjde o nějaké "subjektivní" dojmy - TO je "podstata" oné "vyšší" konstrukce vozu ... (jestli vám více vyhovuje "sty...
No, já už od počátku devadesátých let krotím různé silné koně jedné mnichovské automobilky...to jen na doplnění, že Octavia je vážně naprosto mimo okruh mého zájmu.
To, že lépe řídí, lépe cítí..přece taky souvisí s tou výbavou. (xenony,ESP, digi klima, vyhřívané sedačky, el. sedačky s pamětí, kvalitní audio...)- to vše jsou prvky zpříjemňující jízdu a které zároveň mohou být v plně vybaveném voze nižší střední třídy a nemusí být v každém voze třídy střední. V kterém se pak může člověk cítit lépe? - nechci slyšet odpověď, jen chci naznačit,že to nemusí být tak jednoznačné.
Dřív (možná ještě tak před 10 lety) jsem se každému snažil vnutit svůj názor - a ten byl, že investice do Octavie je naprosto hloupá. ( něco co říkáte vy - za ty peníze se dá koupit lépe). Dnes dokážu respektovat a částěčně i pochopit rozhodnutí různých lidí, ať je to nový Logan či ta stará Octavka - hodně se zajímám o myšlenkové pochody lidí a věřte, že lidi mají až překvapivé hodnoty a priority...
Takže chce Octavii, OK. Zkusme poradit, který motor. Já totiž myslím ( můžu se plést), že už ty jiné varianty zkusil a zvážil a zvolil prostě takto ( jen on ví proč) - možná by nám to mohl napsat....
Vy říkáte 1,8T - já myslím ,že tento motor je určitě dobrý, ale právě v Octavii jeho kvality nevyužijete. Zato kvality 1,9 TDI ( nízká spotřeba) můžete v Octavii využít naplno. verze 81 kW je po 66 kW nejspolehlivější z čtyřválcových TDIček a hmotnost též není argument(rozdíl je jen 15 kg). Takže pokud 1,8T, pak v jiném autě.
PS - přístrojovku přece sleduji neustále periferním viděním, to ani nejde ji nevidět, když koukám před sebe na cestu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 19:04, RE: je to furt dokola..
Rubal napisał:
Vy byste zřejmě vůbec "nesjížděl" tuto trasu žádnou Octavií, tedy alespoň se mi to tak jeví z vašich reakcí.
Jste až moc zaujatý co se Octavií týče.
Potom ale zde pod tímto článkem (kde pisatel chce znát odpověď na otázku : mám si koupit Octavii 1.9 Tdi PD, nebo 1.8 T) nemáte na co reagovat a jste tu tedy úplně zbytečně.
Pokud budete tvrdit, že spotřeba 8 litrů na dálkovou u přeplňované jednaosmičky není reálná, začnu si o vás myslet že nevíte o čem mluvíte.
Pane Roubale, musím se přiznat, že o té spotřebě jsem se nemohl dálkově přesvědčit. Ovšem po Praze jsem s ní jezdil kolem 11L. A tak si myslím, že pokud bych ji vytáhl ven, reálně bych se dostal spíše ta na 9,5. Tedy, rozhodně nejezdím zrovna poctivých 130. To je možná dost rozhodující fakt. Osobně mám vyzkoušeno, že i jinak málo žravé diesly začnou v rychlosti nad 150 spotřebovávat výrazně více. V podstatě se dá říci, že čím větší objem, tím stálejší je spotřeba, v podstatě neměnná i v různých režimech. Například s HTP F1 se dostanu úplně s klidem na 8-9 litrů. Jistě-na D a v maximálních rychlostech F. Na druhou stranu, dnes sem jel Praha-Brno-Praha s poměrně starým Focusem 1,8 TDCI (tuším nějak kolem 90kW), najeto poctivým 260tkm s pravidelným servisem, a byl jsem velmi překvapen, že jsem i při mých rychlostech (cca 160-180 tacho) jsem se dostal na nějakých 6,2L - tedy podle PC, skutečnou spotřebu netuším, ani mě to bohužel nenapadlo nějak počítat. Rozhodně nejsem zastáncem či odpůrce nějakého auta, nebo typu PHM. Ani omylem necítím nějakou zášť vůči Octavii. Jen se nemohu zbavit dojmu, že lidé jednají při nákupu vozu velmi nerozumě. Dle mého hodnocení a porovnání s konkurencí by O1/TD/2000/150tkm i třeba v nejvyšší možné výbavě (skromné) měla stát tak maximálně 70t CZK. 1,8T ze 150tkm bych si asi ani už nekoupil za více jak 30t, protože ten motor znám, znám jeho slabé místo a tím je většinou jeho řidič. Prostě bych měl strach z dalších nutných investic. Octavie je všeobecně velmi přeceňovaným vozem, a rozhodně není nadřazena kvalitou konkurenci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 22:56, RE: je to furt dokola..
T.J. napisał:
Pane Roubale, musím se přiznat, že o té spotřebě jsem se nemohl dálkově přesvědčit. Ovšem po Praze jsem s ní jezdil kolem 11L. A tak si myslím, že pokud bych ji vytáhl ven, reálně bych se dostal spíše ta na 9,5. Tedy, rozhodně nejezdím zrovna poctivých 130. To je možná dost rozhodující fakt. Osobně mám vyzkoušeno, že i jinak málo žravé diesly začnou v rychlosti nad 150 spotřebovávat výrazně více. V podstatě se dá říci, že čím větší objem, tím stálejší je spotřeba, v podstatě neměnná i v různých ...
Pane Juřičko, sice nejsem Roubal, jako ten vrah, ale jsem Rubal, ne že bych někde rubal uhlí, ale prostě se tak jmenuji . Tato vaše reakce mě mile překvapila a tak trochu mi mluví z duše (k tomu se zase musím přiznat já vám). Nechci tady do kola rozebíra Octavie, ale těch 8 litrů jsem vyzkoušel na vlastní kůži, sice jsem nebyl bůh ví jak zatížen (čtyři dospělé osoby na palubě), ale rychlostní limity jsem zrovana také nedodržoval. Je pravda že na určitých úsecích jsem byl opatrný na plyn, ale konečná spotřeba byla 7,9 l. Těch vašich 9,5 l nevyracím. Myslím že by se za to taky dalo jet.
S těmi diesely máte pravdu... na podzim jsem držel naši služební Octávii Combi 1.9 Tdi (tour,74 kW, r.v 2006) po dálnici v ČR (nebudu uvádět kde) šla tedy "jen" lehce přes tachometrových 190 km/h (chápejte šlo o čas ), ale ta spotřeba byla otřesná... přes 7 l nafty. Jinak není problém 5,5 l.
Fábii 1.2 Htp - 40 kW mám také v užívání.... ,když se jí šlape na krk a tahá se do kopečků, na vašich 8 až 9 litrů není problém se dostat.
Co se týče toho Focuse, tak se budete možná divit, ale můj otec má Ford Focus 1.8 TDCi (r.v.2004, nyní najeto 80 tis, km) výkon má 85 kW (je ještě verze 74 kW... 90 kW snad ani není) a také ho zrovna nešetří... já s ním jel jen několikrát, ale otec tvrdí spotřebu maximálně kolem šesti litrů ( palubní počítač nemá a já do něho nikdy netankoval).

A teď zpět k Octaviím... (jen tak mimochodem Focus sedí líp než Octavie)... ta cena 150 tis. Kč za O1 z roku 2000 je dneska už hodně nereálná... sice se nedostaneme na vašich 70 tis. ale za dráž než za 120 000,- bych už takovéhle auto nekoupil. Pěkné 1.8 T s malým nájezdem možná do 130 000,-. Nechal bych si ho před koupí prověřit odborníkem, jestli opotřebení motoru odpovídá servisní knížce a snad i pro laika, bych nechal prověřit účinek turba.
Tu cenu si tohle auto pořád drží s tím nic neuděláme.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 23:00, RE: Mondeo MK3
mufik.martin napisał:
Vim, ze me ted asi vsichni ukamenujete a budete tvrdit, ze jsem koupil totalni sunt, ale za 149 tis jsem koupil Mondeo Facelift 2004 s 2,0 benzinem, digi klima, tempomat, vyhrovane sedacky, celni sklo, prvni majitel (zabaveny leasing) auto jsem pred koupi zavezl primo do forda, kde zjistili lehkou, ale kvalitne opravenou havari na levy predni naraznik a blatnik....jelikoz v inzeratu bylo uvedeno ESP a bylo napsano NEHAVAROVANO tak jsem jeste ukecal slevu na 145 tis. S autem jezdim uz cca 2 mesic...
Sedan Octavie 1.8 T elegance (Slx) 150hp má 1395 kg.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.02.2009 23:01, RE: Milý TOM(e)!
TOM napisał:
No, já už od počátku devadesátých let krotím různé silné koně jedné mnichovské automobilky...to jen na doplnění, že Octavia je vážně naprosto mimo okruh mého zájmu.
To, že lépe řídí, lépe cítí..přece taky souvisí s tou výbavou. (xenony,ESP, digi klima, vyhřívané sedačky, el. sedačky s pamětí, kvalitní audio...)- to vše jsou prvky zpříjemňující jízdu a které zároveň mohou být v plně vybaveném voze nižší střední třídy a nemusí být v každém voze třídy střední. V kterém se pak může člověk cítit lépe...
Ano v München je věru "pěkně" ... (nejraději mám křížení ulic Maximilian- a Residenzstrasse - to je "pro zasvěcené" .-) a Buřtík mne tam "vylákal" 2x na koncert (jednou "moje" bee gees, jednou "skorojeho" ... taková ta ponorka ... kruciš, jak-se-to-řekne ... U2!) a autíčka tam TAKÉ umějí - to ANO!
Vámi zmiňované prvky jistě jízdů zpříjemní (ale ne "dotazovateli", neb xenony v 11 let staré octavii NEbudou, ESP v 11 let staré octavii NEbude, digi klima - nevím nevím - spíše NEbude, kvalitní audio - netuším co tam před 11 lety dávali - ale také bych v nějaký "zázrak" NEvěřila ... ), ale ta PRVNOSTNí/ZÁKLADní konstrukce vozu je přeci jen DŮLEŽITĚJŠí, než ty "pentle, ozdůbky a šátky či šály" na kabátku - pokud je ten ZÁKLAD takový jaký je - a ten NENí "nijak výjimečný" - MNOHEM důležitější než vyhřívaná sedačka (nic proti ní; na masážní sedačku v C5 se "ťoším moc a moc" a již nyní na dlouhých cestách někdy "použiji" hlídání pruhů AFiL, bez blinkru najedu na čáru a nechám se "pomasírovat" ,-)
Vkus a "požadavky" jsou samozřejmě (VELMi) "specifické" (mne jen "rozčiluje/rozesmutní" když na PRVNÍM místě jsou věci jako "tvar" plechu kapoty či tvar výlisku palubní desky apod. Chápu že i to by mělo být "okulahodné", ale u auto jsou opravdu o DOST důležitější věci ...
Již v původní diskuzi (i zde) jsem psala/doporučovala VYZKOUŠET jiné varianty a kdyžtak onu octavii ... jen na tom benzínu si trochu "trvám", i když souhlasím, že ty staré verze TDi z minulého tisíciletí opravdu VÝRAZNĚ "lepší" a "méně poruchové" jsou ... i tak bych asi já osobně dala přednost benzínu. Já ještě raději než autíčka HUDBU a TDi (i v těch "lepších" časech) prostě "poslouchatelný" moc NEní ... ,-(
Jeho jasným "kladem" je spotřeba - to jistě ano - ale to (dle mne) NEvyváží ten "pocit" klidu a pohody jaký mohou dát jiné motory - třeba i ta 1.8 T (já už dne "preferuji" víceválečků a "klid" a v minulých týdnech a měsících a ... jsem měla možnost porovnávat svůj "obstarožní" 6tiválec se "skoroabsolutním" maximem vw /a nyní jistě spoustu "koncernofandů" RANíM/ motorem W12 twin turbo v bentley continenta gt a já snad raději "poslouchám" Brumlu! Tedy NE že bych si "ztěžovala" ale ten zvuk prostě NEní "dost dobrý" a "chlapečka" možná zpočátku při přidání plynu ty ... chrčící/hrčící - "rušící" turba "nadchnou/zaujmou", ale věřte že po stovkách kilometrů spíše zvukově "obtěžují" ... a to je "nirvána" proti TD-Td-td-íííí - tak i PROTO asi raději ten benzín)
PS: Nic proti "pěkné" - okulahodící přístrojovce, ale já v první řadě "testuji/zkouším" jak se mi na co "sahá", jak je mi to "příjemné", jak se mi drží volant (a jaký je na omak) a jak se mi nastavuje sedačka a volant a vůbec pozice za volantem a .... a asi bych si vyrbala jinou palubní desku než má škoda octavia 1ní generace ...(i když na ní - ani periferním viděním - tím spíše neustále "projíždím" všechna 3 zrcátka - a to není až tak úplně vtip - NEkoukám ,-)
Pěkný den (a vaše "mnichovské" hodnoty a priority mají mé sympatie - taková Alpina B3 by mi v garáži vůůůůůbec NEpřekážela ...
... protože bych s ní "furt a stále" pořád dokola jezdila ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 01.03.2009 06:30, RE: Milý TOM(e)!
Kylie napisał:
Ano v München je věru "pěkně" ... (nejraději mám křížení ulic Maximilian- a Residenzstrasse - to je "pro zasvěcené" .-) a Buřtík mne tam "vylákal" 2x na koncert (jednou "moje" bee gees, jednou "skorojeho" ... taková ta ponorka ... kruciš, jak-se-to-řekne ... U2!) a autíčka tam TAKÉ umějí - to ANO!
Vámi zmiňované prvky jistě jízdů zpříjemní (ale ne "dotazovateli", neb xenony v 11 let staré octavii NEbudou, ESP v 11 let staré octavii NEbude, digi klima - nevím nevím - spíše NEbude, kvalitní audio...
No, mluvil jsem o plně vybavené nižší střední obecně a taky, že za 150 se dá koupit Octavia LK po faceliftu a tam by Vás ta výbava tedy zřejmě překvapila - vše co jsem jmenoval tam je. LK byla taková výstavní síň možnosti škody...Však taky nová stála cca 800tis. Kč
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 01.03.2009 08:22, RE: je to furt dokola..
Rubal napisał:
Pane Juřičko, sice nejsem Roubal, jako ten vrah, ale jsem Rubal, ne že bych někde rubal uhlí, ale prostě se tak jmenuji . Tato vaše reakce mě mile překvapila a tak trochu mi mluví z duše (k tomu se zase musím přiznat já vám). Nechci tady do kola rozebíra Octavie, ale těch 8 litrů jsem vyzkoušel na vlastní kůži, sice jsem nebyl bůh ví jak zatížen (čtyři dospělé osoby na palubě), ale rychlostní limity jsem zrovana také nedodržoval. Je pravda že na určitých úsecích jsem byl opatrný na plyn, ale ...
Pane Rubale, omlouvám se Vám za to špatné oslovení. Jsem rád, že jsem se konečně trochu shodli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 01.03.2009 11:23, RE: Milý TOM(e)!
TOM napisał:
No, mluvil jsem o plně vybavené nižší střední obecně a taky, že za 150 se dá koupit Octavia LK po faceliftu a tam by Vás ta výbava tedy zřejmě překvapila - vše co jsem jmenoval tam je. LK byla taková výstavní síň možnosti škody...Však taky nová stála cca 800tis. Kč
V neděli v 6:30 ráno? Vy JSTE ale ranní ptáče (a to já jsem dokonce momentálně v čase ... dalo by se říci trochu "napřed")! ,-)
Všimla jsem si že několik diskutujících doporučilo, že KDYŽ už octavia I., tak alespoň PO faceliftu ... a výbava Laurin Klement je sice vskutku "super", ale je to stále to "samé" ..
PODSTATA komfortu (tedy "méněúnavného" auta) je DÁNA třídami. Takže (např.!) má bývalá C5 2.2 HDi z roku 2001 ve výbavě Exclusive (která veškerou zmiňovanou výbavu POCHOPITELNĚ měla je celkově "lepším" vozem - o třídu "výš" ,-) / - s "lepším" motorem /o HODNĚ tříd výš, který onen "rozdíl" vwlupo - RRPhaeton SNADNO naplňuje ... oproti škoda octavia I. - vtipným bonusem bude, že je možná i levnější) prostě byla je a bude v PLNÉM slova smyslu "vozem o třídu VÝŠ" - TENTO rozdíl je v česku trochu "opomíjen" (a poněkud "unfair" je ve statistikách škoda octavia řazena do střední třídy - což je NESMYSL! - mimochodem konstrukčně zcela IDENTICKÉ vozy seat toledo a vw jetta jsou ... tam kde mají být - v nižší třídě - což NEchápu!!).
Pro "nadšení" nad pěknou výbavou mám "pochopení", ale "nasadí-li" se na "obyč" kabátek - jsou to stále jen "pěkné" doplňky na běžném kabátku (ten se tím NEzmění - norek se tak z něj URČITĚ NEstane .-)
Zůstaneme-li ve vašem oblíbeném "rodišti" automobilů, cupky řady 1, 3 a 6 jsou dnes víceméně stejně (podobně) rychlé, v tom moc rozdíl NEní (pro REÁLNÝ "svět", pro REÁLNÝ provoz), při nejčastějším obsazení auta JEDNíM a občas dvěma osobami ... to je TAKÉ "jedno" v kterém z těch aut pojedete (já s mým Buřtíkem - a toho je POŘÁDNÝ "kousek" - se "hravě" vejdeme i do řady 1), ten HLAVNí a PODSTATNÝ rozdíl je v "pocitu" a následné "únavě" z jízdy (ono by to na popis chtělo asi MNOHEM více slov, ale snad "rozumíte" co mám na mysli) - a tím jsme zpět u té octavia I. generace LK - sice opravdu PĚKNĚ vybavená, ale stále jen .... běžný vůz NIŽŠí střední třídy (a jak jsem na příkladu svého minulého vozu uvedla, ta výbava zas TAK mimořádná ve třídě střední NEbyla - a to ta C5 prodávaná někdy od přelomu roku 2000/2001 je přeci jen "modernější" a trochu "jinde" než octavia jedna - i když tomu lidé v česku - bůhvíproč - tak nějak věřit NEchtějí/NEmyslí si to .... asi NIKDY NEvyzkoušeli - vozy NEporovnávali - na tom že je octavia "lepší" se "usnesli" - a BYLO ....to ,-)
Já měla možnost ozkoušet octavii 1. generace v té NEJdražší verzi 4x4 TDi 77 kW v NEJvyšší výbavě za milion korun (TOTÁLNĚ NEsmyslně PŘEhnaná cena!!!) - po pár metrech máte JASNO - VŠECHNY vozy střední třídy jsou "zajímavější" konstrukcí - provozně "příjemnější" vozy - naprosto BEZ diskuzí ... ale vw se "pojetím" octavie evidentně "skvěle" trefil do tehdejších místních "požadavků" a "představ" o voze ... nicméně doba přeci jen "pokročila" a trvale snižující se tržní podíl škody na českém trhu naznačuje, že zákazníci JSOU již "náročnější/vybíravější" a nyní je octavia II. po faceliftu, takže NOVÝ model je "nadohled" - samozřejmě NEtuším jaký bude, ale automobilky vždy (no skoro vždy) dělají 2 po sobě jdoucí modely na STEJNÉM/SHODNÉM základě, čímž chci říci, že příští octavia bude "zcela nový" (a třeba asi i výrazně LEPŠí vůz - něco jako je "propast" mezi Superb I. a současným Superb - rkde ozdíl je až OBROVSKÝ - současné auto vůbec NEní špatné - první generace JE "doslova a dopísmene" NEpovedené špatné NEdoporučitelné auto) vůz a staré kusy octavia 1ní generace se v tu chvíli cenově "zhroutí" (si myslím já, tedy "mělo" by to tak být - jestli čeští motoristé i nadále stále "náročnější" budou a podobně jako třeba němečtí /a další/ se chovat začnou - prostě za STAROU techniku se NEplatí - ta má stát "pár korun" - popř. se "odvážet" směrem na východ ...)
Tak, tím asi "k tématu" končím a jdu na pláž ..
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 01.03.2009 22:31, RE: je to furt dokola..
Kylie napisał:
Ano - KDYŽ UŽ, tak motor 1.8 T, ale pro trasu Praha - Hamburg - Berlin - Pha jsou opravdu LEPŠí vozy (zrovna na takovéhle trase je KAŽDÝ vůz o třídu výš ... prostě JASNĚ lepší - TAM ta "únava" či "pohoda" cestování je už DOST znát ...
Prostě KDYŽ už vůz nižší střední, tak třeba nějaký zábavný hot hatch, nebo pro "normální" ježdění takovou Mazda 3 (a další ...), rodinný liftback s trochu PODdimenzovaným rozvorem podvozku a dost PŘEdimenzovanými převisy karoserie ... prostě MÉ vnímání "kvality" a...
Dobrý večer,
jsem už unavený z dlouhých příspěvků plných úvozovek. Jsou nepřehledné, špatně čitelné a psané podivným jazykem.

Výsledek každé diskuze je - nejlepší je Brumla, když mne budete napadat, tak na Vás pošlu Buřtíka, nejlepší je HDI ... a poslední perlička - 6-ti ciferné částky .. samozřejmě v EUR .. tohle je fakt moc !!
P.S. Ještě chybí nové fotky

Dobrou noc všem !!!



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 01.03.2009 22:58, Milý Mart(e)!
Mart napisał:
Dobrý večer,
jsem už unavený z dlouhých příspěvků plných úvozovek. Jsou nepřehledné, špatně čitelné a psané podivným jazykem.

Výsledek každé diskuze je - nejlepší je Brumla, když mne budete napadat, tak na Vás pošlu Buřtíka, nejlepší je HDI ... a poslední perlička - 6-ti ciferné částky .. samozřejmě v EUR .. tohle je fakt moc !!
P.S. Ještě chybí nové fotky

Dobrou noc všem !!!



NEbuďte "unavený" (tak to NEčtěte = TO to bylo "snadné", že? ,-)
Děkuji (snad už po "sté") za toho Brumlu (óóó KÉŽ by ... jste měl všichni pravdu ....) - mimochodem JAK jste to z toho příspěvku na který reagujete "vymyšeňkoval"? To by snad "nevydedukoval" ani Sherlock Holmes! Píši, že (JAKÝKOLIV) vůz o třídu výš (nemusí to nutně být nižšší st. a střední třída - jako v tomto případě - to platí "obecně") je (na dálkové trasy JEDNOZNAČNĚ) "příjemnější/pohodlnější - i řidičsky" prostě celkově "lepší" - samozřejmě i (TAKÉ) Brumla (ale třeba i passat a seat exeo a audi a4 - abychom zůstali u jedné firmy) ... ale o tom jsem tam NEpsala, že? .-)
Milý Mart(e) byl byste tak velice LASKAV a mohl "nadhodit" KOLIKkrát jsem "na vás poslala Buřtíka"??? To by mne docela ZAJÍMALO ,-)
Tak nejlepší je HDi?!? Já NEsnáším "zobecňování" u značek - TO jsem tu opakovala MNOHOkrát, naopak ZDŮRAZŇUJi potřebu vyšší "sofistikovanosti" při výběru (ale možná je to už mimo vaši "rozlišovací" schopnost, tak to pak takhle "zobecňujete/zjednodušujete" (si) - nebo? ,-)
Cože to má znamenat/být to: ".... tohle je fakt moc!!" - copak jste tím "myslel"?
PS: Měla jsem už docela DOST aut (už jsem docela HODNĚ velká holka) a - POZOR! SOUSTŘEĎte se - jen JEDINÝ diesel (ano byl to opravdu HDi) ... ano - vlastnila jsem MNOHO benzínových aut (a benzínové motory mám "raději", jsou mi "sympatičtější") a opravdu JEDNO JEDINÉ naftové - a problematika aut a motoru je MNOHEM "složitější" - než aby šlo doporučit ... JEDNu značku, či JEDEN typ motoru - v česku možná NEJrozšířenější 2.0 HDi skoro až "shazuji" (skoro "pravidelně" - copak copak - to vám "uniklo"? ,-)
KDYŽ doporučuji diesly, tak HLAVNĚ ty "bi-turbo/twin-turbo"!!! (často zmiňuji 23d od bmw - ale TENTO typ motorů obecně ... pravda, bmw a Citroën jsou v nich nejdál - dělají jich nejvíc)
Nuže HRDINO - "máte" na odpověď? Máte na to "naférovku" si to "vyříkat"?
PPS: Za "podivný" jazyk se OPAKOVANĚ "omlouvám" - to jsme prostě já, za slova a texty o autech NE (v "lepších" verzích si totéž můžete přečíst od Evo přes AutoZeitung a AutoCar po Quattroturote - ale tam by vám t(y)en jazyk(y) přišel možná "ještěpodivnější" ,-)
Pěkný den (a "těším" se na CHLAPSKOU "narovinu" odpověď)
reagować
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.