0
powrót
 

diskuze k tématu: Majitel Octavie: Chytil jsem horší kousek, nebo je to normální?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 11:41, Spolehlivost, trvanlivost
Mam dojem, ze tu uzivatele pletou 2 veci dohromady. Je pravda, ze se dnes delaji auta na 150 000km, ale jen co se tyce opotrebovani dulezitych dilu. Tzn po teto dobe by mel kazdy majitel ocekavat vymenu rozvodu, drobne ale i vetsi opravy, ale provadene na zaklade opotrebovani a ne spatne vyroby nebo poruchy. Motor by mel vydrzet samozrejme vic, zalezi jak je pod nebo naddimenzovan do vozu, tzn ma s autem praci a je namahan. Neznamena to ale ze po 150k se vam auto rozpadne, jen se ocekava vymena urcitych casti vozu, ktere doslouzi. To je idealni stav. co vydrzi nad ma +, co vydrzi pod ma -. Podotykam, toto je teoreticka hladina, ze ktere se ale vychazi.

Co se tyce slepe vychvalujicich skodovkaru. Uvedomte si, ze mluvite nesmysly, zvlaste o ochcavce I generace. Toto auto nebylo a nikdy nebude spolehlive, je prumerne. Ve firme jsme zazil oct1 a ted zazivam oct II, rozdil je obrovsky. Nebyt te nehorazne nadsazene cene, oct druhe generace mohu jen doporucit. Ta jezdi a jezdi a poruchy jsou zadne, popr minimalni. Tohle plati ale az u oct II, oct I byla o nekolik trid horsi.
Absolutni nesmysl mi prijde srovnavat vozy typu mondeo se zastaralym nepovedenym dieslem a oct1. popr 2. Kazda znacka ma podareny a nepodareny motor. Proto se taky do mondea minule generace doporucuji bud benziny nebo az nove diesly tusim od roku 2003. ze ma mondeo komlikovane napravy a jejich vymena je nakladna se vi. Proc ale myslite, ze auto tak dobre sedi a ma jedno z nej jizdnich vlastnosti. Mazda 6tka taky nema zrovna jednoduchou napravu. Na jednu stranu lidi chteji co nejlepsi vlastnosti chovani vozu a na druhou stranu si neuvedomi, ze pevnou napravou toho asi tezko dosahnete!

Takze prestoze mame doma toyoty, hondy a fordy, kupodivu rikam, ze skodovka uz ma 1. dobre auto a to je octavia II. Oct 1 ani fabie to nejsou. Superb, jsem zvedavy na novou generaci jak si povede, neduhy te stare jsou znamy. ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 11:49, RE: Porovnani
anonym napisał:
a vw bmw a audi. jen fordy citrouše a pežoty tam nikdo nechce.
možná francouzká auta v Africe pravdu nechtějí, ale jezdí jich tam asi nejvíc. BMV a audi tak akorát kolem hotelů, VW je tam ale hodně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 12:16, RE: to už tady bylo
anonym napisał:
Auto z roku 1999, autor ji pouzival 4 roky a predtim jezdila 2,5 roku, takze recenze bude stara cca 2-3 roky.

A tradicni reakce k tematu - pokud si nekdo mysli, ze si clovek koupi nove auto na jezdeni 10 tisic nebo dokonce mene km rocne a po nekolika malo letech ho proda do bazaru (nebo si ho necha zabavit) a zaroven to auto je bez zavad a udaje na tachomtru odpovidaji skutecnosti, pak je takovyto kupujici znacne naivni. A kdyz od toho auta ceka bezporuchovost, tak je naivni dvojnasob.
No nevim, ale ja jsem mel podobny vuz od nova jako sluzebak a vcelku to odpovidalo tomuhle. Typicky male elektricke srandicky odchazeji na VW Group naprosto masivne, u "meho" auta to byly navic jeste opakovane a nikdy nedoresene problemy s centralnim zamykanim. Jinak klasika sterace, elektricka okna, zrcatka, ruzna svetylka a podobne byla furt v haji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 12:20, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Není to tak jak tady prezentuje.. auta jsou dělána tak aby do těchto km vydržela bez velkých nákladů na servis. Ne že se po 150tis. rozsypou. Pouze už je šance že se budou dělat brzdy tlumiče podvozek něco na motoru apod. takhle to je.
Je to ohromný pokrok, není dávno doba kdy se tohle začlo dít u aut v 50000km.
Pokrok? Stara auta dokazala naject pul milionu kilometru s vymenou spotrebnich dilu. Takove dieselove piano milion ani se nespotilo, Saaby z osmdesatych let maji jeste na vrakovisti puvodni turba, v dnesnich kouscich umre turbo klidne behem sto tisic kilometru, CR diesely maji vstrikovace s zivotnost kolem stopadesat tisic a konecna, "luxusni" interier auta za mega se zacne po ctyrech letech loupat jako kdyby mel kozni chorobu a takhle by se dalo pokracovat. Zivotnost aut naopak klesa s kazdou dalsi generaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 12:27, RE: Horolezec-29 - mám 1.8 20V - a jsem tuze spokojený (!)
anonym napisał:
Myslím že jeden z mála objektivních článků na Lidovkách o Octavii vůbec. Jde o to, že spousta lidí Škodu a zejména Octavii haní, ale mám za to, že je to jen typicky česká závist, že nemohou mít tak pěkné a spolehlivé auto sami. Ale to bychom odvedli řeč jinam..

K autorovým dotazům: měl jste vážně buď štěstí na špatný kus (to se mi však nezdá), pravděpodobnější se jeví spíše onen pochybný "prověřený původ" ? Co to je??
Kamarád Vám to jen tvrdil, že je to tzv. zabavený leasing, nebo jste měl k di...
Skodovky se hani daleko mene castejsi, nez se najde takovy trouba, kterych o nich mluvi jako o superluxusnim aute davajici cloveku povysenost a image. Ja napriklad vetisnou pouze krotim nazor typu: "Je to super kara, tahne vocpodu, vubec nezere, proste bozi a nejaky Rolls se muze jit uplne vycpat" Prirozene prehanim, ale myslim, ze dobre chapete co tim chci rict ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 12:30, RE: Horolezec-29 - mám 1.8 20V - a jsem tuze spokojený (!)
Miky napisał:
Skodovky se hani daleko mene castejsi, nez se najde takovy trouba, kterych o nich mluvi jako o superluxusnim aute davajici cloveku povysenost a image. Ja napriklad vetisnou pouze krotim nazor typu: "Je to super kara, tahne vocpodu, vubec nezere, proste bozi a nejaky Rolls se muze jit uplne vycpat" Prirozene prehanim, ale myslim, ze dobre chapete co tim chci rict ;)
A abych nebyl oznacen za cloveka, co jezdi favoritem, tak jezdim, ve vetsim, lepe vybavenem, novejsim a silnejsi aute, nez je 10 let stara octavia 1.8 20V.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 13:08, RE: Horolezec-29 - mám 1.8 20V - a jsem tuze spokojený (!)
Miky napisał:
Skodovky se hani daleko mene castejsi, nez se najde takovy trouba, kterych o nich mluvi jako o superluxusnim aute davajici cloveku povysenost a image. Ja napriklad vetisnou pouze krotim nazor typu: "Je to super kara, tahne vocpodu, vubec nezere, proste bozi a nejaky Rolls se muze jit uplne vycpat" Prirozene prehanim, ale myslim, ze dobre chapete co tim chci rict ;)
Tak jsem čekal,kterej dobroděj jako první napíše nějakou posměšnou poznámku o "táhnutí vocpodu" a bingo, je to tu. Nezklamal jste.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 15:07, RE: to už tady bylo
anonym napisał:
Tohle tedy není nová recenze. Už jsem jí tu jednou četl. Nebo že by to bylo někde jinde? Jinak recenze dobrá leč pár let stará.
Bylo to tady, myslím si dokonce, že celá story, že tam není nic nového.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 15:19, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pokrok? Stara auta dokazala naject pul milionu kilometru s vymenou spotrebnich dilu. Takove dieselove piano milion ani se nespotilo, Saaby z osmdesatych let maji jeste na vrakovisti puvodni turba, v dnesnich kouscich umre turbo klidne behem sto tisic kilometru, CR diesely maji vstrikovace s zivotnost kolem stopadesat tisic a konecna, "luxusni" interier auta za mega se zacne po ctyrech letech loupat jako kdyby mel kozni chorobu a takhle by se dalo pokracovat. Zivotnost aut naopak klesa s kazdou dalsi generaci.
musim dat za pravdu, stare mercedesy, saaby, volva a dalsi byli opravdu drzaky,predimenzovane motory, proste poctiva kovarska prace a ne zadny na rychlo odflinknuty slepeny smejd jak je to dnes u 80% novych vozidel. Mel jsem kdysi piano a doted lituju, ze jsem ho prodal, sice technika to byla zastarala ale kvalita a spolehlivost na takove urovni, ze dnesni auta pianu nesahaji ani po paty.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 15:22, RE: Porovnani
anonym napisał:
Jasne starsi japonci byli nejlepsi drzaky ale jestli to plati jeste dneska to bych rad vedel taky mam jenom ty nejlepsi zkusenosti ty auta se fakt povedly co se tyce kvality
Já prodal deset let starou třílitrovou Maximu s 200tkm na tacho právě do Lýbie, ten kluk co jí kupoval tvrdil že jich tam už odvezl přes 80. Byl to neskutečnej držák, ale po ráně na bok se mi to nechtělo spravovat, a jeho zajímalo jen jestli to jede. V takovýchto zemích člověk pozná jaká auta jsou skutečná a jaká jen na hraní-ta tam totiž nejezdí. Nikdy bych nekoupil jiné auto než Japonce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 15:26, RE: Spolehlivost, trvanlivost
Vywern napisał:
Mam dojem, ze tu uzivatele pletou 2 veci dohromady. Je pravda, ze se dnes delaji auta na 150 000km, ale jen co se tyce opotrebovani dulezitych dilu. Tzn po teto dobe by mel kazdy majitel ocekavat vymenu rozvodu, drobne ale i vetsi opravy, ale provadene na zaklade opotrebovani a ne spatne vyroby nebo poruchy. Motor by mel vydrzet samozrejme vic, zalezi jak je pod nebo naddimenzovan do vozu, tzn ma s autem praci a je namahan. Neznamena to ale ze po 150k se vam auto rozpadne, jen se ocekava vymena ...
Jasně, ale pokud mi na A4 odejde přední náprava za 80 tkm a oprava je za 30 táců a na nissanu mi ve 180 tkm řeknou ve značkovém servisu při geometrii že časem by to chtělo vyměnit 2 čepy á litr tak to něčem svědčí, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 15:57, RE: Spolehlivost, trvanlivost
anonym napisał:
Jasně, ale pokud mi na A4 odejde přední náprava za 80 tkm a oprava je za 30 táců a na nissanu mi ve 180 tkm řeknou ve značkovém servisu při geometrii že časem by to chtělo vyměnit 2 čepy á litr tak to něčem svědčí, ne?
Ano treba o tom, ze la luxus se plati a to je vse. Nepoprete ze A4 bude celkove vyvazenejsi a kvalitnejsi co se tyce materialu, ergonomie a v neposledni rade image znacky. Nekde si to automobilka zaplatit necha. Ale pokud A4 menim jen napravu - opotrebovani, tak to neni porucha a je na zvazeni kazdeho z nas, jestli + toho auta mu za to stoji. Pokud by ale v A4 po 80tkm odesla elektrika, zaseklo se okynko apod, tak to je spatna kvalita...snazil jsem se vysvetlit ten rozdil...Kdyz nissan vydrzi jezdit dele bez udrzby hodne namahanych casti, je to skvele, ale v audi vas treba nebude tolik bolet prdel ze sedacek....to je jen priklad ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 16:40,
zdá se mi to nebo už tady zatrhly "poraďte si" ?Bylo to asi 4-5x ,na autora co píše tu finální recenzi se snesla kritika a od té doby nic...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 17:13, RE: bez předmětu - Horolezec-29
anonym napisał:
Samozřejmě, že jsou auta konstruována na určitou životnost, ale rozhodně se nedá říct, že to je 150 000 km. Záleží přece na ceně vozidla. Od auta typu Hyundai Getz nebudu očekávat stejnou životnost, jako třeba od Superba, a nebo dále od BMW řady 7. Věřte, že jsou vozidla, která vydrží i hodně přes 500 000 km. 100 000 vydrží při slušném zacházení i lecjaká motorka.
...je vidět, že jezdíte opravdu kvalitkou a rozumíte tomu. Tzn. že například předposlední Laguna, kterou jsem si koupil za cca 950 tis měla oooobrovskou životnost? Kdejaké auto za 300 tis má živonost delší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 19:43, RE: muflon
anonym napisał:
Já u oktávy potřeboval vyměnit rozvoďák .. autorizovanej servis 11tis a to říkali že mam nějakou slevu ... tak jsem si řemen a kladku koupil za nějakejch 2000 a za 1000 kč mi to vyměnili v neautorizovaném servisu
váha vzduchu v neautor vyšlo na 2000
všechny 4 tlumiče výměna na plynové bogle vyšla na 5000
přední brzdy výměna kotouču a destiček na brembo +gumičky na nápravě cca za 2000
Při nemožnosti zařadit některé ryhclosti mi v autor řekli nutná výměna převodovky ! v neautor promazali řazen...
Super no, mě rozvody, podotýkám komplet i kladka, u Mazdy 323 vyšly na 2800Kč, u 626 myslim do 5000 a na Šestce je mam za 6000Kč. Super ne? Nechci Škodu. A navíc, cenu rozvodů v autorizovaným servisu mi řekli na M6 tušim do 10tis Kč. Z toho plyne, že díly na Japonce nejsou dražší!!! Už se konečně proberte někteří. I neoriginálních dílů na Japonce je hromada a za podobný ceny, jako na ty česko-německý, francouzský, či nedejbože italský miláčky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 19:47, RE: muflon
anonym napisał:
Super no, mě rozvody, podotýkám komplet i kladka, u Mazdy 323 vyšly na 2800Kč, u 626 myslim do 5000 a na Šestce je mam za 6000Kč. Super ne? Nechci Škodu. A navíc, cenu rozvodů v autorizovaným servisu mi řekli na M6 tušim do 10tis Kč. Z toho plyne, že díly na Japonce nejsou dražší!!! Už se konečně proberte někteří. I neoriginálních dílů na Japonce je hromada a za podobný ceny, jako na ty česko-německý, francouzský, či nedejbože italský miláčky.
dodatek: a nakonec sem zjistil, že sem ty rozvody na M6 (diesel - benziny mají řetěz) mohl mít i za míň
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 20:30, RE: to už tady bylo
anonym napisał:
u nas je stejne auto jako sluzebni, akorat ne L&K a bez turba. Ma najeto 280 000 km a porad slape jako hodinky. Tak nevim...
u nás to samé, ne L&K, najeto přes 300 000 a o 2 roky starší a dá se říct že má pouze běžné závady, kotouče, tlumiče, klíňák, střešní okno také bez problémů. Takže asi pech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 20:33, RE: Horolezec-29 - mám 1.8 20V - a jsem tuze spokojený (!)
anonym napisał:
Myslím že jeden z mála objektivních článků na Lidovkách o Octavii vůbec. Jde o to, že spousta lidí Škodu a zejména Octavii haní, ale mám za to, že je to jen typicky česká závist, že nemohou mít tak pěkné a spolehlivé auto sami. Ale to bychom odvedli řeč jinam..

K autorovým dotazům: měl jste vážně buď štěstí na špatný kus (to se mi však nezdá), pravděpodobnější se jeví spíše onen pochybný "prověřený původ" ? Co to je??
Kamarád Vám to jen tvrdil, že je to tzv. zabavený leasing, nebo jste měl k di...
Zapomněl jste říct, že tam taky lijete olej. A vůbec s Vámi nesouhlasím, že by tam 1.8 20V byla taková výhra jak říkáte. Tomu motoru to turbo fakt chybí. Žere to jak tank a pružnost motoru rovná se nula.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 20:37, RE: Horolezec-29 - mám 1.8 20V - a jsem tuze spokojený (!)
anonym napisał:
Vy jste mi nerozumněl, bohužel: mluvil jsme o tom, jak se tu často haní zn. Škoda, která v posledních 15 let předběhla i ty vyhlášené jiné evropské značky.. A o tom to je.
Netahejte do toho ekologii. To je na jiné články.
S pozdravem Horolezec-29
A jako které značky? Dacia? GAZ? Lada? Škodovka byla vždycky výprodejem VW, a dodnes do škodovek dává motory, které se k tomu ne úplně hodí. Proč třeba Fabia I neměla nikdy 1.6 benzín, ale za jste tam mohl 2.0 ( k čemu???). Do nového Superbu II se zase nedodává nějaký šestiválcový diesel, který by si většina z těch, co chtějí nějakou lepší verzi asi vybrala. Ale zase tam máme 3.6 FSI, které bude žrát i trávu kolem cesty.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.06.2008 20:51, RE: Porovnani
anonym napisał:
Já prodal deset let starou třílitrovou Maximu s 200tkm na tacho právě do Lýbie, ten kluk co jí kupoval tvrdil že jich tam už odvezl přes 80. Byl to neskutečnej držák, ale po ráně na bok se mi to nechtělo spravovat, a jeho zajímalo jen jestli to jede. V takovýchto zemích člověk pozná jaká auta jsou skutečná a jaká jen na hraní-ta tam totiž nejezdí. Nikdy bych nekoupil jiné auto než Japonce.
Je to tak.Co jsem v Lybii zažil-Např. můj kolega z práce arab (má corollu z 80tých let):přehřívá se to!(V tuto dobu se tam teploty pohybují kolem 40stupnů)říkám to bude těsnění pod hlavou nebo termostat.Jedem k Omárovi do "dílny".Omár rozdělá termostat,propíchá šroubovákem několikrát plech který zavírá okruh vody.namontuje zpět-jedou to projet a spraveno.omar dostává bakšiš a toyta bude jezdit zase pár let.
reagować
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.